دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

کالای ورزشیورزشی

محبوب‌ترین راکت‌های تنیس هد

برند هد یکی از برندهای شناخته شده در تولید تجهیزات ورزشی از جمله راکت‌ها و لوازم جانبی ورزش تنیس محسوب می‌شود. Head Sport GmbH یک شرکت تولیدی آمریکایی و اتریشی است که مقر آن در کنلباخ اتریش است. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی محبوب‌ترین راکت‌های تنیس برند هد بپردازیم.

آشنایی با راکت تنیس هد

کمپانی اتریشی هد از جمله پیشگامان در طراحی و تولید لوازم ورزشی در تمام دنیا شناخته می‌شود که در زمینه تولید تجهیزات ورزش تنیس نیز سابقه‌ای طولانی دارد. راکت تنیس هد عموما با شش سری مختلف تولید می‌شود که همه بازیکنان از مبتدی تا پیشرفته با توجه به شرایطی چون فیزیک بدنی، سطح مهارت و سبک بازی می‌توانند بهترین انتخاب را از میان آن‌ها داشته باشند. انتخاب و خرید راکت تنیس از میان مدل‌های متنوع این برند کار سختی است و اگر اطلاعات کافی از انواع راکت تنیس نداشته باشید ممکن است با سردرگمی مواجه شوید.

همانند سایر راکت‌های تنیس، راکت‌های هد نیز با شاخص کنترل یا قدرت تولید می‌شوند. این شاخص از ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ مقیاس‌بندی شده که ۱۰۰ و ۱۰۰۰ به ترتیب بیانگر کنترلی‌ترین و قدرتی‌ترین راکت‌ها هستند. معمولا راکت‌های حرفه‌ای که وزن بیشتری دارند و دارای پسوند Pro، Tour یا MP هستند در مقیاس ۲۰۰ تا ۵۰۰ یعنی «کنترلی‌» قرار می‌گیرند. چرا که معمولا بازیکنان حرفه‌ای آمادگی جسمانی بالاتر و تکنیک مناسب‌تری دارند که نیروی لازم برای ضربه زدن را به آن‌ها می‌بخشد و بنابراین کنترل ضربات اولویت بیشتری نسبت به قدرت آن‌ها برای چنین بازیکنانی دارد.

راکت‌های سبک‌تر که معمولا با پسوند Lite، MP L، Team، Team L، S و PWR معرفی می‌شوند و قدرت بیشتری نسبت به راکت‌های حرفه‌ای تولید می‌کنند اما کنترل پایین‌تری دارند. چنین راکت‌هایی معمولا برای افراد مبتدی و نیمه حرفه ای، بانوان و نوجوانان مناسب است.

انواع راکت‌های تنیس هد

برند هد انواع راکت‌های تنیس از مبتدی تا حرفه‌ای را با بهترین کیفیت و استاندارد تولید می‌کند. راکت‌های تنیس معمولا بر اساس اندازه سری‌های راکت تقسیم‌بندی می‌شوند. انواع راکت تنیس هد بر این اساس عبارتند از:

راکت های سری پرستیژ هد

راکت‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند از نوع کنترلی هستند و معمولا برای بازیکنان حرفه‌ای و افرادی که می‌خواهند ضرباتی با کنترل و دقت بالا داشته باشند انتخاب خوبی است. این سری راکت از نسخه‌های کلاسیک گذشته بهره‌مند است و برای بازیکنانی که عاشق احساس کلاسیک پرستیژ هستند گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

این راکت‌ها در سال ۲۰۲۰ با فناوری جدید و نقاط مطلوب (sweet spot) به روز شده است و انتخاب آن برای بازیکنان با تجربه متوسط و بازیکنان حرفه‌ای که به کنترل و دقت بیشتری نیاز دارند مناسب است.

راکت های سری اسپید هد

ناگفته پیدا است که راکت‌های این دسته در ردیف سرعتی‌ترین راکت‌ها قرار دارند. همچنین قدرت این سری از راکت‌ها نیز نسبت به راکت‌هایی که در بالا اشاره کردیم بیشتر است. یکی از مشهورترین بازیکنان تنیس دنیا که از این مدل راکت‌ها استفاده می‌کند نواک جوکوویچ اسطوره صربستانی است. این سری از راکت‌های اسپید برای بازیکنان آماتور نیز گزینه‌های سبک‌تری را ارائه کرده است که سرعت و چرخش مورد نیاز را برای بازیکن فراهم می‌کند.

راکت تنیس هد سری اسپید در دستان نواک جوکوویچ

راکت های سری گراویتی هد

این نوع راکت‌ها غالبا «سوئیت اسپات» بزرگی دارند و برای بازیکنان فوق حرفه‌ای مناسب یا کسانی که بازی را به حریف خود دیکته می‌کنند گزینه مناسبی خواهد بود.

راکت های سری رادیکال هد

این دسته از محصولات را برای بازیکنانی که اصطلاحا همه فن حریف (All-court player) مناسب دانسته اند. اگر شما هم جزو این دسته بازیکنان هستید که هم از انتهای زمین و هم روی تور قادر به کنترل و اداره بازی هستند و می‌توانند از این طریق حریف را تحت فشار بگذارند، راکت‌های رادیکال هد انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. در واقع باید گفت این راکت‌ها با ترکیب سرعت، قدرت و اسپین و ادغام آن با کنترل و احساس برای بازیکنان مدرن طراحی شده است.

راکت‌های تنیس سری رادیکال از برند هد

با کمک این راکت می‌توان ضربات با کیفیت مناسب و یکسان در طول بازی داشت. نکته مهمی که در خصوص این سری از راکت‌های برند هد می‌توان به آن اشاره کرد این است که راکت‌های سری رادیکال در دیگر برندها برای بازیکنان متوسط و حرفه‌ای مناسب است اما برند هد با تولید نسخه «S» برای مبتدیان امکان استفاده از این راکت‌ها را برای همه فراهم کرده است.

این سری راکت‌های هد علاوه بر داشتن تکنولوژی گرافن ۳۶۰+ دارای ۳ نوع تکنولوژی دیگر با عناوین SOUND GROMMETS، VARIABLE BEAM و CONTROL PATTERN نیز هستند. بازیکنان مشهوری چون آندره آغاسی، اندی موری، تیلور فریتز، اسلون استیونز و دیه‌گو شوارتزمن از جمله کسانی هستند که از مدل این راکت استفاده کرده اند.

راکت های سری اکستریم هد

برای آن دسته از بازیکنانی که علاقه دارند ضرباتشان اسپین زیادی داشته باشد این نوع راکت‌های هد مناسب است. راکت‌های اکستریم قدرت زیادی را نیز در اختیار بازیکن قرار می‌دهند. این راکت‌ها قدرت و سرعت خارق العاده‌ای به بازیکن می‌بخشند که با چرخش و اسپین متناسب همراه است. به همین دلیل است که بسیاری انتخاب آن را به افراد متوسط و حرفه‌ای توصیه می‌کنند.

راکت های سری بوم هد

شرکت هد بعد از توقف تولید راکت‌های سری Instinct با تولید یک سری جدید از راکت‌ها محصول جدیدی را معرفی کرد. همان طور که از نام این سری پیدا است، این راکت‌ها قدرت انفجاری فوق العاده‌ای را به بازیکن می‌بخشند. بنابراین انتخاب این راکت‌ها برای بازیکنانی که به دنبال داشتن ضربات مهلک و پرقدرت هستند مناسب است.

سری بوم از راکت‌های برند هد

آشنایی با برند هد HEAD

هد یک شرکت طراحی، تولید و پخش تجهیزات و لباس و وسایل جانبی ورزشی آمریکایی – اتریشی است که مشهورترین محصولات آن عبارتند از: کفش‌ تنیس، ساک‌های تنیس هد، انواع لباس‌های مختص تنیس، توپ تنیس و…. در حال حاضر برند هد در بسیاری از کشورهای دنیا دارای نمایندگی است و علاقمندان به ورزش تنیس می‌توانند انواع محصولات یاد شده را از نمایندگی‌های این برند در سراسر دنیا خریداری نمایند.

موسس این برند، هاروارد هد (Howard Head) یک نویسنده بود که به مهندسی تغییر شغل داد. هد یک آمریکایی الاصل بود که در سال ۱۹۱۴ در فیلادلفیا، پنسیلوانیا متولد شد. اولین تجهیزات ورزشی که در کمپانی هد تولید شد، تجهیزات مرتبط با اسکی بود. ساخت راکت‌ها و تجهیزات مرتبط با ورزش تنیس در کارخانه هد به دهه ۶۰ میلادی باز می‌گردد.

محصولات تولید شده توسط این برند دارای استانداردهای پیشرفته و کیفیت بالای ساخت هستند، ضمن این که تنوع محصولات متناسب با شرایط مختلف بازیکنان حرفه‌ای و مبتدی طبقه‌بندی می‌شود و همین نکته کمک می‌کند که افراد با هر سطح توانایی در بازی تنیس بتوانند از این محصولات استفاده کنند. از جمله مشهور‌ترین بازیکنانی که از راکت‌های هد استفاده می‌کنند می‌توان به الکساندر زوف و آندری روبلف اشاره کرد.

جمع‌بندی

یکی از مهمترین ملزومات ورزش تنیس که در ایجاد کنترل و دقت در ضربات تأثیرگذار است، تجهیزات مرتبط با این رشته ورزشی است. ما در این مقاله به معرفی انواع راکت‌های تنیس برند هد پرداختیم. انتخاب نوع راکت باید با توجه به مواردی چون سبک بازی، میزان مهارت و تجربه بازیکن، شرایط جسمانی بازیکن و البته بودجه‌ای که برای خرید تجهیزات در نظر دارد صورت گیرد. در حال حاضر می‌توانید راکت‌های برند هد را از نمایندگی‌های معتبر این کمپانی در ایران خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا