دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزشبودجه بندی زندگیپس انداززندگیتو بساز

مدیریت مالی چیست و چگونه می توان مهارت های مرتبط با آن را یاد گرفت؟

درباره ی مدیریت مالی چه می دانید؟ مدیریت مالی، ارزشمند ترین فاکتوری ست که برای امینت و آسودگی خیال حائز اهمیت است. اگر فکر می کنید برای داشتن مدیریت مالی حتما باید سرمایه ی زیادی داشته باشید، یا درآمد تان زیاد باشد، سخت در اشتباه هستید. این مقاله را تا انتها بخوانید تا رازهایی درباره ی مدیریت مالی را برای شما بازگو کنیم.

آموزش مدیریت مالی برای هر کسی حیاتی ست:

همه ی ما دوران مدرسه را سپری کرده ایم، اما متاسفانه هیچ گونه آموزشی درباره ی مدیریت مالی ندیده ایم. مدیریت مالی، یکی از مهم ترین مهارت هایی ست که موفقیت شما را تضمین می کند. بدون داشتن سواد مالی، حتی اگر درآمد میلیونی داشته باشید، نمی توانید آینده ی مالی خود را تضمین کنید.

مدیریت مالی یعنی بتوانیم از منابعی که در اختیارمان هست، به صورت بهینه و اثربخش استفاده کنیم، به نحوی که باعث افزایش سرمایه و سود مالی شود. به بیان دیگر، مدیریت مالی با حفظ و کنترل نقدینگی، باعث افزایش سرمایه و سود مالی می شود.

مدیریت مالی

در ادامه همراه وب سایت پروماگ باشید تا راهکارهایی در مورد مدیریت مالی به شما پیشنهاد دهیم:

به دنبال لذت لحظه ای نباشید:

خرید کردن یکی از لذت بخش ترین لحظات زندگی ست و شکی نیست که همه ی افراد از خریدن کردن لذت می برند. اگر بتوانید جلوی وسوسه خرید کردن را بگیرید، گام مهمی در مبحث مدیریت مالی برداشته اید. سعی کنید در برابر لذت های لحظه ای مقاومت کنید و پول خود را صرف خرید لوازم کنید که واقعا بدان نیاز دارید. نسبت به احساس نیازی که نظام سرمایه داری در شما ایجاد می کنند، ایستادگی کنید چرا که بخش مهمی از اجناسی که در بازار وجود دارد، بر اساس همین ترفند لذت بخش بودن خرید، تولید و به بازار عرضه می شود، در صورتی که بخش اعظم این لوازم، واقعا نیاز ما نیست.

نیاز، با خواسته متفاوت است:

خواسته، با نیاز معنای متفاوتی دارد. چیزی که ما بدان احتیاج داریم با چیزی که تمایل داریم داشته باشیم، خیلی تفاوت دارد. امروزه تبلیغات و دنیای سرمایه داری، به دلیل فروش بیشتر کالا ها، به شما القا می کند که به کالاهای تولیدی شان نیاز دارید. اما آیا تا به حال اندیشیده اید که تا چه حد به آن چه می خرید و بابتش هزینه پرداخت می کنید، احتیاج دارید؟ یک بار دیگر تکرار می کنم: بخش اعظم چیزهایی که می خواهید داشته باشید، آن چیزی نیست که بدان نیاز دارید! و این یک اشتباه فاحش است که باعث می شود سرمایه و پول شما هدر رود.

 برای مدیریت مالی خود اهل سرمایه گذاری باشید:

افرادی که با مدیریت مالی آشنایی دارند، به سرمایه گذاری علاقمند هستند. فکر و ذهن تان، همواره به سمت سرمایه گذاری باشد. سعی کنید حتی از اندک پولی که در اختیارتان است در راه سرمایه گذاری های بلند مدت و کوتاه مدت، خرج کنید.

برای مدیریت مالی صحیح در آمدتان هر چقدر هست، پس انداز کنید:

پس انداز کردن، ارتباطی با میزان درآمد شما ندارد. هر چقدر حقوق و مزایای شما اندک باشد، باز هم باید بتوانید مبلغی از آن را جهت پس انداز کردن، ذخیره کنید.

زمانی که پولی بدست می آورید یا حقوق دریافت می کنید، قبل از خرج کردن آن، مبلغی از آن را پس انداز کنید و بقیه آن را در جیب یا کارت اعتباری تان بگذارید. اگر هر ماه مبلغی هر چند اندک ذخیره کنید، در پایان سال می توانید پس انداز قابل توجهی داشته باشید.

زمانی که پس انداز کردن را در اولویت برنامه تان قرار دهید، مخارج تان را بر اساس باقیمانده پول تان تنظیم می کنید و این یکی از مهم ترین فوائد پس انداز کردن است.

مدیریت مالی

از ریال به ریال پول تان محافظت کنید:

مبالغ اندک ممکن است در نظر شما بی ارزش باشد، اما حفظ و نگهداری آن در بلند مدت، مبلغ قابل توجهی خواهد شد. از هدر دادن پول های ریز، هر چند هم که ناچیز باشد پرهیز کنید و ارزش ریال به ریال پول تان را بدانید.

وارد بازی چشم و هم چشمی نشوید:

چشم و هم چشمی کردن با دیگران، قاتل پول های شماست. هرگز وارد این بازی نشوید و اجازه ندهید این روال شما را در گرداب خود گرفتار سازد. این نکته را به یاد داشته باشید که گرفتار شدن در بازی چشم و همچشمی هرگز تمامی ندارد و فقط پول و سرمایه شماست که تمام خواهد شد.

به اندازه گلیم تان، پایتان را دراز کنید:

خرج کردن شما باید بر اساس توانایی مالی شما و میزان درآمد تان باشد، نه بر اساس رقابت با دیگران یا زندگی در دنیای سرمایه داری! هزینه های شما باید بر میزان دریافت مالی شما منطبق باشد. پایتان را فراتر از گلیم تان نگذارید و به اندازه ای خرج کنید که در توان تان است.

وضعیت مالی تان را زود به زود بررسی کنید:

حتما این ضرب المثل را شنیده اید: ” جلوی ضرر را هر وقت بگیری، منفعت است.”

 در بازه های زمانی مشخص، حساب های مالی تان را بررسی کنید و سود و زیان تان را ارزیابی کنید. ارزیابی کردن به شما کمک خواهد کرد، اگر مسیر اشتباهی می روید، به موقع راه خود را تغییر دهید.

از فرصت هایتان به درستی استفاده کنید:

شانس در خانه ی همه را خواهد زد اما افراد موفق، از فرصت هایی که برایشان پیش می آید، در همان موقع استفاده می کنند. حتی از فرصت های کوچک برای سرمایه گذاری و افزایش سرمایه استفاده کنید.

همیشه کمتر از مقداری که درآمدتان، خرج کنید:

مهم ترین اصل در مدیریت مالی این است که همواره کمتر از میزان درآمدتان هزینه کنید. اگر میزان مخارج شما، بیشتر از میزان درآمدتان باشد، شما فرد ناموفقی محسوب می شوید. اگر دخل و خرج تان با هم هماهنگی ندارد، یا درآمدتان را بیشتر کنید یا مخارج تان را کمتر !!!

مدیریت مالی

سخن پایانی:

مدیریت مالی یکی از مهارت هایی ست که برای هر فردی لازم است و نقش مهمی در موفقیت شما ایفا می کند. اگر تاکنون مهارت مدیریت مالی را یاد نگرفته اید، از همین الان برای یادگیری آن اقدام کنید و پیشنهاداتی که در این مقاله بازگو شد را تمرین کنید.

سیما گودرزی هستم. از شما بابت همراهی با وب سایت پروماگ سپاسگزارم. امیدوارم این محتوا برایتان سودمند واقع شده باشد.

مقالات مرتبط را بخوانید:

حریم خصوصی چیست و با چه روش هایی می توان از آن محافظت نمود؟

تعادل کار و زندگی چگونه ممکن است؟ پروماگ از روش های تعادل در زندگی می گوید.

قوانین طبیعت ؛ چگونه با اصول زندگی همراه و همگام شویم و به آرامش برسیم؟

مدیریت مالی کودکان ؛ چگونه مدیریت مالی را به کودکان آموزش دهیم؟

سایر مقالات بخش آموزش

Money management

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا