دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

کالای ورزشیورزشی

دوچرخه آبی باله دار مانتا 5 | Manta5

شاید تا این لحظه می توانستیم بگوئیم که قایق موتوری یک ماشین با قابلیت حرکت بر روی آب و  جت اسکی موتور سیکلت با قابلیت حرکت بروی آب هستند و همیشه عده ای زیادی از آنها بعنوان وسیله تفریحی و یا کاری استفاده می کنند ولی تا کنون برای دوچرخه خشکی معادل آبی نداشتیم ، اما امروز از طریق مجله پروماگ می خواهیم یک دوچرخه جدید را معرفی و بررسی کنیم که می تواند بروی آب حرکت نماید و حلقه گم شده تجهیزات با امکان حرکت بر روی آب را کامل کند.

شرکت مانتا یک دوچرخه جدید عرضه کرده که قادر است براحتی بروی آب شناور بماند و با استفاده از پدال و یا موتور الکتریکی داخلی بر روی سطح آب حرکت کند ، در ساخت مانتا 5 (Manta5) از یک بدنه آلومینیومی و دو باله از جنس فیبر کربنی استفاده شده که وزن آن را بسیار کاهش داده درون مانتا 5 یک موتور 400 وات تعبیه شده و نیروی چرخش پره توربینی را تامین می کند و باعث حرکت دوچرخه در آب می شود ، پدال ها نیز می توانند بعنوان یک سیستم کمکی برای افزایش سرعت و یا در مواقعی که باطری خالی شده مورد استفاده قرار بگیرند.

قابلیت منحصر بفرد این دوچرخه شناور بودن آن بر روی سطح آب است که چه در زمان حرکت و یا ایستادن بدون هیچگونه مشکلی شناور می ماند ، وزن این دوچرخه آبی 20 کیلوگرم است که می تواند براحتی جابه جا شود و یا عقب خودرو قرار گیرد. این دوچرخه در حال حاضر برای حداکثر وزن 100 کیلو گرم طراحی شده و قادر است در آبهای شور و یا شیرین حرکت کند. باطری داخلی ماتتا 5 می تواند تا یک ساعت شارژ  دوچرخه سواری بروی آب را تامین کند و حداکثر به سرعت 20 کیلومتر در ساعت برسد.

 زمان دقیق ارائه این دوچرخه به بازار تا کنون اعلام نشده و پیش بینی می شود تا اواسط سال جاری میلادی پیش فروش آن آغاز و از اواخر سال 2018 تحویل گردد . قیمتی هم برای آن اعلام نشده ، طبق گفته مخترع و سازنده آقای هوارد ویلیس قرار است این دوچرخه به عنوان یک کالای ورزشی روانه بازار شود تا اینکه از آن بعنوان یک وسیله لوکس و سرگرم کننده یاد شود ، حتی ایشان باور دارند که روزی این دوچرخه می تواند بعنوان یک رشته ورزشی در المپیک حضور یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا