دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامت

بهترین درمانهای فیزیوتراپی درد گردن

زمانی که فرد بنا به دلایل مختلف به دردهای مزمن گردن مبتلا می‌شود، برای این که بتواند شیوه درمانی مناسب را انتخاب کند، باید در مورد روش‌های درمانی مؤثر اطلاعات خود را افزایش دهد. فیزیوتراپی ناحیه گردن یکی از روش‌های درمانی مؤثر است که می‌تواند تا حدود زیادی باعث کاهش دردهای گردن شود. روش‌های خاص و تمرینات ویژه‌ای در فیزیوتراپی گردن به بیمار ارائه می‌شود که می‌تواند در درمان مؤثر این عارضه کاربردی باشد.

فیزیوتراپی گردن

در این مقاله قصد داریم تا به تاثیرات فیزیوتراپی ناحیه گردن اشاره داشته باشیم. این شیوه درمانی می‌تواند بسیاری از دردهای مزمن عضلانی را درمان نماید. اگر از جمله کسانی هستید که از این عارضه رنج می‌برید، بهتر است تا پایان همراه ما باشید.

نوشته های مشابه

چه زمانی فیزیوتراپی گردن مؤثر است

یکسری دردهای اصلی گردن وجود دارند که پس از مبتلا شدن به آن‌ها، فرد بیمار می‌تواند از فیزیوتراپی برای تسکین دردها استفاده کند. درد مزمن نامشخص که منشا آن قابل تشخیص نیست و آسیب‌دیدگی‌هایی که در حال بهبود هستند، از جمله مواردی‌ هستند که می‌توان با استفاده از فیزیوتراپی به درمان آن پرداخت. افرادی که جراحی‌های مختلفی را روی گردن خود انجام می‌دهند ممکن است تا مدت‌های زیادی از خشکی گردن رنج ببرند. این افراد با فیزیوتراپی ناحیه گردن می‌توانند به راحتی سلامتی مجدد خود را به دست بیاورند.

باید خاطر نشان کرد که استفاده از فیزیوتراپی برای ناحیه گردن زمانی که بی‌ثباتی زیادی در ستون فقرات فرد بیمار وجود دارد، علاوه بر این که باعث کاهش درد نمی‌شود، می‌تواند بیماری ناحیه گردن را تشدید کند. همچنین فرد بیمار باید قبل از انجام فیزیوتراپی با پزشک متخصص خود در مورد وجود بیماری‌های زمینه‌ای مشورت کند.

بیشتر بخوانید: مقاله جامع علل و درمان گردن درد و فیزیوتراپی گردن

بهترین درمان‌های فیزیوتراپی درد گردن

حال که با اهمیت فیزیوتراپی در درمان دردهای ناحیه گردن آشنا شدید، باید بدانید که چند شیوه کلیدی برای بهره‌گیری از این روش درمانی وجود دارد که هر کدام می‌تواند برای افراد متفاوت باشد. در این بخش قصد داریم تا به بهترین درمان‌های فیزیوتراپی ناحیه گردن اشاره داشته باشیم:

  • مگنت درمانی برای درد گردن

دردهای ناحیه گردن به عنوان یک اتفاق شایع شناخته می‌شوند که ممکن است برای هر فردی رخ دهد. تاثیر مگنت درمانی برای درد گردن توسط طب باستانی شناخته شده است. میدان‌های مغناطیسی می‌توانند در زندگی انسان نقش به‌سزایی داشته باشند. با استفاده از مگنت درمانی می‌توان تا حدود زیادی محتویات داخل سلول‌ها را به عنوان یک سیستم در نظر گرفت که شارژ الکتریکی بدن را تعیین کرده و کاهش این بار، باعث ضعف در بخش‌های مختلف بدن می‌شود.

فیزیوتراپی ناحیه گردن می‌تواند با تنظیم بار الکتریکی باعث کاهش ضعف مغناطیسی بدن شود که این امر مرگ سلول‌های بدن را کاهش می‌کند. میدان مغناطیسی با نفوذ به سلول‌های بدن، غشاء سلولی را بازسازی کرده و تبادل یونی را در بخش‌های آسیب دیده تسهیل می‌کند. استفاده از این شیوه درمانی برای کسانی که از دردهای ناحیه گردن به صورت مزمن رنج می‌برند کاربردی است. روش انجام مگنت درمانی با توجه به نوع کلینیک انتخابی تعیین می‌شود. بیماران باید بتوانند از میان کلینیک‌های ارائه‌دهنده خدمات فیزیوتراپی بهترین را انتخاب کنند.

بیشتر بدانید: مگنت درمانی چیست؟

بهترین درمانهای فیزیوتراپی درد گردن

  • لیزر پرتوان در گردن درد

لیزر درمانی یکی از شیوه‌های درمانی کاربردی است که برای درمان بسیاری از دردهای عضلانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در شیوه لیزر پرتوان برای کاهش دردهای ناحیه گردن می‌توان التهاب‌ را تا حدود زیادی کاهش داد. این شیوه درمانی تسکین‌دهنده درد است و باعث ترمیم بافت‌های آسیب دیده می‌شود. لیزر پرتوان اگر با فیزیوتراپی ناحیه گردن همراه شود می‌تواند به عنوان یک روش درمانی کاملا مؤثر مورد استفاده بیماران قرار بگیرد.

کسانی که در ناحیه گردن دچار آسیب‌های عصبی شده‌اند و قصد دارند سیستم ایمنی بدن خود را جهت رسیدن به آرامش بدنی افزایش دهند، می‌توانند از لیزر درمانی استفاده کنند. مکانسیم اثر لیزر پرتوان در درد ناحیه گردن با تعیین طول موج و خروجی‌های مختلفی که از نور ساطع می‌شود متغیر است و به صورت مستقیم بر نواحی موردنظر تابانده می‌شود. نور قرمز تابانده شده در این روش درمانی به سلول‌های آسیب دیده برخورد کرده و باعث بازسازی سلولی بدن می‌شود. این روش درمانی با توجه به شدت بیماری فرد در چند جلسه قابل انجام خواهد بود.

  • ورزش ‌های مناسب ناحیه گردن

یکی دیگر از روش‌های درمانی قابل استفاده در فیزیوتراپی ناحیه گردن، استفاده از ورزش‌های مناسب است. تمرینات تقویت عضلات گردن به فرد کمک می‌کند تا بتواند آسیب‌های ناحیه گردن را تا حدود زیادی بهبود ببخشد. از ورزش‌های مناسب ناحیه گردن می‌توان به حرکت‌های ایزومتریک و حرکت‌های تمرینی انبساطی و انقباضی اشاره کرد. حرکت‌های ایزومتریک برای کسانی که دارای دیسک گردن هستند بسیار مناسب است. این حرکت‌ها شامل خم کردن گردن به پهلو، خم کردن به جلو و حرکت کششی است.

حرکات انبساطی و انقباضی نیز مانند بالا انداختن شانه برای کسانی مناسب است که می‌خواهند عضلات گردن را تا حدود زیادی تقویت کنند. در فیزیوتراپی ناحیه گردن، فیزیوتراپ با بررسی دقیق وضعیت بیمار می‌تواند مشکلات مزمن را درمان نماید. برای بیماران مهم است که بتوانند یک مکان مناسب را برای انجام فیزیوتراپی انتخاب کنند. انتخاب مناسب باعث می‌شود تا بیمار بتواند ضمن صرفه جویی در هزینه‌های خود، به نتیجه دلخواه دست پیدا کند. در میان کلینیک‌های ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی، اگر بخواهید بهترین کلینیک را انتخاب کنید، بهتر است نگاهی به کلینیک فیزیوتراپی دایان داشته باشید.

کلینیک فیزیوتراپی دایان

معرفی کلینیک فیزیوتراپی دایان

کلینیک دایان در تهران و در خیابان دولت قرار دارد. این کلینیک خدمات خود را به صورت گسترده به بیماران ارائه می‌کند. فیزیوتراپی در قلهک برای درمان دردهای عضلانی پیش و یا پس از عمل، آسیب‌های ناشی از ورزش و غیره مؤثر است. کسانی که به دنبال فیزیوتراپی ناحیه گردن هستند و می‌خواهند از دستگاه‌های پیشرفته برای درمان بیماری خود استفاده کنند، می‌توانند نگاهی به خدمات کلینیک دایان داشته باشند.

از خدمات این مجموعه می‌توان به فیزیوتراپی در منزل، ماساژ درمانی، الکتروتراپی، مگنت‌تراپی، ورزش درمانی، درای نیدلینگ و لیزر درمانی اشاره کرد. نکته حائز اهمیت برای بیماران این است که کلینیک دایان برای انجام فیزیوتراپی با شرکت‌های بیمه قرار دارد. همچنین فیزیوتراپی انجام شده به صورت خصوصی با رعایت کامل حریم شخصی توسط این مجموعه تخصصی انجام می‌شود. در صورت تمایل برای مشاهده خدمات بیشتر این مجموعه و دریافت نوبت، کافی است به آدرس www.dayanpt.com مراجعه کنید.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا