دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامت

ضمانت و گارانتی ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت دندان یکی از روش هایی است که برای جایگزین کردن یک دندان یا تعدادی از دندان هایی که در بخش های مختلف دهان بر اثر اتفاق های مختلف از بین رفته باشند می شود. برای استفاده از این روش باید جراحی انجام شده و یک فلز تیتانیوم در فک بالا و فک پایین کاشته شود تا بتواند عملکرد ریشه طبیعی دندان را شبیه سازی کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی ضمانت و گارانتی ایمپلنت دندان بپردازیم. 

پس از جوش خوردن کامل استخوان با ایمپلنت یک تاج مصنوعی بر روی دندان قرار می گیرد و ایمپلنت تکمیل می شود. در واقع این یک روشی است برای جایگزینی دندان جدید که بزرگترین مزیت آن شبیه سازی عملکرد دندان طبیعی و دائمی بودن آن است.

پیش از آن که روشی مانند ایمپلنت دندان بتواند محبوبیت خود را بین بیماران و پزشکان پیدا کند از روشی مانند بریج و دندان مصنوعی استفاده می شد که این روش ها هر یک معایب خاص خود را داشتند. برای مثال زمانی که از بریج استفاده می کردید دندان های مجاور درگیر بوده و باید تراشیده می شدند تا بتوانند یک حامی خوب برای دندان بریج شده باشند. و زمانی که از دندان مصنوعی استفاده می کردند به مرور زمان لثه ها دچار تحلیل شده و امکان لق شدن و جا به جایی دندان مصنوعی وجود داشت.

نوشته های مشابه

گارانتی ایمپلنت چیست؟

گارانتی ایمپلنت در واقع به ضمانتی گفته می شود که فروشنده ایمپلنت دندان در رابطه با محصول فروخته شده به خریدار ارائه می دهد تا کیفیت و عملکرد محصول خود را تضمین کند. همچنین گارانتی ایمپلنت باعث می شود خریدار این امتیاز را داشته باشد تا در مدت زمان تعیین شده در صورتی که محصول دچار آسیب های تعریف شده در ضمانت شد بتواند از خدمات پس از فروشی به صورت رایگان بهره ببرد. به این علت ایمپلنت هایی که دارای گارانتی هستند نیاز به هزینه بالاتری نسبت ایمپلنت های بدون گارانتی هستند.

مدت زمان گارانتی ایمپلنت چقدر است؟

به طور کلی ضمانت ایمپلنت های دندانی وابسته به برند و مرکز ایمپلنتی که در آن انجام می دهید، متفاوت است و به طور میانگین ضمانت های ایمپلنت بین 5 الی 15 سال هستند و برای برند های تاپ لول ضمانت های مادام العمر نیز وجود دارد.  

اگر به دنبال انجام ایمپلنت دندان به همراه ضمانت و گارانتی هستید و می خواهید درباره ضمانت و قیمت انواع ایمپلنت دندان بیشتر بدانید، می توانید از صفحه ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ ) دیدن فرمایید. 

با توجه به اینکه نوع ایمپلنت انتخاب شده چیست؟

از چه شرکت و کشور سازنده ای تهیه شده است مدت زمانی که می توان برای گارانتی ایمپلنت ارائه داد متفاوت است. اما اغلب دارای ضمانت 5 الی 15 ساله هستند. البته برخی از ایمپلنت های مرغوب نیز با توجه به کیفیت بالایی که دارند دارای ضمانت های مادام العمر هستند. با توجه به اینکه ایمپلنت های گارانتی دار نیز شامل پوشش برخی مشکلات خاص هستند باید از ایمپلنت کاشته شده نهایت مراقبت و رعایت بهداشت را داشته باشید.

ضمانت ایمپلنت دندان

چرا برخی ایمپلنت ها گارانتی نمی شوند؟

با توجه به اینکه دوام و ماندگاری ایمپلنت دندان برای هر کشور و شرکت سازنده ای که باشد به میزان مراقبت و نگهداری فرد بسیار وابسته است، در صورتی که این موارد رعایت نشود طول عمر ایمپلنت کاهش یافته و دچار مشکلات کتعددی خواهد شد. به همین علت بسیاری از فروشندگان و مراکز کاشت ایمپلنت، ایمپلنت های خود را ضمانت نمی کنند و خدمات پس از فروش نیز ارائه نمی دهند.

عوامل موثر در کاشت ایمپلنت موفق چیست؟

عوامل بسیار زیادی هستند که می تواند موفقیت کاشت ایمپلنت دندان را تضمین کنند. این عوامل عبارتند از:

  • رعایت بهداشت و مراقبت های کافی از دهان و دندان بعد از تحویل پروتز مسئله بسیار مهمی است.
  • درمانی صحیح پیش از کاشت ایمپلنت دندان، تعیین موقعیت، محل و تعداد ایمپلنت های مورد نیاز
  • طرح درمان مناسب و نوع پروتزی که برای قرار گرفتن روی ایمپلنت دندان طراحی می شود.
  • پیگیری مراحل درمان بعد از تحویل پروتز ها و انجام مراقبت های صحیح توسط بیمار
  • بررسی نوع، تراکم، کیفیت و حجم استخوان فک و نوع و ضخامت لثه بیمار پیش از کاشت ایمپلنت

کاشت موفق ایمپلنت دندان

همه این عوامل می توان باعث شود یک درمان کاملا موفق داشته باشید و بتوانید سالیان سال از ایمپلنت دندان جایگزین دندان از دست رفته خود استفاده کنید. مهم ترین موردی که می تواند بر موفقیت کاشت و حتی طول ایمپلنت تاثیر گذار باشد مراقبت های کافی و رعایت بهداشت دهان و دندان است که باید پیش از کاشت توسط پزشک و بعد از کاشت توسط بیمار به درستی انجام شود.

مراقبت های لازم بعد از کاشت ایمپلنت دندان

  • حداقل 24 ساعت بعد از کاشت ایمپلنت دندان از مسواک زدن نواحی اطراف ایمپلنت خودداری نمائید.
  • به مدت 8 ساعت بعد از کاشت از شست و شوی دهان خود پرهیز کنید.
  • بهتر است هفته ای دو مرتبه از دهان شویه برای شست و شو و ضدعفونی نواحی کاشت ایمپلنت استفاده نمائید. برای این کار بهتر است از محلول کلرهگزیدین استفاده نمائید.
  • به مدت 7 روز از هرگونه مکیدن و نوشیدنی با نی و پرت کردن آب دهان به بیرون خود داری نمائید زیرا خونریزی را تشدید کرده و التهاب به وجود می آورد.
  • ممکن است بعد از جراحی کمی تورم و التهاب داشته باشید که برای تسکین آن بهتر است از کمپرس یخ استفاده نمائید. کمپرس یخ بهتر است 10 دقیقه بر روی ناحیه ایمپلنت شده باقی بماند و بعد 5 دقیقه استراحت داشته باشد. به مدت 4 الی 5 ساعت این عملیات تکرار شود تا التهاب ها کمتر شود.
  • بعد از جراحی با توجه به جراحتی که وارد شده و بی حسی که در اطراف لب وجود دارد ممکن است موجب ترشح خونابه شود که بهترین راه حل برای جلوگیری از آن گاز زدن یک گاز استریل که با سرم شست و سو مرطوب شده است و هر 45 دقیقه تعویض می شود توصیه می شود.
  • به مدت یک هفته پس از ایمپلنت دندان بهتر است از کشیدن هرگونه سیگار، نوشیدن مواد دارای الکل و آبجو، نوشیدن قهوه و چای توصیه نمی شود زیرا موفقیت کاشت ایمپلنت را به شدت کاهش می دهد.
  • به مدت حداقل 72 ساعت بهتر است از مواد غذایی نرم و پوره استفاده نمائید زیرا نباید فشار زیادی به ایمپلنت وارد شود و موجب تحرک آن شود. غذاهایی که سفت هستند به مدت یک هفته ممنوع است.
  • از مواد غذایی و نوشیدنی هایی که ولرم هستند به مدت 72 ساعت استفاده نمائید زیرا مواد غذایی و نوشیدنی های داغ باعث می شود خونریزی و التهاب بعد از کاشت ایمپلنت افزایش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا