دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

مسافرت

در سفر به آنتالیا کجاها برویم؟

همه ی کشورها همواره دارای تاریخی بوده اند که در آن پادشاهان مختلفی در دوره ها و بازه های زمانی متفاوتی حکومت کرده اند و انسان های زیادی که در زمان گذشته زندگی کرده اند که با زمان حال ما تفاوت بسیار زیادی دارد، که همه ی این ها تاریخ و فرهنگ های متفاوتی را سبب می شود. کشور ترکیه نیز تاریخی با شکوه را به همراه دارد که از میان آن ها می توان به حکومت پادشاهان عثمانی در آن اشاره کرد. شهر آنتالیا نیز گنجینه تاریخی و طبیعی کشور ترکیه است و همواره دارای جاذبه های تاریخی فراوانی است که بسیاری از آن ها را برای نگهداری به موزه های متنوع و متفاوت برده اند و اکنون می خواهیم در این مقاله از مجله پروماگ شما را با این موزه ها و جاذبه های تاریخی موجود در آن ها با قیمت تور آنتالیا ارزان  آشنا کنیم.

سفر به آنتالیا : موزه آتاتورک

به گزارش سفر باتو، موزه آتاتورک یکی ازموزه های تاریخی موجود در آنتالیا ترکیه می باشد که این موزه توسط مصطفی کمال آتاتورک ساخته شده است و از این رو نام آتاتورک را به همراه دارد. این شخص یکی از مهم ترین و بارز ترین چهره های تاریخ ترکیه است که تمام مردم این کشور برایش ارزش و احترام ویژه ای قائل هستند. موزه آتاتورک در یک خانه دو طبقه که از روی ساختمان اصلی طراحی شده، واقع شده است. در حقیقت این خانه، خانه ای بوده که مصطفی آتاتورک در آن اقامت داشته است و این خانه متعلق به فرمانداری استان بوده است. این خانه که اشیای متعلق به آتاتورک در آن نگهداری می شود که در سال ۱۹۸۴ به موزه تبدیل شد. نا گفته نماند که این خانه به دلیل پروژه های خیابان سازی تخریب شد و بعدها در سال ۱۹۸۶ به کمک شرکت نیروی برق بازسازی شد.

فضای داخلی و طراحی و معماری این موزه به این صورت است که در طبقه اول این ساختمان دارای اتاق ها و حمام، آشپزخانه و وسایل شخصی آتاتورک قرار دارند. همچنین در طبقه دوم نیز سالن نشیمن واقع شده است و چیدمان وسایل و مبل ها نمایانگر سنت های محلی است. اگر شما هم به تاریخ آتاتورک و شخص ایشان علاقمند هستید می توانید با بازدید از این موزه نسبت به سبک زندگی او آگاهی بیشتری پیدا کنید.

نوشته های مشابه

 

موزه آتاتورک در آنتالیا

سفر به آنتالیا : موزه اسباب بازی

از دیگر موزه های معروف انتالیا می توان به موزه ی اسباب بازی اشاره کرد این موزه یکی از پربازدید ترین مکان ها در میان جاذبه های گردشگری آنتالیا است که در شهر قدیمی آنتالیا، در محوطه ساحل تفریحی کالیچی واقع شده است و برای تمامی اقشار در سنین مختلف، لذت بخش و منحصر به فرد است.

همانطور که از نام این موزه مشخص است تمام چیزهایی که در این موزه به نمایش گذاشته شده اند اسباب بازی هستند و این موزه ۳۰۰۰ اسباب بازی در خود جای داده که توسط شهرداری آنتالیا جمع آوری شده است. البته این اسباب بازی ها قدیمی و عتیقه هستند و برخی از آنها از مزایده های عتیقه خریداری شده اند که قدمت برخی از آن ها بالای ۱۵۰ سال نیز می باشد.

موزه اسباب بازی در آنتالیاموزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی آنتالیا به عنوان یکی از بزرگ ترین موزه های تاریخی کشور ترکیه معرفی می شود و شامل کلکسیونی با ارزش از آثار تاریخی دوران های مختلف است. موزه باستان شناسی در سال ۱۹۲۲ میلادی توسط سلیمان فریک ساخته شد.

این موزه باستان شناسی با هفت هزار متر مربع مساحت، دارای ۱۳ تالار نمایش و یک گالری روباز است البته که بیش از پنج هزار اثر هنری و ۲۵تا ۳۵ هزار آثار تاریخی دیگر در این موزه به نمایش گذاشته شده است. ساعت بازدید از این موزه ۹ صبح تا ۶ عصر می باشد.

موزه مینی سیتی

از دیگر موزه های خارق العاده و معروف آنتالیا موزه مینی سیتی می باشد که با زمینی به وسعت ۵۰ هزار متر مربع است که در فضای باز و در نزدیکی ساحل کنیالتی ساخته شده است، در سراسر جهان به عنوان یکی از خاص ترین و منحصر به فرد ترین موزه های آنتالیا معرفی شده است.

در این موزه ماکت هایی از اماکن گردشگری و مهم ترکیه به نمایش گذاشته شده اند که با اندازه های ۲۵ برابر کوچکتر ساخته شده اند. در حقیقت این موزه نمایشگر نسخه مینیاتوری از بناهای تاریخی ترکیه است. ساعت بازدید از موزه مینی سینی ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر است.

موزه مینی سیتی در آنتالیا

سفر به آنتالیا : موزه سونا و اینان کیراچ کالیچی

از دیگر موزه های جذاب شهر آنتالیا می توان به موزه سونا و اینان کیراچ کالیچی اشاره کرد. این موزه یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین موزه های آنتالیا است که موزه ای جهت آشنایی با فرهنگ و عقاید و نیز سنت های کشور ترکیه می باشد.

از چیزهایکه در این موزه به نمایش گذاشته شده است می توان به تمامی لباس های محلی و چیزهایی به فرهنگ و آداب و رسوم پیشینیان ترکیه اشاره کرد. این موزه در یک بنای 2 طبقه واقع شده است و ساعات بازدید از آن ۹ صبح تا ۶ عصر است.

 

موزه سونا و اینان


پیشنهاد می کنیم این مقالات را نیز در پروماگ مطالعه کنید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا