دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

مد و زیبایی

جنیوپلاستی – اصلاح عیوب چانه با این عمل جراحی جذاب!

با عمل جراحی جنیوپلاستی چانه خود را زیبا کنید!

جنیوپلاستی انجام عمل جراحی برای اصلاح عیوب و زاویه دار کردن چانه است.این نوع عمل جراحی با جراحی فک یا ارتوسرجری متفاوت است. و از آن بسیار راحت تر و سریع تر انجام می شود و هزینه کمتری نیز دارد.

اگر تصمیم به تغییر حالت چانه تان گرفته اید باید بدانید که معمولا در کشور ما این عمل به صورت همزمان با عمل جراحی بینی (رینوپلاستی) انجام می شود. و به نوعی می تواند مکمل عمل بینی محسوب شود. چرا که با تغییر شکل بینی برای ایجاد تقارن در صورت گاهی نیاز به تغییر شکل چانه و عقب بردن چانه نیز می باشد.

نوشته های مشابه

در جراحی جنیو پلاستی احتیاجی به بسته شدن فک ها نیست. و در انجام آن بر روی پوست بیمار برشی ایجاد نمی شود. تمامی برش های ایجاد شده از داخل دهان و پایین تر از ریشه دندان ها صورت می پذیرد . بدون اینکه آسیبی به آنها وارد شود.

 با جراحی جنیو پلاستی هم می توان زاویه فک را تنظیم کرد و هم اینکه چانه را به عقب یا جلو آورد. ممکن است چانه در حالت طبیعی نباشد مثلا دچار انحراف باشد دراین حالت انجام این عمل جراحی فقط یک جراحی زیبایی محسوب نمی شود بلکه جراحی ترمیمی نیز محسوب می گردد.

پروتز یا جنیوپلاستی

ممکن است بیمار به جای عمل جنیو پلاستی راغب باشد که در چانه اش پروتز گذاشته شود در این حالت پزشک موظف است مزایا و معایب هر دو روش را به او توضیح داده تا بیمار تصمیم درستی در این زمینه بگیرد.

به عنوان مثال عوارض گذاشتن پروتز در چانه می تواند شامل: جابجا شدن و یا عفونت پروتز در چانه، ایجاد محدودیت حرکتی و یا انحراف در چانه و … که در عمل جنیوپلاستی این عوارض و محدودیت ها وجود ندارد.

در جراحی جنیوپلاستی ممکن است چانه بیمار عقب رفته باشد در این وضعیت با جابجایی چانه و بازگرداندن آن به جای درست امکان اصلاح غبغب بیمار نیز وجود دارد. برای اصلاح شدن غبغب بهتر است بیمار اضافه وزن نداشته باشد.

جینوپلاستی

چانه عقب رفته ممکن است برای فرد مشکلات دیگری نیز ایجاد نماید. مثلا عارضه sleep apnea که باعث خروپف و تنگی نفس فرد در خواب می شود. این عارضه بسادگی با انجام عمل جنیو پلاستی قابل درمان است، با جنیو پلاستی چانه به جای درست خود برمی گردد و در نتیجه مشکلات تنفسی نیز از بین خواهند رفت.

جنیوپلاستی می تواند کاملا جنبه زیبایی داشته باشد، اگر شما به عنوان یک فرد از فرم چانه و فک خود راضی نیستید. می توانید با جنیوپلاستی آن را تغییر دهید. میتوانید برای ظریف تر نشان داده چهره فرم چانه خود را (V) شکل کنید و یا اگر احساس می کنید چانه کوچکی دارید آن را به گونه ای زاویه سازی کنید که نمایان تر جلوه داده شود. برای این کار گاهی لازم است از پروتز نیز کمک گرفته شود. مثلا برای پهن تر کردن صورت. باید توجه داشت که پروتز یک جسم خارجی است و اگر کاندید استفاده از آن هستید باید حتما به معایب و مزایای آن دقت کنید. اینکه قرار بر این است که یک جسم خارجی که ممکن است توسط اعضای داخلی بدن شما پس زده شود و یا منجر به بروز عفونت در ناحیه مورد استفاده گردند یک مشکل عمومی در خصوص استفاده از پروتزها است.

پزشکان متخصص معمولا توصیه می کنند که از پروتز در نواحی از بدن استفاده شود که تحرک کمتری دارند.مثلا در صورتی که اصرار به استفاده از پروتز دارید بهتر است از آن در گونه ها استفاده کنید نه در چانه. در این حالت احتمال اینکه دچار پس زدگی یا عفونت شوید بسیار کمتر خواهد بود. پس در صورتی که مشکلی که دارید یا فرمی که برای صورت خود مد نظر دارید توسط جنیوپلاستی قابل انجام است بهتر است جنیوپلاستی را انتخاب کنید نه پروتز را!

کدام روش مناسب شماست؟

برای زاویه سازی چانه و فک به جز پروتز و جنیوپلاستی، تزریق چربی و ژل نیز روش های معمول و کم هزینه ای هستند.

عمل زاویه دار کردن فک معمولا بیشتر مناسب چهره آقایان است ، اگر خانم هستید و داوطلب انجام این عمل هستید حتما در انتخاب پزشک خود نهایت دقت را به عمل آورید، زیرا انجام این عمل در خانم ها نیاز به دقت و تبحر مضاعفی دارد. زوایای در نظر گرفته شده باید ظرافت چهره را حفظ کنند و یا یکدیگر فاصله زیادی نداشته باشند. همچنین در صورت استفاده از پروتز برای خانم ها به هیچ وجه نباید از پروتز بزرگ استفاده کرد.

نکته مهم دیگری که باید حتما در نظر گرفته شود وضعیت بدنی فرد داوطلب است. چاقی یا لاغری صورت فرد می تواند در نتیجه نهایی بسیار موثر باشد. عمل زاویه سازی صورت در مجموع برای افراد چاق چندان مناسب نیست، استفاده از پروتز نیز برای این افراد نمی تواند مناسب باشد چون باعث می شود صورت فرد بزرگتر از چیزی که هست دیده شود. بنابراین بهتر است در صورتی که اضافه وزن دارید ابتدا نسبت به کاهش وزن خود اقدام نمایید و سپس برای زاویه سازی چانه اقدام نمایید. 

این که برای انجام تغییرات در شکل چانه، و یا زاویه سازی فک چه روشی برای شما مناسب است را باید با مشورت با پزشک متخصص انتخاب کنید. جراحی فک به علت نیاز به بیهوشی عمومی و انجام عکس ها و آزمایشات تکمیلی جهت انجام بیهوشی فرآیند طولانی تر و سخت تری دارد ولی نتایج بهتری در برابر پروتز خواهد داشت، خصوصا اگر هدف از عمل جراحی بهتر کردن فرم چانه باشد. ولی اگر نوک چانه شما خیلی پهن است بهتر است این روش را انتخاب نکنید چرا که نتیجه مناسبی برای شما نخواهد داشت.

جینوپلاستی

در صورت انتخاب این روش در انتخاب جراح خود نهایت دقت را به عمل آورید. مجرب بودن جراح می تواند شما را به گرفتن نتایج بهتر امیدوار کند و ریسک عمل را کمتر کند.

در صورت انجام این جراحی حتما به توصیه های پزشک خود در خصوص مراقبت های بعد از عمل با دقت گوش کنید، به طور معمول انجام کارهای سنگین مانند فعالیت ورزشی یا حمل وسایل بزرگ تا مدتی برای شما ممنوع است.

جویدن غذاهای سفت باعث ایجاد فشار به محل جراحی شده خواهد شد، و ممکن است در این ناحیه مشکلاتی ایجاد کند بنابراین بهتر است تا مدتی پس از عمل غذاهای نرم و میکس شده مانند سوپ و حلیم مصرف نمایید.

مراقبت های بعد از جنیوپلاستی

مراقبت های بعد از عمل معمولا لازم نیست بیشتر از یک هفته انجام پذیرد و بیمار می تواند بعد از گذشت این دوره فعالیت های عادی خود را از سر بگیرد. ولی مراقبت ها اگر به صورت کامل در همین یک هفته انجام گیرد، می تواند کمک بسیاری به بهبودی سریعتر بعد از عمل نماید.

جینوپلاستی

اگر احساس می کنید فرآیند عمل جراحی و جنیوپلاستی برای شما دشوار است و علاقه ای به بیهوشی و مراقبت های بعد از عمل ندارید می توانید از روش های ساده تری مانند تزریق ژل و چربی استفاده کنید. این روش ها دائمی و همیشگی نیستند و بعد از گذشت مدت زمان 6 ماه تا یک سال احتیاج به تمدید و ترمیم دارد. ولی انجام آنها ساده تر و کم دردسرتر می باشد. لازم بذکر است که در حال حاضر عمل جراحی جنیوپلاستی در ایران انجام می شود.

امیدوارم این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد، از اینکه همراه بخش مد و زیبایی مجله آنلاین پروماگ هستید، سپاسگزاریم…

یک دیدگاه

  1. خوب بود..اما من دوست دارم این کاررو با ارتودنسی انجام بدم تا باعمل های جراحی ای ک مخصوص اقایونِ ن خانمها… دوست ندارم ظاهرم بدشکل تربشه
    از کجا ی دکتر عالی پیداکنم ک اطمینان بده ک میتونه از پس این عمل دشوار بربیاد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا