دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزش

آرامش در روابط فردی را با راهکار های پیشنهادی پروماگ، تجربه کنیم.

در دنیای پر تلاطم و پر تنش امروز، چیزی را که در زندگی ها کمتر می توان جستجو کرد، جرعه ای آرامش است. مفهومی که شاید این روزها چندان با زندگی ما آشنا نباشد. همه ی ما در زندگی به امنیت، صلح و آرامش نیازمندیم. اگر نیاز به سرپناه، خواب و خوراک نیاز های اولیه انسان را تشکیل می دهد، ارزش داشتن یک زندگی سالم و مملو از آرامش، کمتر از این ها نیست. زمانی که آرامش دارید ، یعنی همه چیز دارید…

اگر چه داشتن آرامش در زندگی و شرایط کنونی امروز جامعه، کمی لوکس و لاکچری به نظر می آید، اما ما در این محتوا سعی داریم به شما بگوییم، با تغییر نگرش و افزایش رفتار های آرام بخش با خود و به طور خاص با دیگران می توانید، آرامش در روابط فردی را تجریه کنید. حفظ آرامش در روابط فردی و ایجاد تعادل در محیط بیرون، تاثیر مستقیم در آرامش درونی ما دارد.

شما مسئول حفظ آرامش زندگی خود هستید…

آرامش در روابط فردی
آرامش در روابط فردی به آرامش زندگی کمک می کند.

 

آرامش داشتن در زندگی به معنی صلح با تمام موجودات است.

آرامش یعنی بتوانیم با دیگران و موجودات اطرافمان و مهم تر از همه با خودمان به آرامش و صلحی پایدار برسیم. البته که شرایط جامعه و اطرافیان در آرامش زندگی ما نقش دارند، اما آرامش یک فاکتور درونی است و ارتباط مستقیمی با باور ها و نحوه ی دیدگاه ما به زندگی دارد. یعنی باید بتوانیم با راهکار هایی و استفاده از قدرت درونی وجودمان، شرایط زندگی را در حالت آرامش و پایدار نگه داریم. این نکته را در نظر داشته باشید که شما مسئول حفظ آرامش زندگی خود هستید و اگر صاحب خانواده هستید، اهمیت حفظ و کنترل آرامش دو چندان خواهد شد…

به تفاوت انسان ها با خودمان احترام بگذاریم:

برای رسیدن به آرامش در روابط فردی باید انسان ها را بشناسیم و به تفاوت های شخصیتی آن ها با یکدیگر و با خودمان احترام بگذاریم. مخاطب شناسی به برقراری آرامش در روابط اجتماعی کمک بسیاری می کند. مخاطب خود و ویژگی های رفتاری اش را بیابید و مطابق با آن ها، با وی رفتار نمایید.

درک تفاوت های شخصیتی اطرافیان باعث می شود در مسیر آرامش و صلح قدم برداریم. انسان ها را درک کنیم و اجازه دهیم انسان ها با آسودگی در کنار ما زندگی کنند.

افراط و تفریط را کنار بگذاریم:

میانه روی و اعتدال رمز هر موفقیتی است. در مسیر رسینده به آرامش در روابط فردی از افراط و تفریط اجتناب کنید و سعی کنید از مسیر تعادل خارج نشوید.

آرامش در روابط فردی
صلح و آرامش در جهان چندان دور از دسترس نیست،اگر بخواهیم.

آزاد اندیش باشیم:

 در نظر داشته باشید هر انسانی می تواند برای خود دیدگاه منحصر به فرد و باور های شخصی داشته باشد. می تواند در بسیاری زمینه ها، دیدگاهی متفاوت با شما داشته باشد. اگر خواهان صلح و آرامش در روابط فردی و اجتماعی با دیگران هستید، بر روی باور های خود پافشاری نکنید. آزاد اندیش باشید و به جهان بینی اطرافیانتان احترام بگذارید تا با آن ها دچار تعارض نشوید و اگر بر سر نظر و عقاید خود خیلی مصر هستید، آن را در درون خودتان نگه دارید.

شرایط روحی و زمانی افراد را درک کنیم:

افراد در شرایط روحی مختلف، رفتار های متفاوتی از خود بروز می دهند. دانستن این موضوع به درک شما از اطرافیان کمک می کند. مثلا فردی که از صبح تا غروب سر کار بوده است و مسیر پرترافیک محل کار تا منزل را در دو ساعت طی کرده است، مانند کسی که در روز جمعه با خانواده ی خود به پیک نیک رفته است، رفتار نخواهد کرد.

برخورد غیر منطقی  وجود ندارد:

هر انسانی دنیا را از چشم خود می نگرد و بر اساس دریافت های ذهنی اش، که همان منطق اوست، عمل می کند. اگر به این باور برسیم که رفتار غیر منطقی وجود ندارد، دست از مقابله با دیگران برخواهیم داشت. سعی کنیم مردم را از دریچه دید خودشان ببینیم و سپس ارزیابی کنیم. این نکته را با درصد قابل اتکایی در نظر بگیرید، که اگر شرایط زندگی ما مانند دیگران بود، احتمالا مانند آن ها عمل می کردیم. لازم است برای رسیدن به آرامش در روابط فردی ، منطق دیگران را غیر منطقی ندانیم.

 

آرامش در روابط فردی
برای رسیدن به آرامش باید بین دنیای درون و بیرون تعادل ایجاد کنید.

 

گنجایش قلبمان را برای دوست داشتن بالاتر ببریم.

آدم ها دوست داشتنی اند، اگر قلب ما ظرفیت دوست داشتن آن ها را داشته باشد. اختلاف نظر و سلیقه منافاتی با دوست داشتن آدم ها ندارد. سعی کنید ظرفیت های درونی خود را بالاتر ببرید و به همه ی موجودات عشق بورزید. این نکته را در نظر داشته باشید که ما انسان ها با کسانی که دوستشان داریم راحت تر به نقطه مشترک می رسیم.

برای حفظ  آرامش در روابط فردی برد برد رفتار کنیم:

حتما این جمله را بسیار شینده اید که نه سیخ بسوزد نه کباب! این ضرب المثل قدیمی که از نیاکان ما به ما ارث رسیده است، معنای امروزی معادله ی برد برد را تداعی می کند. در رفتار ها، معاملات و سایر روابط اجتماعی، سعی کنید برد برد رفتار کنید. اگر امتیازی می گیرید، حتما سخاوتمندانه امتیازی بدهید. اجازه ندهید طرف مقابلتان احساس شکست کند.

این حرف را نشنیده بگیرید اما هر گاه طرف مقابل احساس شکست بکند، حتما خود را قوی تر خواهد کرد و مجددا به سراغتان خواهد آمد.

پذیرش اطرافیان بدون قید و شرط:

دیگران را در قالب های خودشان بپذیریم و سعی نکنیم اندازه ی آدم ها را تغییر دهیم. تغییر آدم اندازه آدم ها علاوه بر اینکه ممکن است باعث سرریز ظرفیت درونی آن ها شود، به نظر می رسد چندان هم قابل انجام نیست.

بیشتر ببخشیم و کمتر انتقام بگیریم:

نمی خواهم ایده آل گرایانه و سخنی به گزاف بگویم؛ اما بخشش و بخشیدن بیش از انتقام، باعث آرامش درونی می شود. اگر از کسانی که انتقام گرفته اند بپرسید، حتما به شما خواهند گفت که به آرامش نرسیده اند. هرگز بدی با بدی پاک نخواهد شد.

 البته این حق شماست و می توانید بر اساس احساس درونی خود اعمال رفتار کنید.

 

آرامش در روابط فردی
آرامش باوری ذهنی است که بدون آن احساس خشم خواهید کرد.

 

سخن پایانی:

آرامش حق شماست. بدون آرامش در درونتان، احساس خشم خواهید داشت. اگر خواهان آرامش در زندگی خود هستید، آن را در خودتان ایجاد کنید و به دنبال دریافت محیط نباشید. اگر چه محیط می تواند در آرامش زندگی نقش پررنگی داشته باشد، اما این خود شما هستید که باید بین دنیای درون و دنیای بیرون تعادل ایجاد کنید.

بخش آموزش پروماگ در این محتوا چند راهکار ساده را به شما پیشنهاد داد که می تواند در جلوگیری از تعارضات درونی و بیرونی با افراد مختلف و حفظ آرامش در روابط بین فردی سودمند باشد. در نظر داشته باشید برای برقراری آرامش، ابتدا باید تعارضات درونی خود را حل و فصل نمایید.

بخشی از این محتوا از کتاب رفتار های آرام بخش نوشته ی امیر ملک محمودی و فاطمه ملکی برداشت آزاد شده است. امیدواریم خواندن این محتوا برایتان سودمند باشد.

 ثانیه های زندگی تان لبریز از آرامش پایدار و ماندگار…ازین که همراه مجله ی آنلاین پروماگ بوده اید، سپاسگزاریم.

خواندن این محتوا برایتان سودمند خواهد بود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا