دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

لباس ورزشیورزشی

اهمیت تمیزی لباس ورزشی – چگونه لباس ورزشی خود را بدون خراب کردن آن بشوییم

هدف تناسب اندام، عرق کردن و کثیف شدن لباس ورزشی زیادی به همراه دارد. امروز صبح تمرین خوبی داشتید؟ تبریک می گویم! یک دوش آب گرم بگیرید تا خستگی از تنتان بیرون برود. اما فراموش نکنید که این فقط بدن شما نیست که باید عرق و باکتری ها را از خود دور کند. به لباس ورزشی خود نیز اهمیت بدهید، و بعد از هر مرتبه استفاده، آنها را خوب بشویید. اگر این کار را نکنید و لباس خود را نشویید، عرق شما در لباس ها باقی مانده و زمین ای برای پرورش باکتری ها خواهد بود و این امر می تواند به عفونت های قارچی یا بیماری هایی مانند آکنه یا حتی بیماری UTI (عفونت ادراری ) منجر شود. نمی دانید که از کجا باید شروع کنید؟ در این مقاله از مجله پروماگ ما به شما می گوئیم که چطور بعد از ورزش لباس ورزشی خود را بشویید و آنها را سالم و تمیز نگه دارید. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

هر چند وقت یک بار باید لباس ورزشی خود را بشویم؟

به هیچ عنوان نمی توانید از زیر این کار فرار کنید! شما باید بعد از هر تمرین لباس ورزشی خود را بشویید. دکتر جنیفر لاندا، متخصص زنان و مامور ارشد پزشکی می گوید: “هر مرتبه که لباس های ورزشی خود را می پوشید باید بلافاصله آنها را بشویید.” “هنگامی که شما عرق می کنید، غده های عرق شما پروتئین ها و لیپید ها را آزاد کرده، و باکتری هایی که بر روی پوست شما زندگی می کنند از این لیپید ها تغذیه کرده و باعث بوی بد عرق می شوند”. لاندا می گوید: اگر لباس ورزشی خود را بعد از هر تمرین نشویید، به احتمال بیشتری به عفونت های قارچی، عفونت های باکتریایی و دیگر عوارض جانبی دچار خواهید شد. علاوه بر رشد باکتری ها و عفونت ها که در نتیجه نشستن لباس ورزشی ایجاد می شوند، شما همچنین ممکن است بوی خیلی بدی بدهید، که بدون شک نمی خواهید در باشگاه اینطوری بوی بدی داده و دوستانتان را از خود دور کنید. خب… در مورد کفش ها چطور؟ شما می توانید کفش هایتان را هر یک ماه یک بار بشویید.

از چه مواد شوینده ای باید هنگام شستشوی لباس ورزشی خود استفاده کنم؟

هنگام شستن لباس ورزشی، مواد شوینده دارای عطر را انتخاب نکنید، زیرا این دست مواد شوینده ممکن است موجب حساسیت پوستی شوند. استفاده از رنگ و عطر ها در لباس ورزشی می تواند به تحریک پوستی منجر شود. کارن برودمن، متخصص زنان و زایمان نیویورک می گوید: “همچنین نواحی پائین تر بدن یعنی نیم تنه پائینی بدن ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد، زیرا در این قسمت بدن لباس ها در تماس نزدیک و مستقیم با بدن هستند. “به همین دلیل است که به زنان می گوییم بعد از تمرین هر چه زودتر لباس ورزشی خود را در بیاورند و آنها را بشویند.”

لباس ورزشی

از کدام چرخه باید برای لباس ورزشی استفاده شود؟

لاندا می گوید: “بهترین چرخه بستگی به لباس ورزشی و تحمل شما برای جایگزینی آن دارد.” همچنین او می گوید: “من یک چرخه تهاجمی تر را برای خلاص شدن از عرق و بوی بد پیشنهاد می کنم، اما این می تواند موجب شود که لباس ورزشی شما به مرور زمان آسیب ببیند و زودتر به جایگزینی نیاز داشته باشد”. طبق یک مطالعه در انجمن میکروب شناسی آمریکا، لباس ورزشی با مواد پلی استر به خصوص بیشتر بوی بدی می دهند، بنابراین این لباس ورزشی نیاز به یک چرخه بسیار قوی دارد. در نهایت بهترین نتیجه این است که برچسب روی لباس را بررسی کنید و دستورالعمل ها را برای هر نوع خاص لباس ورزشی انجام دهید، زیرا ممکن است اقدامات مورد نیاز بر اساس مواد مختلف استفاده شده در لباس ها متفاوت باشند.

آیا باید لباس ورزشی خود را در خشک کن قرار دهیم؟

لباس ورزشی که ممکن است آب بروند و سایزشان کوچک شود نباید در خشک کن قرار گیرد. بسته به مواد مورد استفاده در لباس های شما، ساق شلواری ها نیز ممکن است خراب شوند. لاندا در ادامه می گوید: “لباس ورزشی دارای اسپندکس احتمالا سریعتر خراب می شود و اسپندکس ممکن است به دلیل حرارت بالا، کشش خود را خیلی سریع تر از دست بدهد.” به جای خشک کن ها، بهتر است که لباس ورزشی خود را روی یک قفسه خشک کنید. در حالی که هر چیزی که باید 100 درصد طبیعی خشک شود، استفاده از دمای پائین در خشک کن برای لباس ورزشی باعث خراب شدن زیاد و سریع آن نمی شود. به یاد داشته باشید که اگر نمی خواهید لباس هایتان خیلی زود خراب شوند، بهتر است از دمای پائین استفاده کنید.

هر چند وقت یک بار باید لباس ورزشی خود را عوض کنم؟

واقعیت را می خواهید؟ تعیین این مسئله دشوار است. در حالی که هیچ تاریخ مشخصی وجود ندارد و همه چیز بستگی به استفاده فردی شما دارد، باز اینطور توصیه می شود که:

  • جوراب ها: هر 3 تا 4 ماه
  • ساق شلواری: هر 6 تا 12 ماه
  • پیراهن: هر سال
  • کفش ها: هر شش ماه

از روی بوی لباس های خود می توانید تشخیص دهید که آیا باید آنها را عوض کنید یا خیر. البته احتیاط کنید که ماشین لباسشویی شما کثیف نباشد که این خود باعث بروز عفونت هایی می شود.

آیا عرق کردن بر روی طول عمر لباس ورزشی تأثیر دارد؟

افرادی که زیاد عرق می کنند، با احتمال بیشتری دچار عفونت های قارچی می شوند. عرق باعث افزایش احتمال ابتلا به عفونت باکتری و قارچی می شود، و شستشوی مرتب آنها موجب جلوگیری از بوی بد بدن می شود. خب… با عرق کردن زیاد و در نتیجه شستشوی زیاد لباس ها، معلوم می شود که عمر لباس های شما کوتاه تر می شود.

لباس ورزشی

سخن پایانی

خیلی نگران خراب شدن لباس هایتان نباشید… به باشگاه بروید و ورزش کنید… با این عرق کردن مقابله کنید… اما مراقب این باشید که لباس های شما باید تمیز باشند… تا از شر باکتری ها و بوی بد بدن خود خلاص شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا