دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزش

زبان بدن ؛ پروماگ از نقش زبان بدن در تعاملات روزمره و ارتباطات اجتماعی می گوید!

نحوه برقراری ارتباط با دیگران، می تواند مسیر زندگی شما را متحول کند. هر چه بتوانید ارتباط موثرتری با محیط اطرافتان برقرار سازید، فردی خوشحال تر و موفق تر خواهید بود. امروزه آنچه که به عنوان ارتباط و نحوه برقراری آن با دیگران مطرح می شود، تنها در کلام و زبان خلاصه نمی شود و ارتباط کلامی تنها بخشی از ارتباطات را تشکیل می دهد. امروزه زبان بدن یک علم محسوب می شود و کاربرد های بسیار گسترده ای در مذاکرات تجارتی، بین المللی، روابط سیاسی و اجتماعی افراد دارد. اگر از یک دیپلمات بپرسید به شما خواهد گفت که از روی طرز نشستن یا صحبت کردن افراد سیاسی هم کیش خود، می تواند چه برداشت هایی از شخصیت آن ها داشته باشد! مجله ی آنلاین پروماگ قصد دارد این مقاله را به زبان بدن و نقش آن در ارتباطات اجتماعی اختصاص دهد. اگر قصد دارید راجع به زبان بدن بیشتر بدانید، این محتوا را دنبال کنید.

زبان بدن چیست؟

زبان بدن، ترجمه شدن واژه ی body language ، نوعی ارتباط غیر کلامی ست که فرد می تواند بدون ابراز کردن کلام یا راندن سخنی بر زبان، مقصود خود را تنها از طریق ژست ها و رفتار های فیزیکی به دیگران منتقل کند. زبان بدن در  انتقال حواس بسیار قوی تر از کلام و گفتار عمل می نماید به حدی که کلام از نشان دادن آن عاجز است.

 

زبان بدن
تنها هفت درصد از مفاهیم در ارتباطات از طریق کلام بیان می شوند.

 

فراتر از آن چیزی که شما تصور می کنید:

شاید برایتان غیر قابل باور باشد که بدانید تنها 7 درصد از انتقال پیام به مخاطبان، از طریق کلام و گفتار صورت می گیرد!!! درست حدس زدید 93 درصد باقیمانده آن، از طریق زبان بدن منتقل می شود!!! 

ماهیچه های صورت انسان، توانایی دارند بیش از بیست هزار حالت مختلف را ایجاد کنند و به مخاطب ارسال نمایند. اشارات بدن انسان، گویای وضعیت درونی و باطن اوست. زبان بدن می تواند احساسات درونی شما را فاش کند در حالی که شما حتی سعی در پنهان کردن آن داشته باشید.! به عنوان مثال شما هر چه قدر بگویید خوشحال هستید، در صورتی که واقعا اینگونه نباشد، زبان بدن شما آن را فاش خواهد کرد و به مخاطب نشان خواهد داد که یک جای کار می لنگد.

گر بگویم که مرا حال پریشانی نیست      رنگ رخسار خبر می‌دهد از سر ضمیر

(سعدی)

کاربرد زبان بدن:

زبان بدن و معانی آن، در زندگی روزمره کاربرد های فراوانی دارد. اینکه بتوانید ذهن اطرافیان را بخوانید و از حرکات و زبان بدن آن ها پی به مقاصد درونی آن ها ببرید، بدون شک می توانید ارتباطات موثرتری با آن ها برقرار سازید. شما با دانستن زبان بدن افراد، می توانید انسان های اطرافتان را بهتر درک کنید و به آن ها پاسخ مناسب بدهید، حتی قبل از آن که نیازشان را بر زبان آورده باشند.

یکی دیگر از کاربرد های زبان بدن ، تاثیر گذاری بر افراد دیگر است. انسان های دیگر اگر چه علم و دانش زبان بدن را نداشته باشند اما می توانند آن را درک کنند. به این معنی که، اگر بتوانید از زبان بدنتان به شکل موثری در انتقال احساسات خود استفاده کنید، خواهید توانست تاثیر بسیار بیشتری بر مخاطبان بگذارید.

 

زبان بدن
انتقال پیام تنها از طریق کلام  و گفتار صورت نمی گیرد.

 

زبان بدن در فرهنگ های مختلف:

بخشی از زبان بدن، جهانی ست و می تواند در همه ی فرهنگ ها و ادوار تاریخی یکسان باشد و بخشی از آن در بسترهای فرهنگی و جغرافیایی شکل می گیرد. آن چیزی که در این جغرافیا، نمادی برای بیان احساسی خاص است، ممکن است در ابعاد جغرافیایی و فرهنگی دیگر معنای متضادی بدهد.

ما بخشی از زبان بدن را به صورت ژنتیکی و غریضی با خود به دنیا می آوریم و بخشی دیگر آن را با توجه به فرهنگی که در آن زندگی می کنیم، می آموزیم و در ارتباطات اجتماعی به کار می بریم. اگرچه امروزه فناوری، مرزها را از میان برداشته و کم کم زبان بدن می تواند فراتر از فرهنگ ها و مسافت های جغرافیایی قرار گیرد.

زبان بدن، پویا و زنده است و همواره در حال تغییر می باشد، بنابراین معنای آن می تواند در گذر زمان و هم آمیزی های فرهنگی تغییر یابد و متفاوت شود.

ابزاری برای جذب دیگران!

زبان بدن ابزار قدرتمندی محسوب می شود و شما می توانید با استفاده از آن منظور اصیل و واقعی خود را به مخاطبان خود برسانید. بخش بسیار زیادی از زبان بدن به صورت ناخودآگاه رخ می دهد، اما شما با دانستن معانی آن و کسب مهارت های اکتسابی در این زمینه، می توانید بر مخاطبان خود تاثیر عمیق تری بر جای بگذارید.

همچنین داشتن ارتباط خوب، می تواند پایه و اساس موفقیت های اجتماعی باشد. سیگنال هایی که در طی ارتباطات محاوره ای به دیگران ارسال می کنید، می تواند خواسته یا ناخواسته در نحوه ی ارتباط شما تاثیر گذار باشند و اگر به درستی زبان بدن خود را نشناسید، می توانید به طور ناخواسته باعث ارسال پیام های اشتباه نیز بشوید.

 

زبان بدن
آن چیزی که لئوناردو داوینچی با ترسیم نقاشی مونا لیزا می گوید، سالانه شش میلیون نفر را به موزه لوور پاریس می کشاند.

 

به شما پیشنهاد می دهیم این مقالات را بخوانید:

برنامه ریزی عصبی کلامی یا NLP ؛ و تاثیر آن بر زندگی و نگرش های فردی….

وسواس فکری ؛ راهکار هایی برای دور کردن افکار مزاحم و آزار دهنده…

۱۰ نکته مفید برای بالا بردن مهارت های ارتباطی

 

سخن پایانی:

همان طور که اشاره شد، ارتباط تنها از طریق کلام انتقال نمی یابد بلکه بدن و اندام های شما می توانند در رد یا تایید آن چیزی که می گویید، موثر باشند. سعی کنید زبان بدن را فرا بگیرید و از آن در ارتباطات خود بیشتر بهره بگیرید. زبان بدن شما ابزار قدرتمندی برای جذب مخاطب به شمار می رود و این نکته رازی برای موفقیت شماست.

ازین که این محتوا را در بخش آموزش پروماگ مطالعه کردید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم خواندن این محتوا برایتان مفید واقع شود. خواهشمندیم نظرات خود را برای ما بنویسید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا