دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزشزندگیتو بسازموفقیت

عادت‌های رفتاری افراد فقیر ؛ با تغییر دادن چه رفتارهایی ثروتمند شویم؟

حتما درباره‌ی کیفیت زندگی افراد ثروتمند، چیزهای زیادی می‌دانید یا شنیده‌اید. همان‌طور که انسان‌های ثروتمند عادات رفتاری خاصی دارند، انسان‌های فقیر هم درگیر عادات روزمره‌ی خاصی هستند که بدون شک در کاهش میزان ثروت آن‌ها، بی‌تاثیر نیست. ما در این مقاله قصد داریم شما را با چند نمونه از عادت‌های رفتاری افراد فقیر آشنا سازیم که در مقابل افراد ثروتمند آن‌ها را انجام نمی‌دهند! پیشنهاد می‌دهیم این مقاله را تا انتها بخوانید زیرا بدون شک در تغییر روال زندگی شما موثر خواهد بود. با پروماگ همراه باشید:

عادت‌های رفتاری افراد فقیر

کمتر کتاب می‌خوانند و بیشتر تلویزیون تماشا می‌کنند:

تماشای تلویزیون آن هم به مدت طولانی و چند ساعت در روز، از عادت‌های رفتاری افراد فقیر است. در مقایسه، افراد ثروتمند بیشتر وقت مازاد خود را در طی شبانه روز به مطالعه و خواندن کتاب می‌گذرانند و سعی می‌کنند کمتر پای برنامه‌های تلویزیونی بنشینند. دیدن سریال‌های تلویزیونی یکی از مخرب‌ترین عادت‌هایی ست که وقت ارزشمند شما را هدر می دهد؛ وقتی که می توانست به افزایش مهارت و تخصص شما بینجامد!

عادت‌های رفتاری افراد فقیر
با دیدن سریال های متعدد یا برنامه‌های به ظاهر سرگرم کننده‌ی تلویزیون، هیچ ارزشی به دانسته‌ها و یا سبک زندگی‌تان افزوده نمی شود.

به دنبال مقصرهای فرضی می‌گردنند:

از دیگر عادت‌های رفتاری افراد فقیر ، این است که همیشه یک نفر در ذهن‌ ایشان هست تا تقصیر را بر گردن او بیندازند. اگر نمره‌ی خوبی در دانشگاه نگرفته‌اند، این استاد است که به آن‌ها نمره کمی داده است. اگر حقوق کمتری دریافت می کنند این رئیس‌شان است که ارزش کارشان را نمی‌داند. اگر ماشین خوب و ایمن سوار نمی‌شوند، این شرکت‌های اتومبیل‌سازی هستند که ماشین خوب نمی‌سازند. اگر پیشرفت نمی‌کنند، یک نفر هست که زیر آبشان را زده و اگر بیمار می‌شوند، این هوای آلوده است که آن‌ها را بیمار کرده است. در هر صورت، همیشه کسی هست که برای آن‌ها مشکلاتی فراهم آورد و آن شخص هر کسی ست جز خودشان!

به پس‌انداز‌کردن علاقه دارند و از سرمایه‌گذاری می‌ترسند:

از دیگر عادت‌های رفتاری افراد فقیر این است که اگر چه تمایل به حفظ پول و سرمایه خود دارند، اما از رشد آن غافل هستند. اگر چه پس‌اندازکردن، رفتار بسیار ارزشمندی ست و ابدا کار نامناسبی تلقی نمی شود اما زمانی که فقط به فکر پس‌انداز‌کردن باشید، ارزش پول‌تان روزبه‌روز کاهش خواهد یافت. ثروتمندان علاوه بر پس‌اندازکردن، به سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت هم علاقه نشان می‌دهند و به فکر رشد پول‌شان هم هستند.

افراد فقیر ریسک‌پذیری کمتری دارند:

البته این مورد از عادت‌های رفتاری افراد فقیر ، قابل پیش‌بینی و توجیه‌پذیر است، اما تا زمانی که قدرت ریسک کردن را در خودتان تقویت نکنید، موفق نخواهید شد و این چیزی است که افراد فقیر از آن غافل‌اند. همه‌ی افرادی که رشد کرده‌اند، ریسک‌پذیر بوده‌اند و خطرات ناشی از تغییر را پذیرفته‌اند.

منتظر هستند تا فرصت برایشان پیش آید:

افراد فقیر دست به سینه نشسته‌اند تا شانس در خانه‌شان را بزند. همیشه در حال انتظارند تا یک فرصت ایده‌آل برایشان مهیا شود. آن‌ها سعی نمی‌کنند که فرصت را برای خودشان بسازند. بنابراین در پی انتظار کشیدن برای فرصت‌ها، پیر می‌شوند و عمرشان به سر می‌رسد.

اگر مدرک دانشگاهی دارید و منتظر نشسته‌اید که پشت میزی بنشینید، آگاه باشید که هیچ کس میزش را به نفع شما ترک نمی گوید!

به خاطر میزان کاری که انجام می‌دهند، پول دریافت می‌کنند نه نتیجه‌ی کارشان:

افراد ثروتمند ارزش کار و زمان خود را می‌دانند و به دلیل تخصصی که در حرفه‌ی خود دارند، پول دریافت می‌کنند. به بیان دیگر، ثروتمندان قادرند نتیجه‌ی پایانی کار را تغییر دهند و این همان چیزی است که هر کسی نمی‌تواند آن را انجام دهد. در مقابل افراد فقیر ، به دلیل میزان کاری که انجام می‌دهند، حقوق دریافت می‌کنند زیرا کاری را انجام می‌دهند که افراد بیشماری می‌توانند آن را انجام دهند.

افراد فقیر تفکر ایستا دارند:

از دیگر عادت‌های رفتاری افراد فقیر ، وجود تفکرات ایستایی در ذهن شان است. افراد فقیر تمایل دارند در هر وضعیتی که هستند، باقی بمانند و خیلی سخت میل به تغییر می‌دهند. آن‌ها سعی دارند شرایط را برای خود حفظ کنند، برای همین دست به عمل‌گرایی کمتری می‌زنند.

خود را در اختیار سرونوشت و تقدیر قرار می‌دهند:

از دیگر عادت‌های رفتاری افراد فقیر این است که هر رخدادی که برایشان پیش می‌آید را حاصل تقدیر و سرنوشت می‌دانند و بدان قانع هستند و البته که این آسان‌ترین کار ممکن است.

اعتقاد به تقدیر و سرنوشت در افراد فقیر ، بسیار پررنگ تر از افراد ثروتمند است. افراد فقیر هر پیشامدی که برایشان اتفاق می افتد را به راحتی می‌پذیرند و سعی نمی‌کنند برای بهبود وضعیت زندگی خود، تغییر کنند یا شرایط را تغییر دهند.

به کیفیت محصولاتی که استفاده می‌کنند، اهمیت نمی‌دهند:

طبیعی است که افراد فقیر پول کمتری برای خرج‌کردن داشته باشند، اما این دلیل نمی شود که محصولات بی‌کیفیت یا غذای ناسالم بخورند. یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید آن قدر پول ندارم که کالای بی‌کیفیت بخرم.

لوازم و محصولات باکیفیت ماندگاری و دوام بهتری دارند و نیاز شما را برای مدت طولانی‌تری رفع می‌کنند. در مقابل محصولات بی‌کیفیت مانند یک رژیم غذایی ناسالم، می‌تواند شما را دستخوش مریضی‌های متعدد کند و پول و سلامتی شما را به هدر دهد و این چیزی است که افراد ثروتمند به خوبی می‌دانند و رعایت می‌کنند.

به کار زیادتر، بیش از یادگیری اهمیت می‌دهند:

شاید برایتان عجیب باشد که بدانید افراد فقیر زیادتر از افراد دیگر کار می‌کنند. افراد ثروتمند سعی می‌کنند در برنامه روزانه‌شان، وقتی را به یادگیری تخصص‌های جدید اختصاص دهند. ثروتمندان با یادگیری تخصص‌های متعدد، ارزش کار و نتیجه‌ی کارشان را بهبود می‌دهند و پول بیشتری دریافت می‌کنند.

سخن پایانی:

به شخصه معتقدم پول همه‌ی آن چیزی نیست که در زندگی به دنبال آن هستیم.  اما این موضوع، دلیل خوبی نیست که تلاش نکنیم و دست از تغییر خودمان و شرایط پیرامون‌مان برداریم.

سیما گودرزی هستم و از شما بابت همراهی با این محتوا سپاسگزارم.

پیشنهادات نویسنده:

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا