دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

معماری و دکوراسیون

اتاق خواب نوجوان، محل زندگی او

دوران و سنین نوجوانی شاید به عقیده بسیاری، مهمترین دوران زندگی هر  انسانی است چرا که بخش اعظم و تاثیر گذاری از علایق و شخصیت انسان در این برهه از زندگی اش شکل گرفته و به وجود می آید. دوران نوجوانی دوران آزمون و خطا است و والدین بیش از هر زمان دیگری باید به فرزندشان اهمیت بدهند. اما همانطور که می دانید نوجوانان بیشتر اوقات خود را در اتاق خوابشان می گذرانند، پس داشتن اتاق خوابی که در آن احساس امنیت و آزادی داشته باشند بسیار مهم و قابل تامل است. دکوراسیون اتاق خواب نوجوان ها بسیار متفاوت با بزرگسالان و کودکان است. در این مطلب از پروماگ ما سعی می کنیم شما را از نیاز های نوجوانان آگاه سازیم پس تا آخر همین مطلب با ما باشید تا با پاره ای از فاکتور های مهم در جهت دکوراسیون اتاق خواب نوجوان آشنا شوید.

اتاق خواب نوجوان، محل زندگی او

اتاق خواب نوجوان صرفا محلی برای استراحت و خوابیدن نیس، آن ها غالبا دوست دارند محیطی تقریبا ایزوله، دنج و بدون مزاحم داشته باشند. نوجوانان محلی را می خواند که بتوانند در آن با دوستان و هم سن و سالان خود وقت بگذارند و احساس امنیت و حریم شخصی داشته باشند، از این رو، داشتن یک دکوراسیون داخلی مناسب با مد روز و مطابق با روحیات و سلیقه نوجوانی، برای اتاق خواب نوجوان از اهم واجبات است. با گذشت زمان، دکوراسیون اتاق خواب نوجوانان امروزی نیز تغییر کرده است.

1- اتاق خواب نوجوان: رنگ آمیزی اتاق از مهم ترین بخش های طراحی است

با توجه به این که فرزند نوجوان شما دختر است یا پسر، آرام است یا پر جنب و جوش، درون گرا است یا برون گرا، شما می توانید از رنگ های متفاوتی بهره ببرید. رنگ های شاد برای جوانان خلاق، پر انرژی و پر جنب بوش بسیار عالی است، ضمن این که نوجوانان ارام را نیز به تکاپوی بیشتر وا می دارد. برای مثال استفاده از رنگ های قرمز، سفید، بنفش، نارنجی و زرد پر رنگ بسیار مورد توصیه است. شما با در نظر گرفتن روحیه، نیاز ها و سلیقه شخصی فرزند خود باید عمل کنید، یعنی سعی کنید که اتاق خواب آن ها را از چشم خودشان ببینید، سپس به طراحی و چیدمان آن بیاندیشید رنگ مبلمان، رنگ پرده اتاق خواب، رنگ فرش و غیره … را با توجه به سیلقه و علایق او انتخاب کنید. در عکس زیر یک اتاق خواب ایده آل و دوست داشتنی با رنگ بندی های شاد را مشاهده می فرمایید.

اتاق خواب نوجوان
اتاق خواب مدرن و ایده آل نوجوان با رنگ بندی شاد
2- اتاق خواب نوجوان: دکور اتاق خواب نوجوان کوچک، مشکلی فراگیر شده

با ادامه روند زندگی کنونی و افزایش آپارتمان نشینی، اکثر ما مردم با مشکل کمبود فضا و کوچکی آن دست به گریبان هستیم. اما اصلا جای نگرانی نیست، با اندکی تدبر و تفکر لازم، همچنین بکارگیری تکنیک های موجود و لازم، می توانید از کوچکترین فضاها بهترین بهره وری ها را به عمل بیاورید و اتاق خواب نوجوان دلبند خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. برای این کار ابتدا لازم است که به اهمیت نورپردازی زیبا و مدرن در فضاهای کوچک و بسته پی ببرید! نورپردازی درست و صحیح می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و فضای اتاق شما را بزرگتر از چیزی که هست نمایش دهد. برای این کار از نورپردازی به وسیله لامپ های کوچک و رنگی، در سقف و حتی دیوار های عمودی اتاق استفاده کنید و خود به چشم ببینید که چه تاثیر فوق العاده ای در دکوراسیون اتاق خواب نوجوان شما خواهند داشت.

اتاق خواب نوجوان
اهمیت نورپردازی و استفاده از لامپ های رنگی و مدرن در دکوراسیون یک اتاق خواب مدرن را دست کم نگیرید.

هم چنین می توانید برای دیوار ها نقشه های بسیار بکشید و بیشترین کارایی را از آن ها داشته باشید. برای این منظور می توانید از طرح های سه بعدی، استیکر ها، اشکال هندسی و کاغذ دیواری های برجسته استفاده بکنید. البته فراموش نکنید که رنگ های روشن برای فضاهای کوچک بسیار مهم هستند و فضای اتاق را بزرگ تر نشان می دهند. لوازم ضروری و لازم را در اتاق جای دهید و از شلوغ کاری بیجا بپرهیزید. استفاده از تخت خواب های تاشو و کمد دیواری نیز می تواند اقدامی هوشمندانه باشد. اگر فضایتان خیلی کوچک است، می توانید از تخت خواب های تاشو و تخت خواب هایی که با میز کار ادغام شده اند بهره بجویید که علاوه بر ایجاد فضای بیشتر در اتاق خواب نوجوان، دکوراسیونی شیک، مدرن و باب میل نوجوانان را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

اتاق خواب نوجوان
دکوراسیون اتاق خواب مدرن و شیک نوجوان با استفاده از تجهیزات ادغام شده
3- اتاق خواب نوجوان: توجه به جزئیاتی ریز، اما تاثیر گذار

نوجوانان عاشق شخصیت های کارتونی و کاراکتر فیلم های سینمایی می شوند، به قدری که در خیال خود با آن ها وقت می گذرانند و زندگی میکنند. پس توجه به این نکته مهم می تواند باعث رضایت خاطر آن ها شود و کمک بکند تا هر چه بیشتر عاشق دکوراسیون اتاق خواب خود شوند. شما می توانید اتاق خواب نوجوانان خود را با پوستر ها و استیکر های شخصیت های محبوب فرزندتان بیارایید و محیطی جذاب و خیال انگیز را برایشان فراهم کنید. حتی می توانید از اسباب بازی های این شخصیت ها نیز در دکوراسیون اتاق استفاده کنید. برای مثال آن ها را از سقف آویزان کنید.

اتاق خواب نوجوان
استفاده از تصاویر شخصیت های کارتونی و کاراکتر فیلم های سینمایی در دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

 

سخن آخر

همانطور که با ما همراه بودید، دریافتیم که نوجوانان در سنی قرار دارند که باید بیشترین میزان توجه را برای خواسته های آن ها و نیاز هایشان در نظر بگیریم و بکوشیم تا مناسب ترین اتاق خواب نوجوان ممکن را برایشان چیدمان کنیم. نوجوانان بیش از هر چیزی نیازمند آزادی، حس امنیت و حریم شخصی هستند پس سعی کنید اتاق خواب نوجوان خود را از چشم و دنیای خودش ببینید، هرچه در این امر موفق تر باشید، به همان اندازه نیز اتاق خوابی متناسب با روحیات و خلقیات فرزند خود طراحی خواهید کرد. امیدواریم این مطلب از مجله آنلاین پروماگ مورد توجه شما قرار گرفته باشند و توانسته باشیم اندکی از دغدغه هایتان را برطرف کنیم.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا