دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

خانومانهسلامت

بالانس هورمون ها با انار و تاثیر این میوه خوشمزه بر سلامتی

شما جزء کدام دسته هستید؟ افرادی که عاشق انار هستند و می دانند چطور این میوه خوشمزه را بخورند، یا افرادی که اصلا تا به حال لب به آن نزده اند و نمی دانند که چطور می توانند دانه های این میوه را از پوست آن جدا کنند!

تاریخ و اهمیت مذهبی انار

چنانچه اخیرا ارزش پزشکی درمانی انار کشف شده است، ما نباید فراموش کنیم که چگونه در فرهنگ ها و آشپزی های مختلف استفاده شده و می شود. در اغلب ادیان انار یک میوه مقدس بوده است. در اساطیر یونان، دانه های این میوه نماد زندگی، احیاء و ازدواج بوده است. احتمالا ریشه انار به ایران و افغانستان بر می گردد و در اساطیر فارسی خوردن آن به شما کمک می کند تا شکست ناپذیر شوید. در یهودیت اعتقاد بر این بوده که انار حاوی 613 دانه می باشد، یعنی هر یک دانه مر بوط به هر یک از 613 دستورالعمل کتاب مقدس است. این میوه شیرین به خاطر زیبایی درختچه، گل ها و میوه اش، نماد تقدس، باروری و فراوانی بوده است. در مسیحیت قرون وسطی، درخت انار نماد باروری است.

در فرهنگ اسلامی، انار به عنوان نماد باروری در مراسم عروسی نقش ویژه ای ایفا کرده است. به عنوان مثال عروس و داماد در هنگام ورود به خانه خودشان این مراسم را اجرا می کردند که عروس در خانه را باز می کرد و داماد میوه را از وسط به دو نیم تقسیم می کرد. دانه های فراوان آن نشان دهنده این بودند که زن و شوهری که آنها را بخورند، فرزندان بسیاری خواهند داشت.

نوشته های مشابه

در هند، آب انار تازه در خیابان ها (اغلب با استفاده از دستگاه های آب میوه گیری دستی متعلق به دهه 1940) به فروش می رسد، که اغلب این کار مخصوص زنان جوان به منظور اطمینان از باروری آنها صورت می گیرد. می توان فواید مشترکی را برای استفاده از این میوه بیان کرد: باروری، سلامتی، قدرت، فراوانی. و همچنین ارزش پزشکی خوردن انار نه تنها برای باروری بلکه برای جلوگیری از سرطان سینه نیز است.

انار

اثر آنتی اکسیدان، ضد سرطان و استروژنی

دانه های انار غنی از لیگنان هستند که اثرات آنتی اکسیدانی، ضد سرطان و استروژنی دارند.

اثرات انار بر روی سرطان های استروژنیک (سینه، رحم، تیروئید)، فیبروئید و آندومتریوز

آیا این بدان معنی است که انار فقط برای زنان دارای سطح پائین استروژن مفید است؟ خیر. استروژن هورمون بسیار حیاتی در بدن هر زن است، هر یک از ما به استروژن نیاز داریم تا قوی، هشیار و زیرک، لاغر و باریک اندام، شاداب، و پر انرژی باشیم.

در شرایط خاصی مانند سرطان پستان ER +، فیبروئید، اندومتریوز، استروژن مسئول تکثیر بافت بدخیم است. اما هر استروژنی مسئول این امر نیست. استرادیول 17β عامل اصلی این امر است. اغلب در خانم هایی رایج است که از محصولات مراقبت های پوستی استفاده می کنند، در بدن خود عفونت یا سمی دارند (به علت هضم ضعیف و عملکرد کبد)، زندگی بسیار پر تنشی را تجربه می کنند (و “پروژسترون سرقتی” تولید می کنند).

برخی از گیاهان از جمله انار مدولاتور گیرنده استروژن انتخابی (SERM) نامیده می شوند. SERM ترکیبی است که خود را به یک گیرنده استروژن متصل می کند که بدین ترتیب دیگر جایی برای استروژن متخاصم وجود ندارد که بتواند خود را به سلول متصل کند. اگر استروژن به یک سلول سینه متصل نشود، سلول سیگنال استروژن برای رشد و تکثیر را دریافت نمی کند.

این هدیه طبیعت است برای زنان که این میوه خوشمزه هم برای زنانی مفید می باشد که دارای سطح پائین استروژن هستند (به عنوان مثال در دوران پیری و یا یائسگی)، و هم زنانی که سلول سرطانی دارند (ER + سرطان سینه، اندومتریوز، فیبروئید، PMS، ندول تیروئید).

جالب توجه است که تاموکسیفن (داروی تجویز شده برای بیماران مبتلا به سرطان سینه ER +) یک SERM است، البته به دلیل اینکه عوارض جانبی زیادی دارد، توصیه نمی شود که در درازمدت مورد استفاده قرار گیرد.

در این قسمت نتیجه تحقیقات را برای شما عنوان می کنیم:

“به طور کل، یافته های ما نشان می دهند که PME مشخصات SERM را ارائه می دهد و ممکن است برای پیشگیری از سرطان های وابسته به استروژن با اثرات مفید آن در سایر بافت های وابسته به هورمون مفید باشد.” “عصاره این میوه مانع از تولید سلول های سرطانی سینه می شود و حتی برخی از آنها را می کشد.”

شفا دهنده پوست

حدود 18 درصد از دانه های انار حاوی پانیسیک اسید هستند که به واسطه خواص بازسازی کننده قوی پوست خود به شدت مورد توجه صنعت مراقبت از پوست قرار گرفته است. این میوه نه تنها برای زخم ها بلکه برای چین و چروک، خشکی، التهاب پوستی یا پوست آسیب دیده مفید است.

نحوه خوردن انار

می توانید این میوه فوق العاده را اینطوری میل کنید:

آب آنها را بگیرید

دانه های آن را به سالاد خود اضافه کنید

به عنوان یک میان وعده بخورید

پای میوه با آن درست کنید

انار

سخن آخر

از شما همراهان همیشگی پروماگ ممنونیم که بار دیگر با ما همراه بودید. ما در این مطلب در مورد انار صحبت کردیم و امیدواریم شما نیز با خوردن انار به سلامت بدن خود کمک کنید.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا