دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامت

خواص گز چیست؟ هرآنچه که باید از گز بدانید

گز، نامی که محال ممکن است بر سر زبان جاری شود و دل هوس خوردن آن نکند. گز یکی از شیرینی های لذیذ و سنتی اصفهان است که کودک و پیر همه عاشق این خوراکی لذیذ هستند. اصفهان بزرگترین شهر تولید کننده گز در ایران است که گز های آن معروف هستند. اما به راستی گز چه خواصی دارد؟ آیا می‌توان از گز به عنوان میان وعده ای سالم استفاده کرد؟

خرید گز طلوع پخش

خواص گز به قدری زیاد است که می‌توان آن را بمب سلامتی دانست. پسته و بادام موجود در گز روغن‌های اشباع نشده‌ای دارند که  برای سلامتی ضروری هستند. این روغن‌ها شامل امگا 3 و امگا 6 می‌شود که مفید ترین روغن برای قلب هستند. حتی این روغن‌ها سبب کاهش کلسترول بد خون شده و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بسیار بالا در گز، سبب جلوگیری از بروز بیماری سرطان می‌شود.

خواص گز انگبین بیشتر از گزهایی است که با گلوکز مصنوعی ساخته می شوند. انگبین توسط یک حشره خاص تولید می‌شود که شیرینی طبیعی دارد. گز اگبین برای افراد دیابتی نیز مفید است. درمان یبوست، نافع کلیه و کبد هم از دیگر خواص گز انگبین می‌باشد. ضمناً جلوگیری از پوکی استخوان و نرمش استخوان به دلیل کلسیم موجود در گز اتفاق می‌افتد. در ادامه با خواص گز به طور مختصر آشنا خواهید شد.

نوشته های مشابه

سلامتی پوست و مو با مصرف گز

وجود انواع مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در گز نظیر ویتامین سی  باعث می‌شود تا پوست و مویی سالم داشته باشید. ساکاروز، سدیم، کربوهیدارت، منیزیم، پتاسیم، کلیسیم، آهن و اسید فولیک تنها بخش کوچکی از ویتامین‌ها و املاح معدنی موجود در گز هستند. به نظر شما با وجود چنین ویتامین‌هایی می‌توان از خرید گز گذشت و آن را نخورد؟

گز و رفع کم خونی

افزایش هموگلوبین خون از دیگر خواص گز است که این میان وعده شیرین برای افرادی که دچار کمبود خون هستند توصیه می‌شود. رفع کم خونی با گز، منحصر به اسید فولیک موجود در گز است.

گز یک آنتی بیوتیک قوی

خرید گز با کیفیت

آنتی بیوتیک بسیار بالای گز موجب رفع عفونت در بدن شده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. همچنین به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی از بروز بیماری‌های لاعلاج و صعب العلاج جلوگیری می‌نماید.

بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از آلزایمر

از دیگر خواص گز باید به جلوگیری از بروز آلزایمر و بهبود عملکرد سیستم های عصبی اشاره کرد. زمانی ه ذهن شما فعال باشد مغز دستوراتی می دهد تا حافظه پاک نشود. ضمن اینکه آرامبخش بودن گز، سیستم های عصبی را آرام کرده و خواب راحتی را به مصرف کننده گز می‌دهد. توجه داشته باشید که مصرف گز از استرس و اضطراب ممانعت به عمل می‌آورد.

دیگر فواید گز

ویتامین ب 1، ب 2، ب 6، آ، ث و ای تنها بخش کوچکی از ویتامین‌های گز هستند. کربوهیدرات، سدیم و پتاسیم، گلوکز، فروکتوز؛ ساکاروز و زآگزانتین از دیگر مواد معدنی موجود در گز است. با خرید گز قدرت جنسی خود را افزایش و بینایی خود را تقویت کنید. لازم به ذکر است استفاده از گز برای زنان باردار به دلیل اسید فولیک و فیبر بالا بسیار توصیه می‌گردد.

گز چطوری درست می‌شود؟

خرید گز بسته بندی

با که گز آماده در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد اما تهیه گز در خانه، صفایی دیگر دارد، اما اگر وقت ندارید خرید گز طلوع پخش بهترین راه حل است، چون تمامی مواد را در خانه دارید و با کمی حوصله می‌توانید یک گز لذیذ و خوشمزه را درون خانه درست کنید. از جمله موادی که برای تهیه گز به آن نیاز دارید آرد قنادی، آب، شکر، گلاب، سفیده تخم مرغ، مغز پسته، پودر هل و گلوکز سفید است. بسیار خوب، وقت آستین بالازدن برای تهیه گز خانگی خوشمزه است.

گز یک درخت مخصوص دارد که پس از رها شدن یک مایع غلیظ شیری رنگ بر روی تنه درخت می چسبد. برخورد هوا با این مایع غلیظ باعث سفتی آن شده تا حالتی جامد داشته باشد. فصل برداشت این مایع غلیظ از واپسین روزهای شهریور تا اواسط مهر ادامه دارد که در برخی فصول، با خرید شکر یا عسل یا خرید شکر پنیر مردم اقدام به تولید گز می‌کنند. لازم به ذکر است که شربت ذرت و شکر می‌تواند جایگزینی مطلوب برای نبود انگبین باشد.

خواص گز انگبین

درمان مشکلات گوارشی اصلی ترین خاصیت گز انگبین است که برای رفع یبوست و بواسیر عالی عمل می‌کند. حتی گز انگبین برای ناباروری مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاهش خستگی عضلانی و واکنش‌های عصبی از دیگر فواید خوردن گز انگبین است. اگر شاخه و برگ‌های گز انگبین را مصرف کنید، بلافاصله تاثیر آن در مریضی سرماخوردگی را خواهید دید. تقویت حافظه نیز از دیگر محاسن گز انگبین بوده که استفاده از آن به کودکان و نوجوانان و زنان باردار توصیه می‌شود که میتوانید در کنار گز از آجیل های مغذی استفاده کنید، راستی از الان میتوانید برای خرید آجیل شب عید طلوع پخش اقدام کنید.

آیا گز مضر است؟

خرید پک بسته بندی گز

افراط در خوردن هر مواد خوراکی شامل ضرر و زیان‌هایی می‌شود که در برخی مواقع جبران ناپذیر است. مصرف نادرست گز نیز چنین معایبی را در بدن ایجاد می کند و چه بسی که منجر به مرگ شود. پس با مصرف دقیق و صحیح روزانه گز علاوه بر خواص عالی گز، لذت شیرینی طعمش را بچشید و نگران سلامتی خود نباشید.

 البته افراد مسن و دارای دیابت نوع 2، به هیچ وجه نباید گز مصرف نمایند. توصیه ما به شما جهت استفاده از گز به صورت روزانه، خوردن 2 تا 3 گز می‌باشد که آن هم شرط دارد. شرط آن این است که باید بعد خوردن هر عدد گز دندان‌های خود را مسواک بزنید تا دچار پوسیدگی و خرابی نشود.

از کجا گز با کیفیت تهیه کنیم؟

قطعا اکثرشما گز طلوع پخش را خوردین و برای خرید گز طلوع پخش را جستجو کنید و اقدام به خرید کنید. مطمئناً شما هم با خواندن این همه خواص گز، وسوسه شده‌اید تا برای خود یا خانواده گز تهیه نمایید. اگر اهل سفر نیستید یا حوصله ترافیک و شلوغی را ندارید، کافیست با یک کلیک وارد سایت طلوع پخش شوید. سپس با انتخاب دسته بندی و محصول، سفارش خود را نهایی کنید تا پس از چند روز گز خوشمزه و تازه و با کیفیت به دست شما برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا