دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزشزندگیتو بساز

قوانین طبیعت ؛ چگونه با اصول زندگی همراه و همگام شویم و به آرامش برسیم؟

جهان بر پایه ی اصول طبیعی خودش استوار است و زیر پا گذاشتن این اصول، انسان را از موفقیت هایش دور می سازد. اگر افکار و اعمال ما، برگرفته از اصول و قوانین طبیعت باشد، زندگی متعادلی خواهیم داشت که آرامش پایداری را برای ما به ارمغان خواهد آورد. زندگی پلیس و مجری قانون ندارد، اما قواعد و اصول خود را به سادگی و بدون چون و چرا،  اجرا می سازد. جی.پی.واسوانی در کتاب با خالق هستی، هفت قانون طبیعت را تحت عنوان قواعد هفتگانه زندگی، معرفی می کند که ما در این مقاله آن را برای علاقمندان شرح می دهیم. امیدواریم ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

قوانین طبیعت که زندگی شما را متحول خواهد کرد!

مواظب افکارتان باشید:

همان گونه که می اندیشید، همان گونه خواهد شد! شما تنها جسم نیستید ؛ بلکه شما، روحی مطلق و ابدی هستید! ارزش شما بیش ازین است که افکار پلید، ذهن و تمرکز شما را به خود اختصاص دهد. هر زمانی که افکار نامناسب و پلیدی به ذهنتان خطور کرد، سعی کنید آن را آگاهانه از ذهنتان دور کنید و اجازه ندهید به صورت طولانی در ذهنتان باقی بماند. به خودتان نهیب بزنید و دائما ارزش خودتان را به خودتان یادآوری کنید! اولین قوانین طبیعت می گوید: به هر آنچه بیندیشی، همان خواهی شد! پس از افکارتان مراقبت کنید و مواظب ذهنتان باشید.

هر چه بکارید، برداشت خواهید کرد:

قانون طبیعت ، هر چه بکارید را به شما باز خواهد گرداند. پس مواظب هر آنچه که انجام می دهید باشید. یکی از بهترین راه ها، برای تغییر رفتار این است که هر روز زمان کوتاهی را در یک مکان خاص و خلوت به سکوت بگذرانید و به هر آنچه در بیست و چهار ساعت قبل انجام داده اید، فکر کنید. بهتر است از روش معکوس استفاده کنید، یعنی از یک دقیقه قبل، یک ساعت قبل، دو ساعت قبل و …. هر آنچه به خاطرتان می رسد، مرور کنید تا به روز قبل برسید.

این روش به شما کمک می کند که متوجه شوید در طول روز، چه رفتار ها و اشتباهاتی را انجام داده اید.  اشتباهات خود را بپذیرید و از خداوند طلب عفو و مغفرت کنید. با خود عهد ببندید فردا، اشتباهات امروزتان را تکرار نکنید. طبیعت بخشنده است و زمانی که مسئولیت اشتباهات خود را بر عهده می گیرید، آرامش را به شما هدیه خواهد کرد! این یکی دیگر از قوانین طبیعت است.

 

قوانین طبیعت
طبیعت سخاونمندانه هر آنچه که در درونتان هست به شما باز خواهد گرداند.

تا جایی که می توانید خوبی کنید:

تا جایی که در توان تان هست به دیگران و بدون چشم داشت خوبی کنید. به مردم کمک کنید تا باری از روی دوششان برداشته شود. با کارهای خوبی که به دیگران می کنید، کارهای بد گذشته را جبران می کنید و طبیعت در مقابل، آسودگی و گشایش را پیش رویتان خواهد گذاشت. روزی که از خدمت به خلق ، تهی باشد، روزی هدر رفته و از بین رفته است که نتیجه ای از نیکی را عاید شما نخواهد کرد.

خوبی کردن، یکی دیگر از قوانین طبیعت است که حتما از نگاه تیز بین کائنات دور نخواهد ماند. هر کار که از دستتان بر می آید انجام دهید. کارهایی از قبیل: دانه ریختن برای پرندگان، آب دادن به گیاهان و گوش کردن به نگرانی های یک دوست و خیلی از کارهای  دیگری که در روز توان انجامش را دارید….

وابستگی را از خودتان دور کنید:

قانون طبیعت می گوید، هیچ چیز به شما تعلق ندارد. هیچ چیز! بنابراین خود را به هیچ چیز و هیچ کس وابسته نسازید. در نمایش جهان هستی، ما تنها عامل و ناظر هستیم، یا به بیانی دیگر، هنرپیشه و تماشاچی. باید وظایفمان را انجام دهیم، بدون اینکه در نظر بگیریم شخص دیگری آن را انجام می دهد یا خیر!

اگر در خودمان ایجاد وابستگی کنیم، انتظاراتمان بیشتر شده و در صورتی که شرایط مطابق انتظاراتمان پیش نرود، درمانده و مایوس می شویم. اگر بدون وابستگی پیش برویم، شرایط برایمان سهل تر و راحت تر خواهد بود. ما بدون همراه داشتن چیزی، به دنیا می آییم و بدون همراه داشتن چیزی، از دنیا می رویم. تمام وابستگی های ما به این دنیا، تعلق دارد و هر چه بیشتر به آن وابسته بشویم، آرامش کمتری را تجربه خواهیم کرد.

تسلیم خدا باشید:

دل ها با یاد خدا، آرام می گیرد. هر چه بیشتر تسلیم خدا باشید، بیشتر آرامش خواهید داشت. هر آنچه درین دنیا هست، بود و نبودش متعلق به خداست، حتی وجود خود ما. هر چه بیشتر تسلیم خداوند و مالک جهان هستی باشیم، کائنات بیشتر به ما آرامش را اهدا خواهند کرد. تسلیم امر و خواست خدا باشید و بدانید بدون خواست خداوند برگی از درخت نخواهد افتاد و این یکی دیگر از قوانین طبیعت است.

 

قوانین طبیعت
طبیعت، قاضی و پلیس ندارد اما قوانین طبیعت بدون چون و چرا، اجرا می شوند…

معاشران خود را با دقت انتخاب کنید:

طرز تفکر و رفتار شما، برگرفته از رفتار پنج نفری ست که با او معاشرت می کنید. بنابراین در انتخاب دوستان و کسانی که با او معاشرت می کنید، دقت کنید. یکی دیگر از قوانین طبیعت به ما می گوید، هر چه با افراد درست تر و منطقی تر، رفت و آمد کنیم، قطعا بیشتر شبیه به آن ها خواهیم شد.

شجاعت به خرج دهید:

شجاع بودن و شجاعت داشتن، معرف یکی دیگر از قوانین طبیعت است. به کاری که می کنید ایمان داشته باشید و به غیر از خدا، از هیچ چیز نترسید. زمانی که شجاع نباشید یا از نگاه و قضاوت مردم بترسید، پلیدی به قلب تان رسوخ پیدا کرد. همان طور که بودا به مریدانش می گوید: اگر شجاع نباشید، میل و خواسته های غیر انسانی، وارد قلبتان خواهد شد، همان طور که باران از سقف شکاف خورده، وارد خانه می شود.

سخن پایانی:

ما می توانیم به سهولت با اصول و قوانین طبیعت ، همگام و همراه شویم و مسیر زندگی مان را ادامه دهیم. هر چه بیشتر خلاف جهت این رود عظیم شنا کنیم، بیشتر متحمل آسیب هایی خواهیم شد که می تواند آرامش و راحتی ما را قربانی خودش سازد. چه بخواهیم و چه نخواهیم، قوانین طبیعت اجرا خواهند شد و این ماییم که قدرت تصمیم گیری داریم و باید مسیرمان را انتخاب کنیم.

مجله ی آنلاین پروماگ در بخش آموزش، آرامش درونی و امنیت روز افزون را برایتان آرزومند است. ازین که همراه این مقاله بوده اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم این محتوا برایتان سودمند واقع شده باشد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای ما بنویسید.

 

قوانین طبیعت
تغییر را باید از درون خودتان آغاز کنید تا جهان تان تغییر یابد.

به شما پیشنهاد می دهیم این مقالات را بخوانید:

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا