دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامت

8 تاثیر کفش بر سلامت ما

نمی‌توان از تاثیر کفش بر سلامت بدن غافل شد. پاهای ما بارها به خاطر استفاده از کفش‌های غیراستاندارد و بد صدمه دیده است. مشکلاتی مانند تاول و زخم پا تا کج شدن استخوان انگشت یا درد ستون فقرات و کمردرد از جمله آسیب‌های کفش نامناسب است. کفش‌ها باید هواره متناسب با نیاز و کاربردی که قرار است داشته باشند؛ انتخاب شوند. انتخاب کفش نامناسب صدمات جبران‌ناپذیری را در پی دارد. تولیدی و پخش کفش قم در این مقاله تاثیرات کفش بر سلامتی را بررسی می‌کند.

مضرات استفاده از کفش نامناسب روی سالم ماندن قلب

قلب وظیفه خون‌رسانی به بدن را دارد. با بالا رفت سن عملکرد قلب هم ضعیف می‌شود. با بروز این مشکل خونرسانی به بدن دچار اختلال شده و مشکلاتی مانند فعالیت کم اندام‌ها یا لخته شدن خون یا حتی سکته قلبی را در پی دارد. پس بهتر است که از بروز این موارد پیشگیری کنید. در صورتی که شاهد ورم و کبودی شدید روی بدن بودید؛ می‌تواند نشانه عدم خونرسانی صحیح قلب باشد. همچنین کفش‌هایی که پاشنه پا را تحت فشار قرار می‌دهند؛ عملکرد قلب را مختل می‌کنند. به طوری که قلب توانایی به گردش درآوردن خون از پا به اندام فوقانی را ندارد.

تاثیر کفش بر سلامت بدن

انتخاب کفش مناسب همیشه از دغدغه‌های مهم افراد است. با خرید کفش مناسب از پخش عمده کفش در قم علاوه بر اینکه راه رفتن یا ورزش کردن برای شما ساده‌تر می‌شود؛ از شر صدمات سلامتی و عارضه‌های مختلف هم در امان خواهید بود. کفش‌ها روی سلامت بدن شامل کمر، مفاصل، زانوها و غیره تاثیر دارند. به طوری که یک انتخاب غلط می‌تواند در طولانی مدت افراد را درگیر عارضه‌های سلامتی بکند. بر اساس تحقیقات انجام شده، مهم‌ترین موردی که سبب مشکلات پا می‌شود؛ استفاده از کفش‌های نامناسب است که صدماتی مانند درد کمر، درد پا، مشکلات در ستون فقرات و زانو و مواردی مانند خار پاشنه، تاول و غیره را در پی دارد.

نوشته های مشابه

عوارض استفاده ازکفش‌های نامناسب

  • کجی شست پا
  • درد پاشنه و پا
  • بدشکل شدن انگشتان پا
  • ایجاد زخم در افراد دیابتی
  • میخچه و تاول
  • فرو رفتن ناخن در گوشت
  • ورم مچ پا

بر اساس وبلاگ آسیا کفش همه این موارد از جمله مضرات استفاده از کفش‌های نامناسب هستند. ممکن است عوض کردن کفش‌ها و استفاده از کفش‌های مناسب به درمان و رفع همه این مشکلات کمک کند.

انتخاب کفش مناسب از پخش عمده کفش در قم

به طور خلاصه کفش در سلامت افراد تاثیر زیادی دارد. خرید کفش مناسب با توجه به نوع پا و فعالیتی که هر کس قرار است انجام دهد؛ می‌تواند به سلامت بدن کمک کند. در عین حال از ایجاد آسیب و صدمات آتی جلوگیری می‌کند. لازم به ذکر است که برای بهبود کیفیت زندگی و سلامت بدن، انتخاب کفش مناسب در کنار انجام فعالیت‌های منظم و تحرک و داشتن رژیم غذایی سالم مفید است.

تاثیر کفش بر سلامت بدن با نگاهی به نوع کفش‌ها هم می‌تواند متفاوت باشد. مثلا انواعی از کفش‌های پاشنه بلند و مجلسی تنها برای انواع مجالس و رویدادهای خاص مناسب هستند. اما دیگر انواع کفش‌ها مانند کفش‌های دویدن، کفش ورزشی ، کفش کالج و غیره برای استفاده در فعالیت‌های روزمره و ورزش کاربرد دارند.

همچنین انتخاب کفش‌های مناسب برای رانندگی هم مهم است. برای رانندگی استفاده از کفش‌هایی که کفی لغزنده داشته باشند؛ ممکن است تعادل شما را در رانندگی بر هم بزنند. پس در حین رانندگی انتخاب کفش مناسب با کفی ضد لغزش را فراموش نکنید.

لازم به ذکر است که کفش‌های قدیمی و فرسوده هم می‌تواند سلامت بدن را تحت تاثیر قرار دهند. این کفش‌ها پشتوانه خوبی نداشته و غیرقابل استفاده شده‌اند. به این ترتیب باعث درد پا، التهابات و آسیب به عضلات می‌شوند. برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است کفش‌های فرسوده را عوض کنید.

شیوه تراز بدن و تاثیر کفش بر سلامت بدن

یک نکته بسیار مهم در انتخاب کفش، شیوه تراز بدن در حین ایستادن روی پاها است.

اگر تراز بدن شما ناهمواره باشد؛ ممکن است که باعث تاثیرات منفی روی سلامت مفاصل و گردن شود. به همین خاطر کسانی که قوس پای بلند و صاف دارند؛ باید کفشی را تهیه کنند که پشتیبانی بیشتری داشته باشد. چرا که قدرت پشتیبانی پای آن‌ها کمتر است و انتخاب کفش نامناسب می‌تواند علائمی مانند درد در کف پا و پایین پا را شدت ببخشد. پس اگر قوس پای غیرطبیعی دارید؛ برای انتخاب کفش مناسب دقت بیشتری به خرج بدهید.

برای ایجاد تعادل مناسب در بدن، زانو، مچ پا، لگن، پشت و گردن باید وزن بدن را به صورت یکنواخت توزیع کنید و به کف پاها تکیه کنید. اگر که از کفش‌های نامناسب و بدون پشتیبان استفاده کنید؛ احتمال دارد که به سلامت شما و مفاصل‌تان آسیب برسد. همچنین تاثیر منفی روی شیوه تعادل بدن در حال ایستایی روی پاها داشته باشد.

پس استفاده از کفش‌هایی با پشتیبانی مناسب برای نوع پا و فعالیت‌های روزانه اهمیت زیادی دارد. کسانی که کفش مناسب برای خودشان انتخاب نمی‌کنند؛ ممکن است دچار صدمات طولانی مدت شوند. پس برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است که همیشه از کفش‌هایی با پشتیبانی مناسب استفاده کنید. همچنین کفش‌های قدیمی و فرسوده را به محض اینکه نشانه‌های فرسودگی بروز کرد؛ عوض کنید.

کسانی که در فعالیت‌های ورزشی شرکت می‌کنند یا برای مدت طولانی روی پاهای خودشان می‌ایستند؛ به کفش‌هایی نیاز دارند که به خوبی از پاها و مچ پاها حمایت کنند. در مقابل خرید کفش‌های نامناسب باعث درد، التهاب، میخچه و پوکی استخوان می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا