دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

پزشکی

6 روش پزشکی و خانگی سفید کردن دندان

امروزه یکی از معیارهای مهم زیبایی، داشتن دندان های سفید و بدون نقص است، دندان های زیبا چهره را مهربان تر و جذاب تر نشان می دهد. به همین دلیل درمان های زیبایی دندان ها روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. اگر به دنبال لبخندی ایده ‌آل هستید، ابتدا باید بدانید چه نوع درمان زیبایی دندان برای شما مناسب است و به دندانپزشک زیبایی و ترمیمی در تهران مراجعه کنید. ما در این مقاله سعی داریم، راه های زیبا تر شدن دندان را به 6 روش پزشکی و خانگی برای شما عزیزان شرح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از مطالب سایت پزشکا و همچنین پزشک 24، نوبت.آی آر، جراحتو بهره ببرید.

انواع روش های زیبا سازی دندان به روش خانگی

1. سفید کردن دندان با جوش شیرین

2.سفید کردن دندان با زغال

نوشته های مشابه

3.سفید کردن دندان با استفاده از زردچوبه

4.سفید کردن دندان با نشاسته

5.سفید کردن دندان با استفاده از نمک دریا

6.سفید کردن دندان با سرکه سیب

انواع روش های زیبا سازی دندان به روش پزشکی

  1. جرم‌گیری
  2. لمینت دندان
  3. بلیچینگ دندان
  4. کامپوزیت
  5. ارتودنسی دندان
  6. روکش دندان

جرم گیری دندان

جرم دندان می‌تواند به شکل رسوبات زرد رنگ تا قطعات سیاه و قهوه‌ای در اطراف و زیر لثه دیده شود که محل بسیار مناسبی برای رشد باکتری ها است. باکتری‌هایی که باعث ازبین رفتن استخوان و بیماری لثه می‌شوند و فرد علایمی مثل خونریزی از لثه‌ها حین مسواک زدن، نخ دندان کشیدن یا حتی گاز زدن مواد سخت مثل سیب را نشان می‌دهد. در این روش دندانپزشک توسط دستگاه جرمگیری پلاک های سفت شده و جرم اطراف دندان و لثه را از بین می برد. جرمگیری درد ندارد و آسیبی به مینای دندان وارد نمی کند و هر 6ماه یکبار ویا سالی 1بار صورت می گیرد.

لمینت دندان

یکی از روش‌های اصلاح و درمان طرح لبخند و ترمیم شکل ظاهری دندان‌ها، لمینت دندان است. با پیشرفت علم دندانپزشکی می‌توان بسیاری از نقص های ظاهری دندان مانند بدرنگی دندان‌ها، و دندان‌های شکسته و نامرتب وفاصله بین دندان ها را برطرف کرد. لمینت روی سطح جلویی دندان‌ها انجام می شود و با پوششی زیبا و مرتب باعث افزایش اعتماد به نفس افراد می‌شود تا همیشه لبخندی زیبا و دندان‌هایی درخشان داشته باشند. لمینت‌ها علاوه بر زیبایی ظاهری که برای دندان‌ها دارند، طول عمر دندان و مقاومت مینای دندان را بیشتر می کند ، بنابراین نصب و انجام لمینت دندان از اهمیت بالایی برخوردار است. سفید کردن دندان

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان می تواند تغییر رنگ ناشی از مصرف سیگار، الکل، قهوه را برطرف کند. بعضی افراد هم به طور طبیعی دندان های تیره تری دارند و علاقه مند به تغییر رنگ دندان هایشان هستند. حتما این کار را در مطب انجام دهید، زیرا از دستگاه مخصوص باشدت نور بالا استفاده می شود تا اثر بخشی سریع تر صورت بگیرد ماده ای که برای بلیچینگ در مطب استفاده می شود ترکیبی از آب اکسیژنه به نام هیدروژن پرکسید است.

کامپوزیت

کامپوزیت دندان یک روش زیبایی و درمانی در دندانپزشکی است که با مواد کامپوزیتی انجام می گیرد. افراد زیادی تمایل به انجام کامپوزیت دارند زیرا در کمترین زمان می توانند دندان هایی سفید و زیبا داشته باشند. در واقع زیبایی دندان با کامپوزیت چندین برابر می شود. اگر کامپوزیت را به صورت صحیح انجام شود هیچ گونه آسیبی را به همراه ندارد. کامپوزیت دندان ماده ای خمیری شکل بر روی دندان فرم داده می شود و به کمک اشعه مخصوص سفت می شود.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان، روشی برای صاف و منظم کردن دقیق دندان ها و از بین بردن ناهنجاری های دندان که موجب بهتر شدن ظاهر فرد، طرح لبخند، سلامت بیشتر دهان و دندان ها نیز می شود. با کمک فشار مناسب بر دندان ها می توان این کار را انجام داده و از نتیجه لذت ببرید. بعد از اتمام کار، علاوه بر دندان های یک دست و مرتب و سهولت پاکسازی دندان می توانید از خوردن خوراکی ها لذت ببرید.

روکش دندان

روکش های دندان مانند سرپوش هایی هستند که بر روی دندان ها قرار می گیرند و باعث زیبا تر شدن ظاهر دندان ها می شود. این روکش ها با توجه به نوع و اندازه ی دندانها دارای فرم های مختلفی هستند . دندانپزشکان از روکش ها برای ترمیم دندانهای آسیب دیده استفاده می کنند. در برخی موارد دندانپزشک برای ترمیم دندان باید قسمت زیادی از بافت دندان را خارج کند و دندان را بتراشد. زمانی که عصب کشی دندان انجام می شود دندان ها مقاومت خود را از دست می دهند به همین دلیل دندان قدرت لازم برای نگه داشتن مواد را نداشته ،دندانپزشک برای نگهداری از روکش استفاده می کند که به زیبایی ظاهری دندان کمک بسیاری می کند. از روکش دندان برای ترمیم کردن دندانهای شکسته نیز استفاده می شود.

مزایا و معایب زیباسازی دندان ها به روش پزشکی

مزایا زیبا سازی دندان

  • سفید شدن و درخشیدن دندان ها
  • رفع ایرادات جزئی زیبایی دندان
  • داشتن دوام و ماندگاری بالا
  •  بازسازی مینای آسیب دیده‌ی دندان
  • مشاهده فوری نتیجه درمان

معایب زیبا سازی دندان ها

  • هزینه بالا
  • حساسیت دندانی
  • فرایند ساخت طولانی
  • عدم امکان تغییر شکل و فرم پس از نصب

مراقبت های بعد از انجام خدمات زیبایی

  • ممکن است مقداری حساسیت به سرما یا گرما وجود داشته باشد. این عارضه برای برخی بیماران اتفاق می افتد زیرا قسمتی از مینای دندان برداشته شده است.
  • ممکن است لثه متورم یا زخم شود برای تسکین این درد 3مرتبه در روز با آب نمک دهان خود را بشویید سپس با دقت دهان را آبکشی کنید.
  • برای تسکین درد داروی ضد درد و یا مسکن مصرف کنید.
  • چند روز اول بعد از انجام خدمات مد نظرتان، ممکن است برای صحبت کردن دچار مشکل شوید. بعد از چند روز دهان شما با تغییرات سازگار می‌شود و صحبت کردن شما به حالت طبیعی برمی‌گردد.
  • علاوه بر تنباکو، سیگار، مایعات تیره نیز می‌توانند باعث ایجاد لکه در سطح دندان های شما شود. همچنین از مصرف نوشابه و غذاهای اسیدی که در روند پیوند مشکل ایجاد می کند خودداری کنید.

روش پزشکی سفید کردن دندان

کلام آخر

در این مقاله انواع راه های زیبا تر و سفید شدن دندان ها را برای شما عزیزان بیان کردیم. برای ماندگاری طولانی خدمات زیبایی باید مراقبت هایی نیز بعد از انجام خدمات صورت بگیرد. برای آگاهی از این مطالب می توانید به سایت پزشکا.نت یا pezeshka.net مراجعه کنید. از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا