دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

کسب و کار

اهمیت طراحی سایت حرفه ای برای پزشکان

در گذشته افراد برای پیدا کردن یک پزشک خوب در جمع دوستان و اقوام نیاز خود را برطرف می‌کردند، یعنی از افرادی که در مورد پزشکان اطلاعات خوبی داشتند می‌خواستند تا به آن ها یک دکتر خوب معرفی کند. از این روش های قدیمی همچنان استفاده می‌شود، اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از دنیای اینترنت، وب سایت های پزشکی هستند که می‌توانند پاسخگوی هر چه سریعتر نیاز های مردم باشند.

به همین علت یکی از دغدغه های اصلی پزشکان؛ طراحی وب سایت پزشکی و استفاده از امکانات و ویژگی هایی تخصصی است تا بیماران راحت تر بتوانند به آن ها دسترسی داشته باشند؛ یکی از مهمترین ویژگی هایی که یک وب سایت مناسب برای پزشکان می‌تواند داشته باشد سهولت دسترسی بیماران به تخصص پزشک، ساعات و محدوده کاری او می‌باشد. زیرا باید استرس و عجله یک بیمار را درک کرد. او باید بتواند در کوتاهترین زمان ممکن به اطلاعات مورد نیازش در داخل وب سایت دسترسی پیدا کند.

طراحی وب سایت پزشکی

نوشته های مشابه

اهمیت طراحی سایت برای پزشکان

همانطور که در بالا اشاره کردیم افراد زیادی امور خود را به صورت اینترنتی و با استفاده از موبایل، لپ تاپ و… انجام می‌دهند. پزشکان به عنوان متخصصین زمینه سلامت نقش موثری در آگاهی عمومی مردم نسبت به این حوزه دارند. طراحی سایت برای پزشکان امکانات متفاوتی را در اختیار بیماران می‌گذارد آن ها می‌توانند میزان سابقه و رزومه پزشک را مشاهده کنند؛ همچنین می‌توانند از طریق وب سایت حساب کاربری ایجاد کرده و به صورت آنلاین نوبت دریافت کنند. با توجه به این ویژگی ها می‌توان گفت پزشکان با کیفیت بالاتری خدمات خود را در اختیار بیماران قرار می‌دهند. در نظر داشته باشید که جهت طراحی وب سایت حرفه ای باید مجموعه ای از امکانات و ویژگی ها را در داخل سایت فراهم کنید تا نظر مخاطبان را به خود جلب کنید. که در ادامه این مقاله موارد مورد نیاز را برای شما بازگو خواهیم کرد.

برای وب سایت خود محتوای مناسب تهیه کنید

این حقیقت دارد که اطلاعات تماس، سابقه کاری و دستاورد های یک پزشک اولین چیزی است که یک کاربر به محض ورود به سایت به دنبال آن می‌گردد. اما بدانید سایت شما نیازمند محتوای مناسب است تا هنگامی که شخصی وارد آن شد هم بتواند از این محتوای آموزنده استفاده کند و هم نسبت به انتخاب پزشک تصمیم درستی بگیرد. فقط استفاده از محتوایی در خصوص درمان هایی که پزشک مورد نظر آن ها را ارائه می‌کند کافی نیست، شما باید بدانید چه مطالبی مفید هستند و آنها را با قالب مناسب در سایت قرار دهید.

مقالات یا بلاگ ها در افزایش اعتبار نزد گوگل تاثیر بسزایی دارند و از سوی دیگر به بیماران کمک کرده تا بیماری خود را در بین تخصص های پزشک مورد نظر پیدا کنند. در صورتی که منابع این مقالات از تجربه ها و علم خود پزشک باشد موجب جلب اعتماد بیماران می‌شود، همچنین می‌توانید از متخصصین حوزه تولید محتوا کمک بگیرید.

بخش سوالات متداول

یکی از مهمترین امکاناتی که می‌توان در سایت مخصوص پزشکان در نظر گرفت بخش سوالات متداول می‌باشد که مربوط به حوزه تخصص آن پزشک می‌باشد. منظور از سوالات متداول، سوالاتی است که بیماران ممکن است در مطب دکتر از منشی و یا دیگر مراجعه کنندگان بپرسند. پس بهتر است شما این سوالات را شناسایی کنید و به همراه پاسخشان در یک لیست، داخل صفحه ای از وب سایتتان قرار دهید.

این سوال و پاسخ ها هم ابهامات بیماران را برطرف می‌کند و هم نشان می‌دهد که یک پزشک به چه میزان برای دغدغه بیماران ارزش قائل است.

وب سایت پزشکی

نقش تصاویر و ویدئو در سایت پزشکان

تصاویر و طرح های مورد پسند مخاطبان نقش اساسی در وب سایت پزشکان دارد. یکی از بهترین روش ها این می‌باشد که از تصاویر اورجینال و مختص مطب یا کلینیک خودتان استفاده کنید. تصویر یک پزشک در حال ویزیت بیمار تاثیر بیشتری بر روی مخاطب دارد تا اینکه در گوگل جستجو کنید و یک عکس زیبا از پزشکی را دانلود کرده و در وب سایتتان قرار دهید.

همانطور که میدانید جلوه های بصری، تصاویر و ویدئو ها نسبت به متن تاثیر بیشتری بر ذهن مخاطب می‌گذارد. همین موضوع موجب شده تا قرار دادن ویدئو در وب سایت پزشکان به یک نکته کلیدی تبدیل شود. می‌توانید از محیط مطب یا کلینیک، بخش های داخلی مختلف و دستگاه های مورد استفاده، بخش پذیرش و بیماران ویدئو تهیه کنید؛ مخاطبان با مشاهده آن ها مدت زمان بیشتری را در سایت شما می‌مانند و این موضوع یک پوئن مثبت از نظر موتور جستجوی گوگل به حساب می‌آید و باعث افزایش اعتبار و قرار گرفتن شما در لینک های ابتدائی گوگل خواهد شد.

ایجاد ارتباط تصویری آنلاین با بیماران، کال تو اکشن چیست؟

بسیاری از افراد هستند که به علت نداشتن زمان کافی و یا دوری از ترافیک و شلوغی شهر ترجیح می‌دهند به صورت آنلاین ویزیت شوند. همچنین رفت و آمد برای افرادی که دچار معلولیت های جسمی هستند نیز کمی مشکل است، پس بهترین روش برای آن ها استفاده از ویزیت آنلاین می‌باشد. برخی از مشاغل پزشکی هستند که می‌توانند بیماران خود را به طور کامل از طریق برقراری تماس ویدئویی ویزیت کنند، برای مثال می‌توان به مشاوره و روانشناسی آنلاین اشاره کرد.

مراجعه کننده می‌تواند زمان و تاریخ، پزشک مد نظر، حوزه مشاوره و دیگر موارد دلخواه را انتخاب کرده و بر اساس آن در موعد مقرر داخل وب سایت با پزشک خود ارتباط ویدئویی برقرار کند.

دکمه فراخوان تماس یا همان کال تو اکشن به این معنی می‌باشد که وقتی کاربری در سایت شما جستجو انجام داد و اکنون قصد دارد تا از طریق تماس تلفنی با شما ارتباط برقرار کند دچار سردرگمی و ابهام نشود که چگونه با شما ارتباط برقرار کند، با کلیک بر روی این دکمه به راحتی با مطب یا کلینیک شما تماس تلفنی برقرار خواهد کرد، استفاده از این امکان اهمیت بالایی دارد چون کاربر با کمترین دردسر به شما دسترسی خواهد داشت.

دیگر امکانات سایت پزشکان

  • رزرو نوبت برای بیماران به صورت آنلاین
  • امکان پرداخت آنلاین هزینه ویزیت پزشک
  • درگاه بانکی ایمن و فعال
  • ایجاد امکان مشاوره آنلاین
  • امکان نمایش لوکیشن دقیق مطب با استفاده از گوگل مپ
  • ساخت بخش نظر سنجی جهت قرار دادن نظرات و پیشنهادات
  • قرار دادن لیست شرکت های بیمه طرف قرارداد
  • ارسال پیام آنلاین به بیماران؛ با استفاده از ایمیل یا سامانه پیامکی

واکنش گرایی وب سایت مخصوص پزشکان

طراحی سایت ریسپانسیو از نکات بسیار مهم می‌باشد که باید در هنگام راه اندازی سایت مورد توجه قرار بگیرد. استفاده از این امکان در سایت بسیار حائز اهمیت می‌باشد و موجب افزایش بازدید از سایتتان خواهد شد. ریسپانسیو یا واکنش گرایی به این معناست که وب سایت در صفحه نمایش دستگاه های مختلف به درستی قابل رویت باشد. عدم واکنش گرایی یک وب سایت باعث ریزش تعداد مخاطبان شما خواهد شد؛ در واقع نرخ پرش سایتتان افزایش خواهد یافت.

گرافیک و طراحی بصری

طراحی سایت برای پزشکان عزیز باید با بکارگیری روانشناسی رنگ ها و و اصول طراحی گرافیکی انجام بگیرد تا حس آرامش را به بیماران القا کند. طراحی باید به شکلی انجام بگیرد که به محض ورود مخاطب به سایت تاثیرش را بر روی او بگذارد. به همین علت باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • از رنگ آمیزی تیره و گرافیک و المان های غیر واقعی استفاده نکنید.
  • به هیچ عنوان از طرح های گرافیکی شلوغ استفاده نکنید؛ بدانید که زیبایی در سادگی و استفاده از رنگ بندی شاد و مطابق حوزه پزشکی می‌باشد.
  • از بکارگیری انیمیشن و بنر های تبلیغاتی بپرهیزید.
  • از منو ها، کادر ها، دسته بندی ها برای ایجاد ظاهری منظم در سایت استفاده کنید.
  • از یک اسلایدر مرتبط با فضای شغلی خود در ابتدای وب سایت استفاده کنید. برای مثال اگر دندانپزشک هستید می‌توانید از تصویر یک کودک با لبخندی زیبا که دندان های او را به نمایش میگذارد استفاده کنید.
  • در محتوای سایت علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی، از کلمات امید بخش برای القای انرژی مثبت به بیماران استفاده کنید.

در این مقاله سعی کردیم نکاتی را جهت حرفه ای شدن وب سایت پزشکی، به شما یادآور شویم. امروزه پزشکانی موفق هستند که مطابق با پیشرفت علم و تکنولوژی پیش می‌روند و در زمینه اینترنت اطلاعات کافی دارند. همه ی پزشکان فعال می‌توانند برای معرفی خود و ارائه خدماتشان وب سایت قدرتمند و جذابی راه اندازی کنند.


پیشنهاد مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

‫2 دیدگاه ها

  1. من دستیار یک پزشک هستم و مدتیه تو فکر این هستیم که برای شناخته تر شدن دکتر، اقدام به معرفی اون توی فضای اینترنت کنیم. این مقاله واقعا نکات خیلی خوبی رو برای طراحی سایت پزشکی گفته مثلا من اصلا نمیدونستم باید مقالات پزشکی بذاریم تا وضعیت سئو سایت بهتر بشه
    چون فکر میکردم گذاشتن شماره تماس و راه های ارتباطی با دکتر کافی باشه. الان با دید باز تری میتونیم اقدام به طراحی سایت حرفه ای کنیم خیلی ممنون از مقاله و سایت خوبتون.

  2. سلام مقاله خوب و مفیدی بود. کاملا با طراحی سایت برای پزشکان موافق هستم چون خیلی ارتباط بین بیمار با مراکز درمانی و پزشکان رو راحت کرده. مدتی قبل برای گرفتن نوبت از یک پزشک از طریق وب سایت اقدام کردم و خیلی راحت با پر کردن یه فرم و بعد از اون پرداخت اینترنتی نوبت گرفتم و تمام این مراحل بدون هیچ دغدغه ای انجام شد و من به جای مراجعه حضوری به مطب و یا تماس تلفنی در عرض 5 دقیقه در محل کارم تونستم نوبت بگیرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا