دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

گردشگری

تفاوت هتل، متل، بوتیک هتل و هتل آپارتمان در چیست؟

اکثر افراد در هنگام رزرو هتل خارجی و داخلی بیشتر از ستاره ها و نوع هتل به امکانات رفاهی، موقعیت مکانی، قیمت رزرو، جاذبه های نزدیک، دسترسی به حمل و نقل عمومی و دیگر ویژگی هایی که برایشان مهم باشد دقت می کنند.

اما خوب است بدانید که هتل ها و اقامتگاه های گردشگری به غیر از تفاوتی که در ستاره دارند در نوع خدماتی که ارائه می دهند نیز متفاوت می باشد که آن ها را در گروه های مختلف قرار می دهد.

انواع اقامتگاه ها در گروه های زیر دسته بندی می شوند: متل، هاستل، مسافرخانه، اقامتگاه بومگردی و هتل که خود هتل به سه دسته هتل، هتل آپارتمان و بوتیک هتل تقسم می شود. در اینجا برای این که با انواع اقامتگاه آشنا شوید و مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید به معرفی تک تک آن ها پرداخته ایم. 

نوشته های مشابه

هتل

هتل ها یا گراند هتل ها رایج ترین نوع اقامتگاه گردشگری می باشد. اتاق های یک هتل شامل امکاناتی همچون تخت خواب، سرویس بهداشتی، حمام، تلویزیون، یخچال و … می باشد. همچنین ویژگی های خاص شامل استخر، باشگاه، رستوران، کافه و … در محیط هتل نیز می باشد.

هتل آپارتمان

هتل آپارتمان هتل هایی هستند که معمولا برای اقامت های طولانی تر استفاده می شوند. البتته در حال حاضر به دلیل قیمت پایینی که دارند برای اقامت های کوتاه نیز طرفداران بسیاری دارند.

البته رزرو هتل آپارتمان ها برای مدت طولانی تر بسیار به صرفه و کم هزینه می باشد و برای اقامت های کوتاه مدت کمی بیشتر می شود که باز به پای قیمت هتل های نمی رسد.

هتل آپارتمان ها شامل یک سرویس آشپزخانه کوچک، اتاق نشیمن، حمام و سرویس بهداشتی می باشند. به طور کلی هتل آپارتمان را می توان اینطور معرفی کرده که یک مجموعه از واحد های آپارتمانی بسیار کوچک که همانند هتل به مسافران اجاره داده می شود.

بوتیک هتل

بوتیک هتل به گروهی از هتل ها گفته می شود که امکاناتی شبیه به هتل ها را دارا می باشند و سبک معماری هنری و خاص آن ها بسیار مشهور می باشد. مدرن و لوکس بودن هدف این هتل های نمی باشد. هدف اصلی بوتیک هتل ایجاد فضایی امن و آرام برای مسافران می باشد که امکانات رفاهی کامل نیز در اختیارشان باشد.

بوتیک هتل ها از سال 1960 در بین اقامتگاه های گردشگری جای گرفتند و در حال حاضر به عنوان یکی از محبوب ترین اقامتگاه های گردشگری شناخته می شوند.

بوتیک هتل

متل

متل معمولاً به هتل های کوچکی گفته می شود که در بین راه ها قرار گرفته و مسافران می توانند با اتومبیل هایشان تا جلو اتاق اقامتشان بروند. این هتل های شامل لابی و امکاناتی از این قبیل نمی شوند و مسافران یک اتاق اجاره می کنند که شامل چندین تخت، حمام و سرویس بهداشتی و در برخی موارد یک آشپزخانه کوچک می باشد.

اولین متل ها در سال 1900 میلادی با شروع و افزایش سفر های جاده تاسیس شدند و به سرعت در سراسر جهان ساخته و پرطرفدار شدند.

هاستل

هاستل نوعی اقامتگاه اشتراکی می باشد که در بسیاری از کشور ها وجود دارد. اما در کشور ما بنا به دلایل مختلف وجود دارد. در این نوع اقامتگاه در یک اتاق بزرگ چندین تخت وجود دارد که مسافر تنها یک تخت اجاره می کند و با بقیه مسافران در یک اتاق قرار می گیرد. این نوع اقامتگاه ها از امینت بسیار پایینی نیز برخوردار می باشند. این نوع اقامتگاه را شاید حتی در هنگام  رزرو هتل دبی و استانبول نیز پیدا نکنید و تنها مربوط به کشور های اروپایی و آمریکایی باشد.

مسافرخانه

مسافرخانه نوعی اقامتگاه می باشد که از کیفیت و امکانات بسیار پایینی برخوردار می باشد و اتاق ها تنها شامل یک یا چند تخت می باشد و معمولا حمام و سرویس بهداشتی و گاهی اشپزخانه به صورت اشتراکی در خارج از اتاق ها قرار دارد.

اقامتگاه بوم گردی

بوم گردی به گردشگری و سفری گفته می شود که برای دیدن و کشف جاذبه های بکر و دیدنی اطراف انجام می شود بدون این که آسیبی به محیط زیست وارد شود. حتی ساختن هتل نیز نوعی آسیب به محیط زیست بکر می باشد بنابراین برای بوم گردی نیاز به اقامتگاه های بوم گردی می باشد.

اقامتگاه های بومگردی خانه اهالی محلی و یا اتاق هایی است که توسط آن ها اداره می شود. این اتاق ها با نمایی از طبیعت و دکوری سنتی و ساده اقامتی آرام را برایتان فراهم می کند.

به طور حتم در هتل های 5 ستاره و یا حتی هتل ساده کیش و مشهد و … امکانات رفاهی بسیار بیشتری دریافت کنید ولی برای این سفر به مناطق طبیعی تنها اقامتگاه های بومگردی مناسب بوده و ارامش خواهد داشت.


پیشنهاد مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا