دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامت

قلیان ویپی چیست و چگونه کار می کند ؟

حتما تا حالا اسم ویپ یا سیگارها یا قلیان های الکترونیکی را شنیده اید. یکی از آن ها قلیان ویپی است که امروزه طرفداران زیادی دارد. اما قلیان ویپی چیست؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت دسته ای از قلیان های الکترونیکی است که در ابعاد کوچکتر از قلیان های معمولی است که امکان تجربه دود قلیان را برای افراد فراهم می کند اما از نظر ضرر رسانی، بسیار امن تر است. علاوه بر اینکه، این نوع قلیان مزایای دیگری به همراه دارد که در ادامه به شما خواهیم گفت که قلیان ویپی چیست و چگونه کار می کند؟

قلیان ویپی چیست؟

قلیان ویپی درواقع نوعی از قلیان شرژی است که می توان به جای قلیان های معمولی از آن استفاده کرد. به این نوع قلیان ها ویپ نیز گفته می شود. ویپ نسبت به قلیان های معمولی کوچکتر است از همین رو می توان آن را در هر زمان به راحتی حمل و از آن استفاد کرد. این نوع قلیان ها برای نخستین بار در سال 2004 به بازار وارد شد و طی تمام این سال ها تغییرات زیادی داشته است. جالب است بدانید که این دستگاه نیکوتین مورد نیاز فرد را تامین می کند بدون اینکه دود و خاکستری را به ریه های فرد منتقل کند. از همین رو یکی از گزینه های مناسب برای ترک سیگار و قلیان های معمولی است.

مزیت قلیان ویپی

انواع قلیان های ویپی

نوشته های مشابه

یکی از مهمترین دلایل استفاده از قلیان های ویپی مزیت هایی است که  دارند. در واقع بسیاری از کسانی که گرایش به سیگار و قلیان دارند، برای ترک آن به ویپ پناه می برند. از مهمترین مزایای قلیان ویپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش اثرات مضر و تخریب کننده بر ریه ها
  • امکان تنظیم میزان نیکوتین ویپ
  • تنوع طرح و رنگ ویپ
  • امکان انتخاب طعم های مختلف
  • کمک به ترک سیگار و قلیان
  • امکان شارژ مجدد
  • عدم نیاز به تنباکو
  • عدم نیاز به زغال
  • امکان شارژ باتری با usb
  • دارای باتری برای تامین انرژی مورد نیاز دستگاه

عملرد قلیان ویپی

پیش از آنکه بخواهید از قلیان ویپی استفاده کنید، پیش از هر چیزی نحوه کار با آن را باید بدانید. در واقع عملکرد ویپ به رعایت مواردی بستگی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

روشن کردن دستگاه: تمام قلیان های ویپی دارای دکمه روشن و خاموش است که به کمک آن می توانید دستگاه را روشن کنید.

شارژ کردن باتری: با مشاهده میزان شارژ دستگاه ابتدا به طور کامل باتری را شارژ کنید

 انتخاب مایع اسانس و نیکوتین ویپ: در این مرحله طعم مورد نظر و نیکوتین را باید به دستگاه اضافه کنید. میزان نیکوتین را میتوانید به راحتی تنظیم کنید.

تنظیم شدت بخاردهی: بسیاری از ویپ های مدرن و جدید این قابلیت را دارند که می توانید میزان مطلوب بخاردهی را تنظیم کنید.

تنفس از دهانه: پس از طی کردن این مراحل نوبت به تنفس عمیق آن می شود که باید از دهانه دستگاه انجام شود. این مرحله جریان هوا داخل دستگاه ایجاد می شود که به فعال شدن گرم کننده دستگاه کمک می کند.

تولید بخار: پس از حسگرهای گرم کننده اسانس و نیکوتین را به بخار تبدیل می کنند که به جای دود سیگار یا قلیان وارد ریه شما می کند.

انواع قلیان های ویپی

قلیان ویپی

جالب است بدانید طی حدود 2 دهه از ابداع قلیان های شارژی انواع مختلفی از این محصول در بازار وجود دارد که به تناسب بودجه و سلیقه خود می توانید هر کدام از این موارد را انتخاب کنید. از مهمترین انواع قلیان های ویپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیگارهای الکترونیکی

این نوع از قلیان های ویپی در سایزهای کوچکی تولید می شوند که عمدتا به صورت یکبار مصرف بوده و نمی توان آن را شارژ کرد. از همین رو قیمت آن نسبت به انواع دیگر ویپ ارزانتر است. اما در نظر داشته باشید پس از تمام شدن باتری یا مایع جویس باید آن را دور بیندازید.

پاد ویپ

این دستگاه شبیه سیگارهای الکترونیکی است که دارای دو بخش باتری و غلاف است که امکان تعویض و شارژ باتری را به شما می دهد. این نوع از دستگاه های ویپ نیز قیمت مناسبی دارد.

ویپ قلمی

این نوع از قلیان ها دارای مخزنی هستند که می توانید آن را شارژ یا تعویض کنید. تولید دود و بخار در این نوع از ویپ ها بسیار بیشتر از دو نوع قبلی است.

ماد ویپ

یکی از بهترین و البته جدیدترین انواع ویپ است که اندازه بزرگتر و عملکرد بهتری نسبت به انواع دیگر دارد. عمر باتری این ویپ ها بیشتر است و امکان تنظیم توان خروجی و دمای دستگاه نیز برای شما وجود دارد.

ویپ اسکونک

از جدیدترین انواع ویپ است که می توانید در بازار پیدا کنید. از مهمترین ویژگی های این نوع ویپ می توان به مخزن بزرگتر آن اشاره کرد که مدت زمان بیشتری می توانید از آن استفاده کنید. اما در نهایت اینکه کدام یک از این موارد را خریداری کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهمتر از همه توان و بودجه شما است. اما نکته مهم خرید محصول اصل و با کیفیت است که آسیب زننده نباشد. محصولات فیک موجود در بازار علاوه بر کیفیت پایین می تواند عوارض زیادی به همراه داشته باشد.

 قیمت قلیان شارژی

در صورتی که قصد خرید این نوع از قلیان های شارژی را داشته باشید، باید به پارامترهای مختلفی که می تواند بر قیمت آن تاثیر داشته باشد توجه کنید. از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت ویپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند و کیفیت ویپ
  • امکانات و ویژگی های ویپ
  • طراحی و مواد ساخت
  • عملکرد و باتری
  • ویژگی های منحصر به فرد

نتیجه گیری

در صورتی که اهل قلیان و سیگار هستید و تمایل به ترک آن دارید، انتخاب قلیان های ویپی می تواند به ترک این مواد مضر به شما کمک کند. فروشگاه آنلاین گرند ویپ بهترین انواع ویپ را به همراه لوازم جانبی آن از این فروشگاه با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت داشته باشید. خرید اتومایزر، انواع جویس و… از جمله مواردی است که می توانید به راحتی از این فروشگاه به صورت آنلاین و غیرحضوری انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا