دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزشایده های شغلیراهنمای خود اشتغالیراهنمای شغلیزندگیتو بسازنکات وبلاگ نویسی

پنج نکته ی کلیدی در کسب درآمد اینترنتی که تا کنون مطرح نشده است

اینترنت بهترین مکان برای ثروتمند شدن (بخش اول)
این رویا واقعیت دارد ؟!
زندگی رویایی و زیبا باید اینگونه باشه که هر وقت دلتان خواست از خواب بیدار شوید و پس از میل کردن یک صبحانه مفصل در حالی که با کامپیوتر شخصی در حال کسب درآمد اینترنتی هستید و یک فنجان چای یا قهوه می نوشید پول سازی کنید. و هر وقت خواستید بدون محدودیت و نگرانی از کسب و کار به اتفاق خانواده و عزیزان خود به یک تعطیلات بسیار شاد و مفرح در هر نقطه از جهان بروید.

زندگی یا جهنم ؟!!!

اما خیلی از مردم برای داشتن یک زندگی معمولی باید صبح زود از رختخواب نرم و راحت خود جدا شوند ، در ترافیک سنگین خود را به دفتر کارشان که سالها در آنجا مانند یک پرنده در قفس زندانی شده اند برسانند و کارهای تکراری را برای بدست آوردن درآمد ناچیزی بطور مداوم انجام دهند ، آیا از زندگی خود با این شرایط لذت می برند ، فکر نمی کنید در حال خراب کردن بهترین زمانهای عمر خود برای بدست آوردن مبلغ محدودی پول هستند.

همه ی ما تبلیغات مختلف و مطالب زیادی در مورد راه های سریع پولدار شدن در عرض چند ماه و یا یکسال را دیده و خوانده ایم ، واقعیت این است که این تبلیغ ها و مطالب بیشتر جیب مالک برندها و صاحب کسب و کار را از پول پر می کنند و شما باید زندگی و وقت خود را صرف کسب درآمد ناچیزی کنید. همه اینها کمی مضحک هستند و بیخود شما را امیدوار می کنند و پس از اینکه واقعاً به آن مبالغی که آنها به شما وعده داده بودند نمی رسید انگیزه خود را از دست خواهید داد و زندگی شما به یک جهنم تبدیل می شود.

شما یک احمق نیستید !! آنها واقعیت را  نمی گویند واقعاً اینقدرها هم راحت نیست که آنها می گویند.

من هشت سال در فضای اینترنت و کسب و کار اینترنتی مشغول بکار هستم  واقعاً به شما می گویم اینترنت بهترین مکانی است که می توان از طریق آن پولدار شد و کسب درآمد کرد. برای پولدار شدن از طریق اینترنت و راه اندازی کسب و کار اینترنتی نکاتی هست که افراد موفق این عرصه تا به حال به شما نگفته اند نه اینکه این نکات راز باشند بلکه کسی از آنها نخواسته که این نکات ریز را برای شما باز گو کنند.

زیرا مردم عادی می خواهند باور کنند که کسب درآمد اینترنتی راحت ، ساده و سرگرم کننده است در حالی که اصلاٌ اینگونه نیست !!

1- دروس کلیدی در کسب درآمد اینترنتی :

درس اول # شما نمی توانید فقط با صرف اوقات فراغت خود به نتیجه مطلوب برسید :

صرف نظر از اینکه شما در حال ایجاد یک وبلاگ ، فروشگاه اینترنتی آنلاین و یا وب سایت آموزشی هستید به این کار خود به دید یک کسب و کار نگاه نکنید ، این یک پروژه است یک سرگرمی بدون دفتر ، بدون کارمند ، بدون بودجه و بدون مدل کسب کار این فقط برای پر کردن اوقات فراغت شماست.
افرادی که در یک کسب و کار آنلاین موفق می شوند روزی که آن کار را شروع کرده اند هرگز برای خود دفتر و یا کارمند استخدام نکرده اند. اما آنها از همان ابتدا به مسائل پیرامون کسب و کار خود فکر کرده و تمام جوانب آن را بررسی نموده و مشابه هر کسب و کار دیگری در مورد آن تحقیق کرده اند.
 بگذارید یک مثال برای شما بزنم فرض کنید بدنبال کسب درآمد اینترنتی از طریق راه اندازی یک مرکز خدمات خشک شوئی هستید. برای اولین بار سعی کنید با رفتن به مراکز و سایر کسب و کارهای خشک شوئی تمام فوت و فن کار را یاد بگیرید کارهای اصلی را خودتان انجام دهید و هر کجا دانش لازم را نداشتید آن را فرا بگیرید. سعی کنید بهترین روش را برای انجام کارها بیابید ، پس از راه اندازی کسب و کار و گذشت زمان پول خوبی می توانید پس انداز کنید حالا با بخشی از آن پول و تجربه ی که در طول این مدت کسب کرده اید کسب و کار خود را با تبلیغ گسترش دهید و از پتانسیل بازار خود استفاده کنید طولی نمی کشد که شما موفق خواهید شد.

به عبارت دیگر شما باید تمام فکر ، تلاش جدی و پشتکار خود را برای کسب درآمد اینترنتی صرف کنید. شاید لازم باشد ماها و یا چند سال این کار را انجام دهید ولی در نهایت کسب و کار شما موفق می شود. این یک اصل برای شروع کسب و کار و رسیدن به موفقیت و هدف است.

به هر دلیلی ذهنیت مردم در مورد کسب درآمد از طریق اینترنت متفاوت است آنها فکر می کنند از طریق اینترنت می توانند سریع ، آسان و بی دردسر پولدار شوند آنها به دنبال کار راحت و صرف زمان کم هستند نه سخت و طولانی. آنها می خواهند بی هدف بازی کنند نمی خواهند بصورت هدفمند در بازی پیروز شوند. آنها سعی می کنند سرمایه گذاری خود را از زمان و پول در کسب و کار خود به حداقل برسانند نه سودآوری خود را به حداکثر برسانند.

من می خواهم با شما رو راست باشم :

کسب درآمد اینترنتی به اندازه سایر مشاغل و کسب و کار ها سخت است. نیاز به سرمایه در یک کسب و کار اینترنتی به مراتب از راه اندازی یک رستوران ، کارخانه و یا فروشگاه تجهیزات ساختمان کمتر است و کسب درآمد با سرمایه کم از این طریق امکان پذیر است. در واقع شروع بکار کسب و کار اینترنتی راحت تر و آسان تر است اما شما با یک رقابت جهانی مواجه هستید. شما برای موفقیت در کسب و کار خود باید بهتر ، دقیق تر و سریعتر از رقبا تنها در بازار محلی خود فعالیت کنید.

تنها نگرش صحیح این است که باید بپذیرید شما سالها وقت و سرمایه خود را صرف می کنید تا در کسب و کار خود موفق شوید و به کسب درآمد اینترنتی برسید و یا با کمال ناباوری نهایتاً شکست بخورد. اگر موفق شوید بدلیل نبوغ شما و استفاده از برخی تکنولوژهای جادوئی که پول را از درون کامپیوترتان بیرون می کشد نخواهد بود.

 بلکه بدلیل کار سخت، تفکر صحیح و مهارت است.

درس دوم # باهوش بودن به تنهایی کافی نیست :

همه ی ما داستان کلیشه ای موفقیت بعضی افراد را که گفته می شود تنها دلیل موفقیت آنها هوش بالایشان بوده را شنیده ایم این افراد یک فرصت مناسب را بدلیل هوش بالا شناسایی کرده و از آن بنحو احسن استفاده کرده و موفق شده اند. ولی اصل داستان تلاش شبانه روز آنها برای تولید محصول یا پروژه و به ثمر نشاندن آن دیده نمی شود پس از این تلاشها و پشت کارها آن موفق می شوند.

در واقع فرمول موفقیت آنها اینگونه است :

هوش + شناسایی فرصت مناسب + کارسخت = موفقیت

 و این یک داستان زیبا است. که بسیاری از جزئیات مهم رسیدن به موفقیت در پشت آن پنهان شده است.

برای کسب درآمد اینترنتی، شما نیازمند هوش بالا ، شناسایی یک فرصت مناسب و کار سخت هستید همه ی این متغیرها کاملاً درست و دقیق هستند چیزی که هیچ کس نگفته وجود یک متغیر مهم و اساسی دیگر است که به اندازه ترکیب تمام پارمترهای دیگر مهم و تعیین کننده است ” مهارت” که فرمول موفقیت را به شکل زیر تکمیل می کند :

(هوش + شناسایی فرصت مناسب + کارسخت ) X مهارت = موفقیت

  این متغیر برای رسیدن به موفقیت آنقدر مهم است که به هیچ وجه نمی توان آن را نادیده گرفت ….

 مهارت مورد نیاز متناسب با فرصت مناسب است. اگر می خواهید یک کسب و کار در زمینه گرافیک شروع کنید بهتر است یک طراح گرافیک خوب باشید. اگر می خواهید فیسبوک بعدی را شروع کنید و دنیایی مجازی را دگرگون کنید باید یک برنامه نویس شگفت انگیز و عجیب غریب باشید. بهتر بگویم اگر می خواهید از فرصت ها به نحو احسن استفاده کنید و از افراد باهوش سبقت بگیرید مهارت خود را در زمینه کسب و کاری که می خواهید شروع کنید افزایش دهید و در آن مهارت بهترین شوید. با کسب مهارت در وقت و زمان شما نیز صرفه جویی خواهد شد و همیشه یک قدم از افراد باهوش جلوتر خواهید بود در این حالت موفقیت کسب و کار شما قطعی خواهد بود.

به عبارت دیگر شما باید یک نخبه باشید من تعریف دقیقی از افراد نخبه ندارم و نمی دانم میزان سنجش نخبگان چیست ، اما در اینجا برای درک اهمیت موضوع مجبورم برای آن سطحی مشخص کنم ، اگر در مهارت خودتان در بالاترین سطح جهانی و محلی قرار بگیرید و جزء یک درصد افراد حرفه ای در آن مهارت باشید شما یک نخبه و خبره هستید !!! این ممکن است ترسناک باشد ولی در صورت داشتن یک استعداد طبیعی و علاقه به یک مهارت می توانید ظرف چند سال با کار و مطالعه دقیق در آن مهارت یک نخبه شوید.

درس سوم # تحصیلات همه چیز هست ( و هیچ نیست) :

بررسی زندگی افراد موفق در عرصه کسب درآمد اینترنتی و کارآفرینی مانند بیل گیتس ، استیوجابز و مارک زاکربرگ نشان می دهد که آنها تحصیلات را رها و ترک تحصیل نموده اند. 

پیترثیل کارآفرین میلیاردر دنیایی فناوری در کلاس آموزشی استارتاپ خود (کتاب صفر تا یک ) به دانشجویانش کمک می کند تا نگاه و چشم اندازشان از مسیر متعارفی که معمولاً متخصصان آکادمیک و اساتید دانشگاهی ترسیم می‌کنند، فراتر برود و بتوانند به آینده ای وسیع تر بیندیشند. آیا آنها مخالف آموزش و تحصیلات بوده اند یا واقعیت چیز دیگری است ؟

اگر کمی عمیق تر نگاه کنید، خواهید دید که اکثر کارآفرینان طرفداران سرسخت تحصیلات و یادگیری هستند اما آنها همچنین معتقدند که سیستم های آموزشی در مقاطع مختلف و دانشگاه اساساً ناقص هستند.آنها از یک مدل آموزشی و یادگیری که در آن دانشجویان فرضیه های خود را ارائه می کنند و سپس بر اساس فرضیات مطرح شده آزمایش انجام می دهند و این آزمایش ها تا زمانی که فرضیه اثبات نشود ادامه خواهند یافت حمایت می کنند در این نوع آموزش نه تنها یادگیری بلکه مهارت های دانشجو نیز بهبود می یابد.

به عبارت دیگر کارآفرینان یاد می گیرند چگونه به خود آموزش دهند نه با خواندن کتاب یا گوش دادن به معلم بلکه با مشاهده دقیق دنیایی اطراف خود و فکر کردن در مورد آنچه که می بینند و سپس آنگونه که خود می خواهند برداشت ها را تفسیر می کنند . آنها به هیچ کسی وابسته نیستند که پیامد آن شکست باشد. آنها برای رسیدن به اهداف شان راه و روش کشف می کنند.

و این یک سبک یادگیری نیست اما در بسیاری مواقع جایگزینی هم برای آن وجود ندارد.

مثال : برای کسب درآمد اینترنتی برنامه یا کتابی وجود ندارد که کلیه مطالب را مو به مو آموزش دهد و سپس با آموخته های آن بتوانید سالها از طریق اینترنت کسب درآمد میلیونی کنید و هیچگاه چنین چیزی به وجود نخواهد آمد، زیرا اینترنت به سرعت در حال تکامل است و هر روز پیشرفت می کند اگر کسی بخواهد برنامه آموزشی و کتابی تولید کند با گذشت زمان بیشتر آن بدردنخور خواهد شد.

اما در اینجا یک استثنا وجود دارد : مهارت ها ، بسیاری از مهارت های لازم برای ایجاد یک کسب و کار یا تغییر نمی کنند یا در صورت تغییر براحتی قابل انتقال هستند. برای مثال اگر شما یک زبان برنامه نویسی یاد بگیرید و در آن متخصص شوید براحتی و به آسانی می توانید خود را با تغییرات جدید آن زبان برنامه نویسی هماهنگ کنید.

شما می توانید خودتان معلم خودتان باشید برای مثال اگر درحال یادگرفتن چگونگی نوشتن متن تبلیغات هستید بهتر است برای یادگیری سریعتر و مفیدتر از یک متخصص کپی رایت بخواهید تبلیغات شما را نقد کند.

در اینترنت کتابهای آموزشی ، وبینارهای آموزشی و شکل های زیادی از آموزش سنتی وجود دارد که شما می توانید از طریق آنها دوره های آموزشی مهارت های سبز را فرا بگیرید و سپس در دنیایی واقعی و کسب و کار خود مهارت را بکار بگیرید و بصورت مداوم در حال یادگیری و افزایش توانایی خود در آن زمینه باشید تا به یک نخبه تبدیل شوید. در حال حاضر مهارت هایی وجود دارد که تقاضا برای آنها بشدت زیاد است و برای دراز مدت بعنوان یک مهارت ارزشمند و مورد نیاز خواهند بود که می توانید از طریق آنها کسب درآمد اینترنتی خوبی داشته باشید  :

  1. طراح گرافیک
  2. برنامه نویس
  3. تولید محتوا
  4. ترویج محتوا
  5. اتوماسیون بازاریابی
  6. سخنران عمومی
  7. مدیریت تبلیغات
  8. مدیریت رسانه های اجتماعی
  9. مدیریت پروژه

فریلنسرهای زیادی هستند که با داشتن یکی از مهارت های فوق و نخبه بودن در آن سالانه چند پروژه آنلاین انجام می دهند و درآمد بالایی دارند. آنها هر زمان که بخواهند کار می کنند و هر زمان که بخواهند بدون محدودیت به مسافرت می روند و زندگی شگفت انگیزی را تجربه می کنند.

درس چهارم # آیا شما واقعاً می خواهید آزادی داشته باشید :

براحتی می توان حدس زد که شما ایده ساخت یک درآمد غیر فعال که ماهیانه مبلغ زیادی پول را به حساب بانکی شما واریز می کند را دوست دارید ؟

ایده برای شما پول سازی می کند در حالی که در رختخواب خود مشغول استراحت هستید و یا براحتی و بدون محدودیت تصمیم می گیرید که به مسافرت بروید یا هر کار دیگری انجام دهید پس یک ایده خوب = آزادی.

یک خبر خوب :

“در هشت سال گذشته من یک ماشین پول سازی غیر فعال ساخته ام که به من اجازه می دهد به هر کجای دنیا که می خواهم بروم و یک زندگی لوکس و ایده آل داشته باشم زندگی ای که رویایی بسیاری از مردم است.اما زمان زیادی طول کشید تا به این موفقیت برسم. ” به نقل از گفتار یک کارآفرین موفق

برخلاف باور عمومی درآمد غیر فعال چیزی نیست که از هیچ پول سازی کند. برای ساختن آن زمان لازم است و یک فرآیند پنج مرحله ای دارد :

  1. مهارت ارزشمندی را یاد بگیرید. در دو نکته قبل در مورد این موضوع بطور مفصل بحث کردیم. توصیه می کنم یکی از 9 مهارتی که گفتم را از طریق کلاسهای آنلاین فرا بگیرید.
  2. در آن مهارت تمرین و مطالعه کنید. تا زمانی که نخبه شوید چون رقابت شدید است پس سعی کنید جزء 1 درصد بهترین آن مهارت شوید احتمالاً زمانی که شروع می کنید کارمند و یا فریلنسر هستید ، باید زمان مناسب برای یادگیری مهارت اختصاص دهید.
  3. کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید. هنگامی که در مجموعه ای از مهارت ها نخبه شدید، احتمالاً این یک فرصت مناسب است که می توانید موفق شوید پس سریع دست بکار شوید و کسب و کار خودتان را شروع کنید طی چند سال آتی شما حتماً یک کارآفرین موفق خواهید شد.
  4. جایگزین مناسبی برای خودتان قرار دهید. درآمد غیر فعال نتیجه تبدیل یک ایده و یا پروژه است که بدون حضور شما بصورت خودکار برای شما پولسازی کند. گاهی اوقات ممکن است با قراردادن یک کارمند جای خود این اتفاق رخ دهد یا یک نرم افزار اتوماتیک کارهای شما را انجام دهد و یا از طریق اینترنت و سیستم های آنلاین کارهای خود را از هر مکانی خارج از دفتر کارتان انجام دهید.
  5. تداوم به روز رسانی و بهینه سازی سیستم. در اینجا یک خبر بد وجود دارد و آن این است که تمام کارهای غیرفعال و کسب درآمد اینترنتی آن بطور صد درصد منفعل نیستند یعنی شما باید برای تداوم و پایداری آن بصورت دوره ای یا هفتگی زمانی به کارتان اختصاص دهید. برای مثال خوب است در هفته 4 ساعت وقت صرف به روز رسانی و بهبود کسب و کار خود کنید.

شفاف تر بگویم :

شما هیچگونه درآمد غیرفعالی را تا آخرین مرحله دریافت نخواهید کرد. از مرحله شروع تا پایان ممکن است 5 تا 10 سال طول بکشد. ولی بعضی افراد بوده اند که با پشتکار این پنج مرحله را کمتر از 5 سال نیز انجام داده اند. احتمالاً این گفته برخلاف پیش بینی و باور شما است. اما این یک واقعیت است و برای رسیدن به کسب درآمد بالا باید با آن روبرو شوید.

اگر شما به دنبال آزادی کامل هستید شاید بعضی از مراحل بالا آزادی کامل برای شما به ارمغان نیاورند ولی اگر  انعطاف پذیر باشید طی کردن آنها آسان تر می شود.

تفاوت در چیست ؟

آزادی بدان معناست که شما هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید هر کاری که دلتان می خواهد انجام دهید گلف بازی کنید ، پیاده روی کنید و یا به مسافرت بروید و یا نه در رختخواب بمانید و تمام روز استراحت کنید. در آزادی کامل کنترل تمام جوانب زندگی بدست شماست.

از سوی دیگر انعطاف پذیری گونه ای از آزادی است که در آن کنترل بخشی از جوانب زندگی در دست شماست. شما هنوز باید کار کنید اما می توانید تصمیم بگیرید کی و کجا. برای مثال شما می توانید در مسافرت باشید و صبح یا عصر چند ساعت از وقتتان را صرف کارتان کنید.

چند پیشنهاد مهم : 

در چند دوره آنلاین مهارت هایی که قبلاً گفتم شرکت کنید. مهارتی را انتخاب کنید که به آن علاقمند هستید این سرعت پیشرفت شما را افزایش می دهد. نمونه کارهای خود را به دوستان و خانواده نشان دهید و نقطه نظرات آنها را دریافت کنید. درخواست همکاری به شرکت ها و جاهایی که به مهارت شما نیاز دارند بفرستید و اعلام کنید که حاضر هستید بصورت آنلاین برای آنها کار انجام دهید. در ابتدا ممکن است کسب درآمد خوبی نداشته باشید اما به مرور زمان و افزایش توانمندی شما در مهارت درآمدتان هم افزایش می یابد و درخواست کار بیشتری دریافت می کنید. زمانی که درآمدتان مطلوب شد کار روزمره خود را رها کنید و تمام زمان خود را بر روی افزایش توانمندی و یادگیری مهارت بگذارید.

درس پنجم # کاهش هزینه ها :

مشکل اصلی اکثر کسانی که می خواهند تازه وارد دنیایی کارآفرینی شوند و یا کسب و کار آنلاین خودشان را در اینترنت راه اندازی کنند هزینه ها و مخارج زندگی است. این مشکل گاهاً باعث می شود افراد منصرف شوند و هیچگاه دست به اقدام نزنند. خبر خوب اینکه کسب در آمد اینترنتی مکان نمی شناسد و شما می توانید در هر کجای دنیا که باشید به کسب و کار مورد علاقه خود مشغول شوید.

  1. اگر در شهری زندگی می کنید که هزینه ها و مخارج در آن بسیار بالا و گران است برای چند سال به شهر دیگری که هزینه ها در آن پایین تر و ارزانتر است بروید و  در آنجا زندگی کنید.
  2. مخارج ماهیانه خود را یاداشت کنید و هزینه های اضافی را آرام آرام کاهش دهید.
  3. بخشی از درآمد اولیه خود را پس انداز کنید و تا چند سال دست به آن نزنید. می توانید پس از راه اندازی کسب و کار خودتان از این پس انداز برای تبلیغ و گسترش کارتان استفاده کنید.
  4. برای یادگیری و افزایش توانمندیتان در مهارت مورد علاقه و مورد نیاز کارتان حتماً هزینه کنید. این مانند یک سرمایه گذاری است که بزودی سود زیادی برای شما خواهد داشت.

انجام موارد فوق می تواند بسیاری از مشکلات مالی شما در ابتدای کار را مرتفع کند. به یاد داشته باشید که این موارد برای چند سال بطول می انجامد و  پس از موفقیت می توانید یک زندگی آزاد را در بهترین و گران ترین جای جهان تجربه کنید.

2- نحوه راه اندازی کسب و کار آنلاین و کسب درآمد اینترنتی :

در مباحث بالا زمینه سازی مناسب برای راه اندازی کسب و کار را با شما در میان گذاشتم. در مورد هوش ، مهارت و درآمد غیرفعال با شما صحبت کردم و اینکه توقع شما از شروع کسب و کار آنلاین چیست انعطاف پذیرید و یا آزادی کامل می خواهید ؟

می دانم سوالی که ذهن شما را درگیر کرده اینست که برای کسب درآمد اینترنتی چه کاری را باید شروع کنیم ؟

یک وب سایت آموزش آنلاین راه اندازی کنید ؟ یک وبلاگ بسازید؟ یا یک فریلنسر شوید ؟ یا یک کسب درآمد خانگی راه اندازی کنید ؟

گزینه های زیادی وجود دارد و  حقیقت این است که همه ی آنها قابل اجرا هستند.

اما توصیه ما به شما :

  • مهارتی که را به آن علاقمند هستید و در آن استعداد دارید شناسایی کنید. احتمالاً یک یا دو مورد از مهارت هایی که در مورد آنها صحبت کردیم مناسب شما باشند.
  • چند دوره آموزشی آنلاین مناسب مهارتی که انتخاب کرده اید بخرید و یادگیری را شروع کنید.
  • شروع به ارسال درخواست انجام کار کنید. شاید در ابتدا درخواست های شما رد شود اما نا امید نشوید و آنقدر ادامه دهید تا اولین کار خود را بگیرید. اینجاست که شما اولین درآمد اینترنتی خود را تجربه خواهید کرد.
  • کسب و کار خود را با توجه به مهارتی که فرا گرفته اید در دنیایی اینترنت بصورت آنلاین راه اندازی کنید بدین صورت که از طریق یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس یک وب سایت و یا یک وبلاگ برای خود راه اندازی کنید در آنجا خدمات خود را بصورت آنلاین ارائه کنید.

از این طریق شما می توانید رشد کنید و توانمند شوید. شاید شما بتوانید کسب و کار خود را با استخدام کارمند و راه اندازی یک دفتر شروع کنید یا بصورت فریلنسر شروع کنید هیچ راهی درست یا غلط نیست ، این فقط دو شیوه متفاوت برای رسیدن به موفقیت و کسب درآمد اینترنتی است.

کسب درآمد اینترنتی پری دریایی نیست که رسیدن به آن غیر ممکن باشد شما می توانید آن را انجام دهید و موفق شوید. شما فقط باید هوشمندانه با مهارتی که دارید و با داشتن انتظارات واقعی و انعطاف پذیر بسوی هدفتان حرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا