دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

پزشکیزناشوییسلامت

عدم نعوظ و راه های غلبه بر بی میلی جنسی و اختلالات جنسی در مردان

در جامعه کنونی بسیاری از مشکلات زوجین به مسائل زناشویی و جنسی ارتباط دارد وقتی آمار طلاق را بررسی می کنیم می بینیم که این مساله در تصمیم زوجین بر جدایی از یکدیگر چقدر تاثیر پر رنگ داشته است. ضعف در برقراری رابطه جنسی و عدم تمایل به انجام آن و هم همچنین مشکلات فیزیکی مانند عدم نعوظ و یا حفظ نعوظ در مردان و یا وسواس در زنان، زندگی زناشویی را دچار چالش هایی می کند. در این مقاله از مجله پروماگ قصد داریم در این خصوص مطالبی را با شما درمیان بگذاریم لطفاً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

می توان گفت اکثر مردان اختلالات جنسی و عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی و همچنین اختلال در نعوظ را تجربه کرده اند.

داشتن استرس در مورد رابطه جنسی می تواند منجر به اختلال در برقراری رابطه جنسی با جنس مخالف شود. این استرس در مردان بیشتر از زنان مشاهده می شود، وقتی مردی دچار استرس و اضطراب است اولین مشکلی که برای او بوجود می آید اختلال در نعوظ است.

نوشته های مشابه

نعوظ یا Erection حالتی است که آلت تناسلی مرد بدلیل پمپاژ خون در بافت های نعوظی سفت ، محکم و بزرگ می شود تا امکان برقراری رابطه جنسی میسر شود. در مقابل عدم نعوظ یا Erectile dysfunction حالتی است که آلت مردانه قادر نیست سفت ، محکم و بزرگ شود و  در اثر آن فعالیت جنسی نیز میسر نخواهد شد.

برخی از روشهای ساده ممکن است، در برطرف سازی استرس و اضطراب و به تبع آن رفع مشکل نعوظ کمک کننده باشند.

عدم نعوظ

رابطه بین اضطراب و اختلال در نعوظ ED چیست ؟ 

اضطراب و عدم نعوظ ممکن است ناشی از موارد متعدد باشد. استرس و نگرانی در مورد عدم امکان انجام رابطه زناشویی خوب توام با لذت و ارضاع کامل در رابطه دو طرفه می تواند، باعث اختلال در عملکرد جنسی در مردان و زنان شود.

هنگامی که طرفین نتوانند خواسته های جنسی یکدیگر را پاسخ دهند و اگر عدم رضایت در یکی از طرفین وجود داشته باشد، به مرور زمان یک حس بی ارزشی و ناتوانی در آنها ایجاد خواهد شد.

در مردان این احساس ناخوشایند و عدم عزت نفس ممکن است، بصورت علائم فیزیکی مانند عدم نعوظ ظاهر شوند. تحقیقات نشان داده که بین افکار ذهنی مرد و توانایی او برای انجام رابطه جنسی ارتباط مستقیم وجود دارد و این بطور قطع اثبات شده است.

علل اضطراب و افت عملکرد جنسی و مشکل عدم نعوظ

اضطراب عملکرد جنسی به طور معمول ناشی از افکار منفی در مورد توانایی خود برای انجام یک رابطه جنسی خوب در طول فعالیت جنسی که طرف مقابل را ارضاع نماید است. این ممکن است شامل احساس بی کفایتی جنسی و یا عدم توانایی در ارضاع شریک جنسی باشد.

این احساسات ممکن است تحت تاثیر تصویر بدن، اندازه آلت تناسلی یا تصورات مردانه و نقش مردانگی باشد. بیشتر افکار منفی عمومی مرد در مورد زندگی و مسائل پیرامون آن و همچنین مسائل روانی ممکن است منجر به اختلال عملکرد جنسی شود.

وجود استرس در محل کار یا در خانواده و یا شرایط بد مالی در وضعیت ذهنی مرد تاثیر بسزایی دارند و این تاثیرات در نهایت منجر به افت عملکرد جنسی او می شوند.

دلایل عدم نعوظ در مردان

عدم نعوظ مردان طیف وسیعی از عوامل پیچیده دارد. ED می تواند زمانی رخ دهد که اختلال در هر یک از فرآیندهای مربوط به ایجاد نعوظ از جمله حالت ذهنی مرد بوجود آمده باشد. عدم نعوظ می تواند به اعصاب ، هورمون ها و حتی گردش خون در بدن نیز مرتبط باشد.

علاوه بر اضطراب و استرس موارد دیگری که ممکن است در ED نقش داشته باشند عبارتند از :

  • افسردگی
  • بی نظمی
  • استرس
  • سطح تستوسترون پایین
  • استعمال دخانیات
  • مصرف الکل و مواد مخدر
  • بیماری های مزمن
  • دیابت
  • اختلالات کلیوی
  • سکته های ناقص مغزی
  • آسیب دیدگی اعصاب ناشی از دیابت
  • عمل جراحی اخیر

مصرف برخی از داروها نیز باعث ایجاد ED می شوند به ویژه آنهایی که هورمون ها، اعصاب و گردش خون را مختل و یا تغییر می دهند شامل :

  • داروهای ضد افسردگی
  • داروهای ضد التهاب
  • داروهای تنظیم فشار خون
  • داروهای تنظیم ضربان قلب
  • آرامبخش ها
  • هورمون درمانی
  • شیمی درمانی
  • داروهایی که پروستات را تحت تاثیر قرار می دهند.

یک پزشک و یا داروساز می تواند این عوارض را شناسایی کند و داروهای جایگزین تجویز نماید. (لطفاً با پزشک مشورت نمایید).

علائم اختلال جنسی و عدم نعوظ

اختلال در عملکرد جنسی و نعوظ به طرق مختلف تحت تاثیر قرار می گیرد ، زیرا هر کس به طرق مختلف به استرس و اضطراب پاسخ می دهد. در بدن مردان این می تواند علائم مختلفی مانند انزال زودرس ، ناتوانی در ارگاسم، عدم نعوظ و یا از دست دادن علاقه به رابطه جنسی بروز نماید. علائم فیزیکی ED شامل، عدم توانایی حفظ حالت نعوظ و یا از دست دادن میل جنسی می شود.

راه های مقابله با این مشکل

راه های زیادی وجود دارد که می توانند به اینگونه افراد کمک کنند. با رعایت این مسائل افراد مبتلا به ED می توانند تجربیات جنسی خوب داشته باشند.

  • اجتناب از درگیری ذهنی بی مورد

بسیاری از مردان تجربه عدم نعوظ را برای حداقل یکبار داشته اند، این تجربه ناخوشایند کاملاً طبیعی است و گاهی برای مردان اتفاق می افتد و در این گونه مواقع نباید نگران شوید.

با این حال ممکن است بعضی از مردان پس از مواجه شدن با مشکل عدم نعوظ برای اولین بار در فعالیت های جنسی آینده نیز ذهن خود را معطوف آن اتفاق نمایند و این درگیری ذهنی می تواند باعث ایجاد عدم نعوظ ادامه دار شود. پس مردان باید بدانند که مواجه شدن با مشکل عدم نعوظ هر از گاهی یک اتفاق کاملاً طبیعی است و هیچگاه ادامه دار نخواهد بود، مگر اینکه خود مرد ذهن خود را معطوف آن نماید.

بهتر است به جای تمرکز بر این اتفاق ناخوشایند به دنبال شناسایی عامل بروز این اتفاق باشید ممکن است علت بسیار ساده و پیش پا افتاده باشد مانند یک درگیری کاری در محل کار و یا نگرانی از یک مساله مالی.

شیفت دادن تمرکز به علت به جای خود علائم ممکن است به فرد کمک کند که فشار کاری و یا مالی را کنترل نماید تا دیگر دچار مشکل ED نشود.

  • تمرکز بر حواس

بسیاری از مردان قبل از شروع رابطه جنسی از نظر ذهنی و فکری به امکان عدم توانایی در ارضاء شریک جنسی خود و یا اینکه در طول فعالیت جنسی آیا توسط طرف مقابل درک می شوند یا خیر تمرکز می کنند. این تمرکز باعث بروز اختلالات نعوظ و اختلال عملکرد جنسی می شود. در این حالت باید تمرکز ذهن و حواس را معطوف چیز دیگری کرد برای مثال تمرکز بر اینکه با دستان خود چه چیزی را لمس می کنید یا اینکه با چشمان خودتان چه چیزی می بینید می تواند اضطراب را کاهش دهد و عملکرد جنسی را بالا ببرد. با استفاده از شمع های معطر و یا موسیقی های عاشقانه نیز ممکن است به تجربه حسی اضافه کنید و به کاهش اضطراب و کنترل استرس مرد کمک کنید.  

  • ورزش و نرمش

داشتن ورزش منظم چندبار در هفته می تواند در برطرف سازی مشکل داشتن اضطراب در فعالیت جنسی و عدم نعوظ و یا حفظ آن کمک کند. تحقیقات نشان داده که تمرینات جسمی یا غیرفیزیکی با علائم عدم نعوظ مردان مرتبط هستند. یک تمرین معمولی 20 تا 30 دقیقه که چندبار در هفته انجام شود می تواند سطح استرس را نیز کاهش دهد.

علاوه بر ورزش های عمومی ، تمرینات خاصی مانند تمرینات لگن و ورزش کگل می تواند به تقویت عضلات مسئول انتقال خون به آلت تناسلی کمک کند. تمرینات می تواند به گونه ای انجام شود که عضلات مجاری ادرار و آلت تناسلی را تقویت نماید.

سایر تکنیک ها

بسیاری از تکنیک های دیگر برای درمان ED و عملکرد جنسی مورد استفاده قرار می گیرند بعضی از این موارد عبارتند از :

  • مدیتیشن
  • مشاوره زناشویی
  • س*ک*س*تراپی
  • آموزش های برقراری رابطه جنسی صحیح
  • کاهش استرس

همچنین صحبت در مورد خواسته های جنسی با شریک جنسی و مسائل زناشویی و زندگی و اطلاع دادن به وی می تواند استرس را در مرد به مقدار زیادی کاهش دهد.

چه وقت نیاز است برای مشکل عدم نعوظ به دکتر مراجعه شود ؟

در حالی که اقدامات شخصی برای رفع اختلالات جنسی و ED ممکن است به بسیاری از مردان کمک کند، در برخی از موارد این اقدامات موثر نیستند و لازمست به پزشک مراجعه شود.

هر کسی که پس از انجام اقدامات گفته شده برای کاهش علائم، همچنان در معرض اختلالات جنسی قرار دارد، می بایست با پزشک در مورد میزان استرس و مشکل اختلالال جنسی خود صحبت کند. مردان مبتلا به علائمی که بدتر می شوند و یا بیشتر در طول زمان علائم ظاهر می شوند نیز باید با دکتر متخصص مشورت نمایند.

پزشکان ممکن است یک معاینه فیزیکی یا آزمایش خون را انجام دهند تا به شناسایی علل فیزیکی هر کدام از علایم عدم نعوظ کمک کنند و ممکن است سوالاتی در مورد سلامت روان و سطح استرس افراد نیز بپرسند بهتر است به دقت به سوالات پاسخ دهید.

پزشکان همچنین ممکن است، نکات و روش هایی در مورد مدیریت رفع اختلال جنسی و ED داشته باشند. معمولاً پزشکان راه حل های حرفه ای و مراقبت های بهداشتی بیشتری را تجویز می نمایند، که در نهایت منجر به کاهش علائم شده و باعث تجربیات جنسی مثبت در مردانی که دچار اختلال جنسی و یا عدم نعوظ هستند می شوند.

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بوده اید سپاسگزاریم. نظرات خود را در مورد این مقاله با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا