دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

معماری و دکوراسیون

باکس گلدان میناکاری

باکس گلدان میناکاری هنر نصف جهان به دلیل جنس مطلوب خود برای محافظت از گلدان های مینا کاری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این باکس به دلیل زیبایی و منحصر به فرد بودن خود برای مناسبت های مختلف به همراه گلدان مینا کاری به افراد هدیه داده می شود. معمولا افراد خبره ای که دوره های آموزش رنگ آمیزی گلدان میناکاری را گذرانده اند و از تبهر خاصی بهره می برند، نوع رنگ امیزی این باکس را با گلدان مینا کاری مخصوص خود ست میکنند. کاربرد و مزایای باکس گلدان مینا کاری هنر نصف جهان  بسیار است و در ادامه از فروشگاه هنر نصف جهان به بررسی این باکس خواهیم پرداخت. پس همراه ما باشید!

باکس گلدان میناکاری چیست؟

باکس گلدان میناکاری یک نوع جعبه یا بسته بندی می باشد که با استفاده از تکنیک های خاص میناکاری تزئین شده است. میناکاری یک هنر قدیمی و زیبا می باشد که در آن طرح ها و الگو های منحصر به فرد و رنگارنگ روی سطوح مختلف از جمله شیشه، فلز و سرامیک ایجاد می شود. باکس گلدان میناکاری هنر نصف جهان  نیز با استفاده از این تکنیک های منحصر به فرد تزئین شده است. ساخت باکس گلدان مینا کاری نیاز به تبهر خاصی دارد و همچنین در زمان رنگ آمیزی این باکس، حتما باید فردی این کار را انجام دهد که دوره های آموزش رنگ آمیزی گلدان میناکاری و باکس میناکاری را با موفقیت سپری کرده و دارای تبهر خاصی باشد. مواد استفاده شده در این باکس و نوع طرح و نقش روی آن، بر قیمت باکس گلدان میناکاری تاثیر گذار است. هرچقدر این باکس از جنس مرغوب تر و نقش های روی آن شکیل تر باشد، قیمت آن افزایش پیدا می کند. به هر حال هر چقدر گلدان میناکاری از زیبایی بهتری بهره مند باشد، خرید باکس گلدان میناکاری با همان طرح گلدان میناکاری، مطلوب تر واقع می شود.
این باکس ها معمولاً از موادی مثل چوب، فلز یا شیشه ساخته می شوند. سپس این باکس ها با استفاده از رنگ های میناکاری تزئین می شود. افرادی که آموزش رنگ آمیزی گلدان میناکاری را گذرانده اند، میدانند که رنگ های میناکاری عموماً شامل رنگ های زرد، آبی، قرمز، سبز و سفید است. استادان میناکاری با استفاده از رنگ های مختلف و ترکیبات آنها، الگو ها و طرح های زیبا ایجاد می کنند. باکس گلدان میناکاری معمولاً به عنوان یک وسیله تزئینی استفاده می شود. این باکس ها می توانند در دکوراسیون داخلی منزل، دفتر کار یا هر محل دیگری قرار گیرند.

انواع باکس گلدان میناکاری چیست؟

باکس گلدان مینا کاری هنر نصف جهان  دارای انواع مختلفی است. همچنین قیمت باکس گلدان میناکاری متاثر از جنس بسته و نوع این باکس ها نیز می باشد. هرچه نوع و جنس این باکس بهتر باشد، خرید باکس گلدان میناکاری بسیار به صرفه تر می شود. نوع و رنگ این باکس ها ارتباط تنگاتنگی دارند و افرادی که در مراحل ساخت این باکس هستند باید آموزش رنگ آمیزی گلدان میناکاری را سپری کرده باشند. در ادامه به بررسی انواع باکس های گلدان میناکاری خواهیم پرداخت.

1. باکس چوبی گلدان میناکاری

باکس چوبی گلدان میناکاری هنر نصف جهان  یک نوع باکس چوبی می باشد که به وسیله هنرمندان میناکار تزئین شده است. در صورت استفاده از باکس چوبی برای میناکاری، سطح چوب با رنگ ‌های مختلف پوشیده شده و سپس با الگو های میناکاری تزئین می‌ شود. کسانی که آموزش رنگ آمیزی گلدان میناکاری را با موفقیت گذرانده و از تبهر خاصی بهره می برند، می دانند که رنگ آمیزی روی چوب نسبت به بقیه سطوح، دشواری کمتری دارد.

2. باکس پلکسی گلدان میناکاری

باکس پلکسی گلدان های میناکاری از جنس پلکسی یا شیشه ‌ای شفاف ساخته شده است و روی آن میناکاری صورت می‌گیرد. این باکس با استفاده از تکنیک‌ های میناکاری بر روی سطح پلکسی ساخته و باعث زیبایی و جذابیت این گلدان می ‌شود.

3. باکس اشبالت گلدان میناکاری

در ساخت این باکس با استفاده از حرارت، رنگ ‌ها به صورت یک لایه شفاف و براق تبدیل می ‌شوند و بر روی این باکس قرار می گیرند. در صورت استفاده از این تکنیک بر روی باکس اشبالت، طرح‌ های زیبا و جذابی بر روی سطح باکس ایجاد می ‌شودکه آن را به یک قطعه هنری تبدیل می ‌کند. این روش باعث به صرفه شدن خرید باکس گلدان میناکاری نوع اشبالت می شوند.

4. باکس مخمل گلدان میناکاری

باکس مخمل گلدان میناکاری معمولاً از جنس فلزی ساخته شده است و سپس با لایه‌ای از مخمل پوشیده می ‌شود تا ظاهری لطیف و زیبا داشته باشد. همچنین در بسته بندی طرح های نمونه دوره های آموزش رنگ آمیزی گلدان میناکاری از باکس های مخملی نیز استفاده می شود.

5. باکس مسی گلدان مینا کاری

این باکس با استفاده از لایه های مس ساخته شده. باکس مسی دارای دوام بیشتری نسبت به بقیه باکس های موجود می باشند.

قیمت باکس گلدان میناکاری

باکس گلدان میناکاری

باکس گلدان میناکاری هنر نصف جهان یکی از موارد ضروری برای بسته بندی گلدان های مینا کاری می باشد. وظیفه این باکس حفظ و نگهداری از گلدان میناکاری و نشان دادن زیبایی منحصر به فرد این گلدان ها است. همچنین فردی که آموزش رنگ آمیزی گلدان میناکاری نیز گذرانده باشد، با تبهر خود که می تواند نقش و کیفیتی ایجاد کند که در تغییر قیمت این باکس بسیار تاثیر گذار باشد. نوع و کیفیت ساخت این باکس ها بر قیمت باکس گلدان میناکاری تاثیر می گذارند. اما قابل ذکر است که هرچقدر کیفیت این باکس بالا باشد بر ارزش خرید باکس گلدان میناکاری افزوده می شود.

مراحل ساخت باکس گلدان میناکاری مسی چیست؟

گلدان میناکاری هنر نصف جهان

باکس گلدان میناکاری زندگی خود را به عنوان یک ورق مس آغاز می کند. درب و قسمت های پایه جعبه با چرخاندن یا فشار دادن اشکال از ورق های نازک مسی تولید می شود. سطح مس را در اسید شست و شو می دهند تا تمیز و زبر شود و برای استفاده از مینا آماده شود. مینای گلدان مینا کاری از شیشه زجاجیه تشکیل می شود که به پودر ریز تبدیل می شود و با افزودن آب و اکسید های رنگی به امولسیون تبدیل می شود. این روش، یکی از روش های پر استفاده در آموزش رنگ آمیزی گلدان میناکاری می باشد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.در ادامه به شرح 4 مرحله ساخت باکس گلدان مینا کاری خواهیم پرداخت.

1. شکل دهی و شستشوی مس

ورقه های ریز مس به شکلی فشرده می شوند تا با جعبه ای که در حال تبدیل شدن هستند، متناسب شوند. سپس ورقه ها، پایه های خام و درب ها در محلول حاوی آب صابون و اسید شسته می شوند. کسانی که آموزش رنگ آمیزی گلدان میناکاری را گذرانده اند با این مرحله که به شست و شو معروف است، بسیار آشنا هستند. این مرحله هرگونه ناخالصی را از بین می برد تا مس اولین لایه مینای خود را به خود بگیرد.

2. میناکاری و پخت

سپس قطعات مس را در آن غوطه ور می کنند یا با مینای مایع اسپری می کنند که مخلوطی دقیق از آب، خاک رس، رنگ و ذرات ریز شیشه به نام “فریت” است. سپس آنها را در دمای 800 درجه سانتیگراد گرم می کنند تا مایع لعاب با مس ترکیب شود. غوطه ور کردن و پخت حداقل پنج بار تکرار می شود و در گرمای شدید کوره، زباله ها یا واکنش های متالورژیکی می توانند به باکس آسیب بزنند یا تراشه کنند، به این معنی که کل فرآیند باید از نو شروع شود. در دوره های آموزش رنگ آمیزی گلدان میناکاری گفته شده است که برای پیشرفت یک جعبه به جعبه بعدی، تعادل ظریفی از مهارت و زمان لازم است، که امری صحیح می باشد.

3. رنگ آمیزی

تیمی از هنرمندان که آموزش رنگ آمیزی گلدان میناکاری هنر نصف جهان  گذرانده اند و دارای استعداد منحصر به فرد مینا کاری هستند، فرایند رنگ آمیزی را انجام می دهند. طول فرایند رنگ آمیزی بسته به پیچیدگی طرح می تواند از چند ساعت تا چند روز طول بکشد. شکل خاصی از رنگ مینا استفاده می شود که از “فریت”، اکسیدهای فلزی و روغن ساخته شده است.

4. مونتاژ باکس گلدان میناکاری

درب و قطعات پایه با دقت جمع شده و به پایه طلایی یا پالادیومی چسبانده می شوند. هر لبه ای که نیاز به صاف کردن دارد، از طریق فرآیندی به نام “آستر کردن” تراشیده می شود.

خرید باکس گلدان میناکاری از فروشگاه هنر نصف جهان

باکس گلدان میناکاری به علت زیبایی منحصر به فرد و کارایی بالا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. خرید باکس گلدان میناکاری بسته به اندازه گلدان میناکاری و جنس دلخواهتان صورت می پذیرد. افرادی که دوره آموزش رنگ آمیزی گلدان میناکاری را با موفقیت گذرانده اند، این عامل را می دانند که رنگ آمیزی در گلدان میناکاری و باکس آن، بسیار مهم می باشد. قیمت باکس گلدان میناکاری در فروشگاه هنر نصف جهان بسیار به صرفه می باشد و شما کاربر عزیز می توانید خرید این محصول را با بهترین قیمت و کیفیت از این مجموعه انجام دهید. برای خرید گلدان میناکاری هنر نصف جهان  به آدرس اینترنتی  https://honarenesfejahan.net مراجعه و یا با شماره تلفن 09136000814‌ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا