دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

بارداری و زایمانسلامت

روغن نارگیل و مزایایی شگفت انگیز مصرف آن برای مادر و جنین در دوران بارداری

محصولات طبیعی همیشه در حفظ سلامتی ما نقش مهمی ایفا کرده اند. نارگیل یکی از محصولاتی است که طیف گسترده ای از کاربردها دارد. روغن نارگیل با خشک شدن نارگیل در نور خورشید و سپس با پرس کردن آن بوسیله دستگاه تولید میشود. با توجه به استفاده و مزایای نارگیل، ویتامین ها و مواد معدنی این میوه در طبیعت با شیر مادر برابری میکند.

روغن نارگیل دارای خواص ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد باکتری است که می تواند به جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند. با کمک روغن نارگیل می توانید به راحتی سیستم ایمنی بدن خود را بهبود بخشید و سالم بمانید. در طول 9 ماه حاملگی روغن نارگیل می تواند به پیشگیری از بیماری های شایع کمک کند.

مصرف روغن نارگیل در دوران بارداری باید در حد متوسط ​​باشد تا از مزایای آن بهره مند شوید. روغن نارگیل دارای تقریبا 100٪ چربی اشباع شده است و طبق نظر سازمان های بهداشتی مختلف، توصیه می شود که استفاده از چربی های اشباع شده محدود شود. اما نه همه چربیهای اشباع شده این روغن شامل اسید لائوریک است که یک اسید چرب متوسط ​​است. این چربی بر خلاف دیگر چربیهای اشباع اثرات مثبت در تنظیم سطح کلسترول خون دارد. اسید لائوریک به عنوان یک “چربی اشباع ایمن” دارای خواص ضد باکتری است. از این رو استفاده مداوم و اندازه روغن نارگیل در دوران بارداری به جذب ویتامین های محلول در چربی در بدن باردار شما و در نهایت تغذیه مناسب نوزادتان کمک می کند. به عبارت دیگر شما مجاز هستید که روغن نارگیل را در رژیم بارداری خود در دوران بارداری بصورت متعادل  و منظم قرار دهید.

نوشته های مشابه

مزایای روغن نارگیل برای مادران باردار

بسیاری از مادران باردار در مورد مزایای مصرف روغن نارگیل در بارداری خود دچار شک و تردید هستند. در این مقاله از مجله پروماگ برخی از مزایایی اصلی مصرف روغن نارگیل در دوران بارداری را برای مادران باردار بیان می کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

۱. نارگیل به باروری کمک می کند؟

شاید شما هم شنیده باشید که مصرف روغن نارگیل به باردار شدن کمک می کند و ممکن است در این خصوص شک داشته باشید ولی حقیقت این است که این گفته صحیح است و این روغن می تواند به قدرت باروری کمک کند. اسید لائوریک اثرات مثبتی بر کلسترول خوب دارد که این سلامت شما را بهتر می کند. این روغن یک تقویت کننده ایمنی عالی برای مادر و نوزاد است. همچنین به حفظ سلامت واژن کمک میکند که یک عامل مهم در بارداری است. همچنین می تواند میزان انسولین و تیروئید را در وضعیت مطلوب نگه دارد، که به ترتیب، کنترل سطح تستوسترون در زنان و تسهیل عملکرد سالم تیروئید را تسهیل می کند. این به نوبه خود منجر به افزایش قدرت باروری می شود.

روغن نارگیل در بارداری
2. کمک به کاهش وزن در دوران بارداری

روغن نارگیل برخلاف سایر روغن های دیگر عمل می کند زیرا تقریبا به طور کامل از اسیدهای چرب متوسط ​​زنجیره ای تشکیل شده است که در بدن شما به طور متفاوتی متابولیزه می شوند. آنها بلافاصله به انرژی یا کتون تبدیل می شوند. این باعث کاهش وزن می شود. همچنین به کودک کمک می کند که مواد مغذی و کالری مورد نیاز برای رشد خود را بصورت منظم دریافت کند. اگر این روغن بطور منظم مصرف شود بعد از مدتی می توانید شاهد بروز مزایای آن باشید.


3. ترک های ناشی از کشش شکم پس از زیمان را کمرنگ می کند

یکی از مشکلات عمده ای که زنان در معرض آن قرار می گیرند، ترک های شکم هستند. هر آنچه که برای جلوگیری از بروز آنها انجام می دهید، ولی این ترک ها بخش اجتناب ناپذیری از دوران بارداری هستند و در بدن پس از زایمان آشکار می شوند. استفاده از روغن نارگیل در بارداری و ماساژ دادن شکم بوسیله آن، به جلوگیری از بوجود آمدن این ترک های کششی کمک ویژه ای میکند. مالیدن این روغن بر روی ترک های بارداری می تواند آنها را روشن کند یا در برخی موارد از بوجود آمدن آنها جلوگیری کند. برای دیدن اثرات استفاده از روغن نارگیل برای حذف ترک های شکم از این روغن مانند یک لوسیون در دوران بارداری روی شکم خود استفاده کنید.


4. روغن نارگیل در درمان بسیاری از مشکلات دوران بارداری موثر است

برخی از خانمها علائمی مثل حالت تهوع صبحگاهی، یبوست و سوزش سر دل دارند. روغن نارگیل می تواند در درمان این مشکلات تاثیر گذار باشد. استفاده از این روغن باعث تسکین شکم درد شما و از بین بردن هر گونه باکتری می شود. همچنین باعث کاهش رفلکس اسیدی و در نتیجه کاهش سوزش سر دل می شود. یکی دیگر از مشکلات رایج دوران بارداری خشکی واژن است که برای درمان آن استفاده از روغن نارگیل توصیه می شود که باعث کاهش ناراحتی می شود. این روغن در چند ماه اول که علائم مرتبط به بارداری در اوج خود هستند، میتواند یاری رسان خوبی برایتان باشد.


5. کمک به کاهش خارش و خشکی پوست

بعلت تغییرات هورمونی در بارداری ممکن است پوست شما خشک شده و خارش داشته باشد، این روغن می تواند پوست شما را تغذیه کند و از خشکی و خارش پوست شما جلوگیری کند. نوک سینه ها پس از بارداری و با شروع شیر خوردن نوزاد ممکن است ترک خورده و دردناک شوند و تغذیه با شیر مادر را بسیار دشوار کنند. مالیدن روغن نارگیل به نوک پستان می تواند ترک ها و درد را تسکین دهد.


6. نزدیکی بی درد برای زوجهایی که به دنبال رابطه جنسی بدون درد هستند

برای زوج هایی که به دنبال داشتن رابطه جنسی بدون درد هستند این روغن واقعا یک موهبت است. واژن قادر به تولید ماده لغزنده است که دخول را آسان می کند، اما همه زنان خوش شانس نیستند. از این رو آنها باید برخی از روان کننده ها را استفاده نمایند. این روغن در این مورد عملکرد بسیار عالی دارد. بسیاری از روغن ها را می توان استفاده کرد، اما روغن نارگیل بدلیل دارا بودن خواص ضدباکتری و ایمنی بالا به عنوان یک روان کننده خوب در زمان بارداری و قبل از آن عمل می کند.

چگونه از روغن نارگیل در بارداری استفاده کنیم؟

در این قسمت به برخی از روش های استفاده از روغن نارگیل در حین بارداری اشاره می کنیم:

  • همراه مخلوط اولیه شیرینی خود میتوانید از روغن نارگیل استفاده کنید، که دارای خاصیت تقویت کنندگی و انرژی زا میباشد.
  • از روغن نارگیل برای پخت و پز معمول استفاده کنید. با این روغن میتوانید پخت و پز کنید و غذاهایی که سرخ کردن عمیق نیاز ندارند را تفت بدهید.
  • برای جلوگیری از خشکی و رطوبت در پوست خود و یا واژن بصورت موضعی استفاده کنید. همچنین با ماساژ شکم بوسیله این روغن از بروز ترک های بارداری جلوگیری کنید.
  • آن را با پودر شکلات مخلوط کنید و آن را روی نان برای یک صبحانه مقوی بمالید و سپس میل کنید.
  • از آن به عنوان یک سس سالاد استفاده کنید.
  • قهوه یا چای خود را با یک یا دو قاشق چای خوری از این روغن مخلوط کنید و سپس میل کنید.

چگونه روغن نارگیل به کودک شما در رحم کمک می کند؟

روغن نارگیل دارای چربی اشباع شده است که می تواند در انباشت چربی کمک کند. این می تواند انرژی کافی در طول بارداری را برای بدنتان تامین کند. در همان زمان کودک شما مواد مغذی لازم و کافی را از بدن شما تامین می کند. همانطور که روغن نارگیل و لائوریک اسید توسط نوزاد شما جذب می شود، ایمنی نوزاد شما افزایش می یابد و رشد سالمتر کودک را در پی خواهد داشت. این روغن نیز هضم آسانی دارد و به جذب مواد مغذی مورد نیاز از رژیم غذایی شما کمک میکند. بنابراین می توان گفت که جنین شما در رحم مواد غذایی مناسب رشد خود را از منابع غذایی بدن مادر براحتی تامین خواهد کرد.

 

روغن نارگیل در بارداری

تاثیرات روغن نارگیل بر شیر مادر

استفاده از روغن نارگیل تاثیر مثبتی بر روی کودک شما در هنگام شیردهی دارد. این به دلیل خواص ضد میکروبی این روغن است. بدن مادر خواص ضد میکروبی را از روغن نارگیل جذب و همراه شیر به نوزاد منتقل میکند. از این رو نوزاد شما در برابر ویروس ها و باکتری ها ایمنی بیشتری خواهد داشت. در بدن زنان باردار برای اطمینان از یک شیر دهی موفق و مغذی چربی ذخیره میشود. اسید لائوریک و اسید اسکوربیک در این روغن بخشی از چربی های مفیدی است که در شیر مادر ترشح میشوند.

روغن نارگیل

سخن آخر 

روغن نارگیل یکی از بهترین مکملهای غذایی در دوران بارداری است. این روغن تغذیه مناسب و حفاظت از نوزاد شما را فراهم می کند. در طول بارداری از روغن نارگیل استفاده کنید تا از مزایای آن برای خود و کودکتان بهره مند شوید. بسیاری از روغن ها را می توان استفاده کرد، اما این روغن بدلیل داشتن خواص ضد باکتری گزینه مناسبتری است. برای مشاهده مزایایی مصرف این روغن بهتر است همزمان با شروع بارداری از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا