دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آشپزی

برنج طارم و 5 ویژگی آن را بدانید

برنج با کیفیت طارم یکی از بهترین و معروف ترین برنج های کشت شده در سراسر جهان است. این برنج خوش عطر و بو در شمال کشورمان ایران کشت می شود. برنج طارم انواع گوناگونی از جمله طارم هاشمی، طارم دم سیاه، طارم صدری، طارم عطری و طارم سنگی دارد. طارم محلی از نظر طعم خوش خوراک تر می باشد. معروف ترین آن نیز طارم هاشمی است. این نوع برنج مدت های مدیدی است که در شمال به خصوص شهر فریدونکنار توسط کشاورزان کشت می شود. طارم نام شهری در استان زنجان بوده و گفته می شود اصالت برنج طارم نیز از این شهر می آید. برنج طارم دارای شکل ظاهری استخوانی و سفید رنگ می باشد. و پس از پخت بسیار قد کشیده و مناسب مهمانی و مجالس است.

کیفیت و کمیت برنج طارم

همان طور که گفته شد برنج طارم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. جزو برنج های دانه بلندی است که پس از پخت نیز به طور قابل توجهی قد می کشند. به همین علت با پخت مقدار کمی از برنج طارم می توانید غذای مورد نیاز بسیار زیادی برای مهمانی های بزرگ نیز به دست آورید.

نوشته های مشابه

اما با توجه به کیفیت بسیار بالای این محصول، از نظر کمی ضعیف است. یعنی در زمینی به مساحت یک هکتار نسبت به دیگر انواع برنج ها محصول قابل برداشت کمتر می باشد. به همین علت قیمت این محصول نیز به نسبت بیشتر است و جزو گران ترین برنج های کشت شده در کشور می باشد.

استفاده نکردن از سموم و کود های شیمیایی

یکی از مهم ترین نکاتی که کیفیت طارم را بالا می برد، استفاده ی بسیار کم از کود های شیمیایی در تولید و کشت می باشد. به همین علت سلامت این برنج تضمین شده است و می توان با خیال راحت از آن استفاده نمود.

 سموم و کود های استفاده شده در همان زمین های کشاورزی از این گیاه خارج می شوند. زیرا فاصله استفاده از سموم و کود تا برداشت زمان طولانی می باشد و برای دفع سموم این زمان کافی است. از سویی دیگر بعد از برداشت در برنج های ایرانی هیچ گونی سم یا مواد نگه دارنده به آن اضافه نمی کنند. یک وعده ی غذایی بسیار سالم و خوش عطر و بو را با خرید و استفاده از این برنج به خود هدیه می دهید.

خواص و کیفیت طارم معطر

این برنج جذب بسیار بالایی دارد. و به همین علت انرژی را به سرعت در بدن تامین می کند. سیستم گوارش بدن را تقویت کرده و هضم غذا آسان تر انجام می گیرد. ویتامین B1 در بدن را تامین کرده و باعث می شود تا قند خون تثبیت شود. حتما شنیده اید که قطع کامل برنج از برنامه ی غذایی باعث ریزش مو می شود. مصرف برنج طارم برای پوست و مو عالی می باشد. کاهش استرس و افسردگی، عملکرد صحیح قلب و مغز و دستگاه ایمنی و عصبی بدن از دیگر فواید طارم می باشد. یبوست و سو هاضمه نیز با مصرف درست برنج های محلی قابل درمان می باشند.

برنج طارم

عطر و طعم فوق العاده ی برنج طارم

طعم بی‌نظیری که برنج طارم دارد حتی تا مدت ها پس از پخت نیز قابل تشخیص است. و طعم و عطر بسیار مطلوبی دارد. عطر فوق العادی این برنج حتی از فاصله ی دور نیز به مشام می رسد و شما را به اصطلاح از هوش خواهد برد. این برنج لذیذ در مدت زمان بسیار کوتاهی می پزد و آماده ی مصرف خواهد بود. برنج با کیفیت طارم به دو روش کته و آبکشی قابل پخت می باشد.

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری راجع به برنج طارم کسب نمایید مقاله هر آنچه باید در مورد برنج طارم بدانید را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا