دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

گل و گیاه

بهترین انواع کاکتوس برای نگه داری در خانه و یا محل کار را بشناسید

کاکتوس یکی از محبوب ترین و بامزه ترین گل های آپارتمانی است و در میان همه قشری از جامعه محبوبیت دارد. کاکتوس ها انواع فراوانی دارند و با اینکه روش نگه داری از آن ها تقریبا مشابه یکدیگر است، ولی تفاوت های ظریف و البته مهمی هم دارند. در این مقاله می خواهیم 6 تا از بهترین انواع کاکتوس برای نگه داری در خانه را معرفی کنیم.

شش تا از بهترین انواع کاکتوس برای نگه داری در خانه

  1. اولین کاکتوس محبوب برای آپارتمان شما: زبان مادرشوهر

اسم این کاکتوس واقعا بامزه و خنده دار است و می شود گفت که یک نوع شوخی برای عروس ها و مادر شوهرها است. دلیل اسم گذاری این کاکتوس یکی پهن بود آن است که این کاکتوس را شبیه به زبان می کند و دلیل دیگرش این است که تیغ های این کاکتوس خیلی نرم هستند. ولی به محض اینکه با پوست تماس پیدا کنند، چنان به داخل پوست نفوذ می کنند که دیگر با هیچ ترفندی نمی شود از دست جدایشان کرد. یک جورهایی ما را یاد زبان نرم مادر شوهر می اندازد که با پنبه سر می برد! البته این فقط یک شوخی است. مادر شوهرهای خوب و عزیز لطفا به خودشان نگیرند!

دلیل این که این کاکتوس زیبا در لیست ما قرار گرفته است روش راحت و ساده نگه داری از آن است. فقط آن را در کنار پنجره با نور ملایم قرار بدهید و وقتی رطوبت خاک کم شد، تا مرطوب شدن دوباره خاک به آن آب بدهید.

 

کاکتوس اپونتیا

 

  1. کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس به خاطر شکوفایی گل های زیبا و رنگیش در اواخر پاییز و ابتدای سال نوی میلادی به این نام مشهور شده، تنوع رنگ گل در این کاکتوس زیاد است گل های رنگی قرمز، زرد، سفید و صورتی دارد که اگر خوب از این گیاه نگهداری کنید در پاییز با باز شدن صدها گل شما را قافل گیر خواهد کرد. مطالعه بیشتر در مورد روش های صحیح نگهداری و تکثیر کاکتوس کریسمس و معرفی انواع آن.

 

  1. هاورتیای گورخری

این کاکتوس بسیار زیبا، یکی از محبوب ترین گل های آپارتمانی است. وقتی به اندازه کافی رشد می کند به تعداد کم در اطرافش گل جدید می روید و می توانید این گل های جدید را جدا کرده و در یک گلدان دیگر بکارید، و یا آن ها را جدا نکنید و بگذارید در گلدان بزرگ و انبوه شوند.

این کاکتوس هم نیاز زیادی به نگهداری ندارد. همین که خاک خوب و آفتاب ملایم داشته باشد، به رشدش ادامه می دهد و از خودش مراقبت می کند. مواظب باشید که هاورتیای گورخری را در سرما نگذارید. این کاکتوس در سرما رشدش متوقف می شود و رفته رفته رنگ سبز زیبای آن قهوه ای می شود.

 

کاکتوس هاوارتیا گوره خری

 

  1. کاکتوس ماداگاسکار

این کاکتوس آپارتمانی واقعا قشنگ است. با آن تنه پهن و برگ های روی سرش شما را یاد نخل های استوایی می اندازد. اصلا دلیل نام گذاری این کاکتوس هم همین است. ما را یاد نخل های جنگل های ماداگاسکار می اندازد.

این کاکتوس به راحتی بزرگ می شود و اگر جایش مناسب باشد برگ های زیبایی در بالای آن رشد می کنند. روی تنه این کاکتوس که یک دست بالا رفته است، تیغ های بزرگی و باریکی وجود دارند که محکم هستند. برای همین در رسیدگی به ماداگاسکار دوست داشتنی باید مواظب دست هایتان باشید.

کمی خاک خوب، کمی نور و آب کافی برای خوشحال بودن این کاکتوس قانع کافی است.

 

کاکتوس ماداگاسکار

 

  1. کاکتوس زیبای اچوریا

پیشنهاد چهارم ما برای بهترین انواع کاکتوس های خانگی، اچوریا است. این کاکتوس برگ هایی مثل گل دارد و روی یک تنه نازک همین طور بالا می رود و در نهایت شبیه یک شاخه زیبای گل می شود. تنه نازک اچوریا رفته رفته ضخیم تر می شود تا بتواند وزن سر گل ها را تحمل کند.

این کاکتوس هم بسیار قانع و دوست داشتنی است و با کمی نور ملایم و آب کافی زیبایی های خودش را برای شما آشکار می کند. البته اچوریا از نظر احساسی کمی حساس است و انرژی های خوب و بد را می فهمد. بهتر است بیشتر از بقیه گل ها با او صحبت کنید و توجه خاصی به اچوریا نشان بدهید تا در نهایت زیبایی خودش باقی بماند.

 

کاکتوس آچوریا

  1. کراسولای خرفه ای

گیاهان خرفه ای برگ های گوشتی دارند. کراسولای خرفه ای نیز برگ های گوشتی و زیبایی دارد. کراسولای خرفه ای روی یک تک شاخه برگ می دهد و بالا می‌ رود. اگر چندین شاخه از این گیاه را در کنار هم بکارید، به هم می پیچند و یک تنه قدرتمند ایجاد می کنند و با هم رشد خواهند کرد.

از کروسلای خرفه ای برای ایجاد کاکتوس های مینیاتوری هم استفاده می کنند که اصطلاحا به آن ها بن سای گفته می شود. کراسولا هم مثل بقیه کاکتوس های این لیست بسیار قانع و به صرفه است و با کمی نور و آب به رشد خودش ادامه می دهد.

کراسولای خرفه ای

 

مواردی که باید در نگهداری از گل های کاکتوس خانگی رعایت کنید

  • گلدان مناسب:‌ اندازه گلدان باید با اندازه کاکتوس متناسب باشد. گلدان خیلی بزرگ باعث می شود کاکتوس فقط ریشه بزند و از ساقه و برگ رشد نکند، و گلدان خیلی کوچک فضای کافی برای رشد ریشه کاکتوس باقی نمی گذارد و باعث می شود ریشه گیاه بگندد.
  • آبیاری: معمولا برای آبیاری کاکتوس باید صبر کنید تا خاک گلدان رطوبتش را از دست بدهد. وقتی رطوبت خاک کم شد، دوباره تا مرطوب شدن خاک به گل آب بدهید.
  • نور کافی: نور برای رشد گیاهان و به خصوص کاکتوس ها بسیار مهم است. کاکتوس ها را در پشت پنجره و با نور ملایم پرورش دهید. نور پنجره برای کاکتوس ها کافی است.
  • دمای مناسب: معمولا دمای اتاق مناسب ترین دما برای کاکتوی های خانگی است. دمای بین ۱۸ تا ۳۷ درجه ایده آل است. سرما باعث می شود گیاه به خواب رفته و کم کم زرد شود .

سخن آخر

در بین گل و گیاه هان کاکتوس ها بسیار دوست داشتنی و زیبا هستند و اگر به درستی از آن ها مراقبت شود، فضای خانه شما را بسیار شاد و زیبا خواهند کرد. این که بدانیم چه کاکتوسی برای خانه ما مناسب است و چگونه باید از آن مراقبت کرد، شرط اصلی نگهدای از کاکتوس است. باید بدانیم که کاکتوس ها هم موجودات زنده هستند و اگر می خواهیم عضوی از خانواده ما شوند نگهداری از آن ها وظیفه ماست.


پیشنهاد مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر در مورد گل و گیاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا