دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

بارداری و زایمانزناشویی

چرا قرص ضد بارداری برای مردان وجود ندارد؟

ایده قرص ضد بارداری مردانه ممکن است جدید به نظر برسد، اما اینطور نیست. محققان برای تقریبأ نیم قرن گذشته، داروهای مختلف هورمونی را با این هدف خاص مطالعه کرده اند. اما هیچکدام تا به حال به بازار نرسیده اند. به نظر می رسد شرکت های دارویی به این نوع قرص ضد بارداری برای مردان علاقه مند نیستند. شاید مردان هم علاقه ای به قرص ضد بارداری نداشته باشند. اما تأخیر بین توسعه روش های پیشگیری از بارداری هورمونی زنانه و مردانه بسیار پیچیده است، که به دلایل اجتماعی و علمی به وجود می آید. شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که چرا قرص ضد بارداری برای مردان وجود ندارد.

ما در این مطلب می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم. با ما در این مطلب از مجله آنلاین پروماگ همراه باشید تا شما نیز دلیل عدم تولید قرص ضد بارداری مردانه و پاسخ سوال خود را بگیرید.

چرا قرص ضد بارداری برای مردان وجود ندارد؟

بخش بزرگی از این که چرا کنترل بارداری مردانه از روش خیلی قدیمی (استفاده از کاندوم) صورت می گیرد، به وضوح مشخص است. “قرص ضد بارداری” ترکیبی از هورمون استروژن و پروژستین است و قادر به جلوگیری از حاملگی در زنان است. این قرص ابتدا توسط اداره غذا و دارو در سال 1960 تصویب شد، که انقلابی تر از هر چیزی بود که بتوان تصورش را کرد.

نوشته های مشابه

با این حال، با وجود محبوبیت و کارآیی قرص های ضد بارداری، این قرص ها پیامدهای ناخواسته ای برای نقش زنان به عنوان دارندگان مسئولیت پیشگیری از بارداری نیز داشته اند. در سایه چنین پیشرفت های قابل توجهی در تولید مثل انسان، یک قرص ضد بارداری برای مردان ممکن است تقریبأ بی فایده به نظر برسد.

اما در سال های پس از تصویب قرص ضد بارداری زنانه تا کنون، محققان می گویند که این دارو نه تنها نیاز و خواسته مردان و زنان را برآورده می کند (یک روش موثر برای جلوگیری از بارداری های ناخواسته)، بلکه همچنین بار اضافی توجه به روش های مختلف جلوگیری از بارداری را از روی دوش زنان بر می دارد. در سال جاری و یا سال های بعد، قرص ضد بارداری برای مردان را در قفسه های فروشگاه ها مشاهده نخواهید کرد. اما محققان امیدوارند که در دهه آینده قرص ضد بارداری برای مردان را تولید کنند و در تمامی قفسه های فروشگاه ها شاهد آنها باشیم.

تحقیقات تجربی بر روی قرص ضد بارداری برای مردان

تحقیقات جدید تحسین برانگیز نشان دهنده ایمنی چند فرمول جدید پیشگیری از بارداری مردانه هستند که شامل دو فرمولاسیون خوراکی (قرص) و یک ژل موضعی است. 

  • قرص ضد بارداری برای مردان، دیم ناندرولون آندکانوات (DMAU)، آزمایش بی ضرر بودن بر روی انسان را پشت سر گذاشته است. همچنین شاهد یک داروی جدیدتر هستیم که به نام 11-beta-MNTDC شناخته می شود. با این حال، هر دو دارو یعنی DMAU و 11-beta هنوز هم در چرخه توسعه خود نسبتأ جوان و نوپا هستند. 
  • فرمول موضعی به نام NES / T ترکیبی از هورمون پروژستین و تستوسترون است. این فرمول نه تنها آزمایش بی ضرر بودن بر روی انسان را پشت سر گذاشته است، بلکه در حال حاضر زوجین آن را برای تست اثر آن به عنوان یک روش پیشگیری از بارداری در دراز مدت مورد استفاده قرار می دهند. هدف این آزمایشات برای زوج ها این است که در نهایت تنها از NES / T به عنوان تنها روش پیشگیری از بارداری استفاده کنند.

هر سه روش نتیجه مشابهی دارند.

دکتر استفانی پیج، استاد پزشکی در دانشکده پزشکی واشنگتن می گوید: 

“اساسأ این سه فرمول به همان چیزی متکی هستند که برای پیشگیری از بارداری در زنان مورد استفاده قرار می گیرند: هورمون های خارجی، تستسترون در مقابل استروژن، به علاوه پروژستین”.

دکتر پیج (که در تحقیق در مورد هر سه دارو حضور داشت) می گوید: 

“کاری که این روش انجام می دهد این است که سیگنال مغز به بیضه ها را متوقف می کند، بدین معنا که بیضه تولید تستسترون را متوقف می کند و بدون میزان بالای تستسترون در بیضه، اسپرم بالغ نمی شود”.

اما تداخل در تعداد تستسترون و سایر هورمون ها در مردان یا زنان اثرات جانبی نیز به وجود می آورد.

در پیشگیری از بارداری زنانه، این اثرات جانبی به معنای هر چیزی از افزایش وزن و خستگی گرفته تا اثرات جدی تر مانند کلسترول بالا و لخته های خون هستند.

برای پیشگیری از بارداری مردانه (قرص ضد بارداری برای مردان)، این اثرات می تواند به معنای اختلال نعوظ و اختلال در میل جنسی باشد.

دکتر تامر سینگر، مدیر ناباروری و تولید مثل در بیمارستانی در شهر نیویورک می گوید: 

“مسئله این است که هر زمان تلاش بر تولید دارو یا قرص ضد بارداری برای مردان می شود، عوارض جانبی بیش از حد خود را نشان می دهند. به طور عمده این عوارض جانبی شامل کاهش میل جنسی، افزایش اختلال نعوظ است که اساسأ با هورمون های مشابه مانند تستسترون همراه است، که مسئول تولید اسپرم هستند.”

قرص ضد بارداری برای مردان

احتمال دستیابی به موفقیت

با این حال، تحقیقات اخیر در مورد قرص ضد بارداری در مردان به نام بتا – 11 می تواند به کاهش ترس از عوارض جانبی کاهش میل جنسی و افزایش اختلال نعوظ کمک کند.

در یک آزمایش کوچک با 40 شرکت کننده برای قرص ضد بارداری برای مردان، تنها پنج مرد کاهش میل جنسی را گزارش دادند. دو مرد اختلال نعوظ خفیف را گزارش دادند. و در نهایت هیچکدام از شرکت کنندگان تصمیم به متوقف کردن مصرف دارو به دلیل این عوارض جانبی نداشتند.

سینگر، با اشاره به این نتایج گفت: 

“این نتایج خیلی دلگرم کننده هستند، زیرا اساسأ اگر بیشتر آنها توان تحمل این عوارض را داشته باشند، هر مرد باید خودش تصمیم بگیرد که خطرات و مزایا را با یکدیگر داشته باشد و خود آنها باید انتخاب کنند که از این قرص ضد بارداری برای مردان استفاده کنند یا خیر.”

برای مردان در جستجوی روش های پیشگیری از بارداری، گزینه ها محدود شده اند. البته، از یک سمت کاندوم و در طرف دیگر وازکتومی وجود دارد. این روش جراحی بسیار موثر اما دائمی است.

پیشگیری از بارداری هورمونی برای مردان (قرص ضد بارداری برای مردان) بسیار موثر و در عین حال برگشت پذیر است.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را حتماً مطالعه کنید : عدم نعوظ و راه های غلبه بر بی میلی جنسی و اختلالات جنسی در مردان

دلایل بالقوه زیادی وجود دارند که مردان از این قرص ها استفاده کنند. مردان از این طریق می توانند زندگی جنسی خود را کنترل کنند و استقلال بیشتری داشته باشند. پیج می گوید: 

“مردان بسیاری وجود دارند که می خواهند از این قرص ضد بارداری برای مردان استفاده کنند. آنها می خواهند در رابطه جنسی و نیز کنترل بارداری مشارکت کنند. آنها می خواهند بار جلوگیری از بارداری را با همسر خود شریک شوند. بنابراین، بسیاری از مردان برای استفاده از قرص ضد بارداری برای مردان داوطلب می شوند.”

پیشگیری از بارداری در مردان همچنین یک راه حل عملی برای مشکل حاملگی ناخواسته در نظر گرفته می شود. در ایالات متحده، تقریبا نیمی از بارداری ها برنامه ریزی نشده اند.

دکتر سینگر می گوید: ” مسئله حاملگی ناخواسته در ایالات متحده و در سراسر جهان جدی است.”

“علی رغم این واقعیت که گزینه های زیادی برای زنان وجود دارد … ما هنوز مشکلی داریم. بارداری ناخواسته، عوارض سلامتی، عاطفی و اقتصادی بسیاری به همراه دارد.

با این حال، گزینه ها برای مردان محدود هستند. قبل از اینکه هر کدام از این داروهای ضد بارداری فعلی به بازار برسند، ابتدا باید آزمایشات دقیقی بر روی آنها انجام شود.

سخن پایانی

طبق تحقیقاتی که برای تولید قرص ضد بارداری برای مردان انجام شده اند، این قرص ها می توانند فواید و به علاوه عوارض زیادی داشته باشند. البته هنوز این قرص ها به تولید انبوه نرسیده اند و محققان می گویند یک یا دو سالی طول می کشد که از مفید بودن این قرص های ضد بارداری مردانه مطمئن شوند. با این حال، شاید در آینده شاهد عرضه آنها به بازار باشیم. از اینکه بار دیگر با ما همراه بودید از شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا