دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

پزشکی

بررسی مشکلات شغل رادیولوژیست

طبق گفتۀ سلامت نیوز ، که به نقل از جام جم می باشد ، افراد رادیولوژیست در  ابتدای سال تحصیل خود ، کار کردن با اشعه را آموزش می بینند .ولی افرادی هم هستند که به علت رعایت نکردن یک سری نکات ایمنی مبتلا به عوارض هایی ناشی از تابش اشعه شده اند . علائم آن مانند تهوع، استفراغ، اسهال و سردرد، خستگی، تنگی نفس و بالا رفتن ضربان قلب ، عفونت قارچی و خشکی در دهان ،از بین رفتن حس چشایی و ریزش مو و التهاب در قلب و درد در ناحیه قفسۀ سینه، سرفه های خشک و سوختگی و تیره شدن پوست و کم خونی و غیره می شود و اگر در طولانی مدت با این اشعۀ روبرو شوند ، دچار بیماری سرطان مخصوصاً سرطان مغز استخوان می شود.

مشکلات شغل رادیولوژیست

بعضی مواقع رادیولوژیست ها با وجود رعایت کردن نکات ایمنی به صورت ناخواسته در معرض اشعه های مضرر قرار می گیرند و باعث به خطر افتادن سلامتی آنها می شود. به همین دلیل به افراد رادیولوژیست و شاغل در این مراکز توصیه می شود هر 6 ماه یکبار آزمایش هموگلوبین و شمارش پلاکت و گلبول سفید خون را انجام دهند و یک بررسی کامل از خود انجام دهند.

نوشته های مشابه

ناباروری افراد رادیولوژیست

طبق بررسی های صورت گرفته بر روی سلامت افراد رادیولوژیست در کشورهای مختلف، نتیجۀ تمام تحقیقات نشان داده که رادیولوژیست ها مخصوصاً آقایان در خطر ناباروری می باشند. زیرا اشعۀ ایکس موجب حرکت کند اسپرم و حتی تخریب آن ها شده است و وجود سرب در محیط و اثر منفی بر رو اسپرم ، قدرت باروری آقایان را کم می کند .البته که برای زنان هم خطراتی دارد ولی نه به اندازه مردان.

شیفت شب رادیولوژیست

یکی از خطرات شغل رادیولوژیست ها این است که رادیولوژیست های مشغول به کار در بیمارستان و کلینیک ها مجبور به کار در شیفت شب می باشند و همین موضوع موجب به خطر اداختن سلامت جسم و روان آن ها می شود و هم چنین مشکلات خانوادگی را به همراه دارد . به خصوص در بیمارستان های دولتی . این شیفت ها سنگین تر هم می شود و حقوق و مزایای چندانی هم ندارند.

بی تحرکی

رادیولوژیست ها زمان مناسب و کافی برای تحرک بدنی را ندارند و به همین دلیل به افراد مشغول در بیمارستانن و رادیولوژیست ها توصیه نیم ساعت پیاده روی در روز می شود و در کنارش تغذیۀ سالم بسیار مهم است و هم چنین ورزش کردن و برای حفظ تناسب اندام آن ها بسیار مهم می باشد که باعث کاهش استرس شغلی آن ها هم می شود.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

‫2 دیدگاه ها

  1. فکر میکنم توی این سالها اصول بهتری برای رادیولوژی هم توی کشورهای پیشرفته رعایت میشه تا خطر برای افرادی که رادیولوژیست هستن کاهش پیدا کنه که البته تا جایی که مشخصه ایران از این دانش بهره ای نبرده و همه دارن با همون اصولی کار رو انجام میدن که بیست سال پیش انجام میشده. به نظرم باید استفاده از دستگاههای رادیولوژی و پروتکل هایی که باید رادیولوژیست ها استفاده میکنن بهبود پیدا کنه و به روز بشه.

  2. برادر من رادیولوژیست هست و امروز این مطلب رو براش خوندم. گفت که خیلی درست اشاره کردید و خواست ازتون تشکر کنم. البته چیزهای دیگه ای هم بهش اضافه کرد که باید بهش توجه کرد. مثلاً اینکه رادیوروژیست ها چون با افراد زیادی در تماس هستن ریسک اینکه بیماری های ویروسی و عفونی بگیرن هم زیاد هست. و اینکه نشستن زیاد هم ممکنه که به ستون فقراتشون آسیب وارد کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا