دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

گل و گیاه

معرفی و روش تکثیر و نگهداری از گیاه مونسترا دوبیا گیاهی رونده، خاص و زیبا

معرفی یکی دیگر از واریته های خانواده دوست داشتنی مونستراها که کمتر شناخته شده است. مونسترا دوبیا (دابیا) است، این واریته از مونستراها با برگهای کوچک و قلبی شکل زرق و برق دار و سبز تیره و ساقه رونده آن روی چوب و یا ساقه درختان، باعث خاص و زیبا شدن این گیاه گردیده است.

واقعیت جالب : گیاه مونسترا دابیا گاهی اوقات “گیاه زونا” نیز نامیده می شود زیرا برگهای آنها در طبیعت از درختان بزرگ صاف چسبیده و بالا میروند و ظاهر زونا را ایجاد می کنند.

یکی از جالب ترین چیزها در مورد گیاه مونسترا دوبیا این است که این گیاه هنگام رسیدن به بلوغ دچار تحول باور نکردنی می شود، در طبیعت ، این اتفاق می افتد وقتی که از تمام طول درخت بالا رفته تا به نور خورشید بالای درخت برسد. این برگهای کوچک ، قلبی شکل به رنگ سبز عمیق درآمده و برگهای پهن و عظیم را تشکیل می دهند.

با این حال، این اتفاق چندین سال به طول می انجامد و به ندرت در گیاهان نگهداری داخل خانه مشاهده می شود ، زیرا اجازه داده نمیشود آن اندازه از نور خورشید استفاده کنند تا این دگردیسی رخ دهد. اگر قبل از هر چیز دیگری از گیاهان خانواده مونسترا مراقبت کرده اید ، مانند مونسترا پنجه شیری ، مونسترا حصیری و غیره ، نگهداری از مونسترا دوبیا برای شما مسئله ای نخواهد بود.

شرایط و نیاز های نگهداری گیاه مونسترا دوبیا

خاک و گلدان مناسب مونسترا دابیا

یک گلدان را با سوراخ های زهکشی مناسب انتخاب کنید و هیولا کوچک خود را در خاک گلدان قرار دهید. سعی کنید کمی خزه زغال سنگ نارس (تورب) را با خاک مخلوط کنید. مانند همه مونستراها، مونسترا دابیا هم دوست دارد بالا برود. شما می توانید همانطور که می خواهید برای سایر گونه ها یک قطعه خزه کوچک یا گلدان کوچک تهیه کنید یا یک تخته صاف را در گلدان قرار دهید. تا روی آن بچسبد و بالا برود، گیاه دوبیا به سطح چسبیده و صاف مانند زونا صعود خواهد کرد!

آبیاری دابیا

هنگامی که 2 تا 5 سانت سطح بالای خاک گلدان مونسترا دوبیا خشک می شود، که تقریباً هر 7 تا 10 روز اتفاق می افتد آبیاری انجام گیرد.

نور مناسب 

گیاه دوبیا را در نور آفتاب روشن اما غیر مستقیم قرار دهید. پرتوهای سوزان خورشید هرگز نباید برگها را لمس کنند.

دمای مساعد نگهداری مونسترا دابیا

این گیاهان گرمسیری در دماهای بین 15 تا 30 درجه سانتیگراد بهترین رشد را دارند. آنها رطوبت بالای 50٪ را ترجیح می دهند ، بنابراین اگر در منطقه خشک زندگی می کنید، برای تامین رطوبت از جزیره و بخور سرد استفاده کنید.

کود مورد نیاز 

کودهای غذایی مناسب خانواده مونسترا ها را با هر بار آبیاری رقیق به دابیا بدهید.

مونسترا دابیا

تکثیر گیاه مونسترا دوبیا

برای تکثیر با استفاده از قلمه های ساقه ، برش خود را روی ساقه بالای گره انجام دهید و در آب تمیز قرار دهید تا ساقه آب را لمس کند اما برگ آن در آب نباشد. برای تشویق ریشه زایی ، میتوانید کمی هرمون ریشه زایی Propagation را به آب اضافه کنید. هنگامی که ریشه ها به طول 1 سانتی متر رسید ، در خاک و شرایط ذکر شده در بالا بکارید.

مونسترا دابیا گیاهی نیست که شما به راحتی آن را پیدا کنید و خریداری کنید. اما ارزشش را دارد که آنرا بدست آورید. گیاه مونسترا دوبیا زرق و برق دار است و مراقبت از آن می تواند بسیار سرگرم کننده باشد ، به خصوص اگر شما شرایطی دارید که به آن اجازه می دهد تا به فرم بالغ و زیبای خود برسد!


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر  :

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا