دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزش

همسر اداری تهدیدی جدی برای از بین رفتن ارزش های خانوادگی و اجتماعی شما!.

کار و فعالیت اجتماعی زنان و مردان در کنار هم، مستلزم وجود شناخت و مهارت های ارتباطی و اجتماعی است. کمبود اطلاعات و عدم شناخت کافی از روابط کاری، می تواند زندگی خصوصی زنان و مردان را خواسته یا ناخواسته با چالش های بزرگی مواجه سازد. بخش آموزش پروماگ در این محتوا قصد دارد شما را با یکی از جدی ترین معضل های رایج در روابط اجتماعی و کاری، یعنی همسر اداری آشنا سازد.

همسر اداری چیست؟

همسر اداری واژه ای ساختگی است و از واژه ی انگلیسی work spouse  ترجمه شده است. همسر اداری کسی است که درمحیط کاری، نیازهای احساسی و عاطفی شما را برآورده می سازد و البته او کسی است به جز از همسرتان!

زمانی که ارتباط بین همکاران زن و مرد، در محیط کار، از حد و حدود رایج آن فراتر می رود و وارد فاز روابط عاطفی و رفع نیاز های احساسی می شود، به آن رابطه ی همسر اداری گفته می شود. پدیده ی همسر اداری به شدت در جوامع در حال گسترش است و می تواند تهدیدی جدی برای از بین رفتن کیان و بنیان خانوادگی محسوب شود.

در یک نظر سنجی در سال 2006 32 درصد از کارمندان اظهار داشتند که دارای همسر اداری بوده اند. برخی از آنها در این نظر سنجی گفتند در واقع نمی دانستند که دچار چنین مشکلی هستند. و در محیط کار خود ندانسته وارد رابطه احساسی و عاطفی با همکارشان شده اند.

همسر اداری به چه کسی گفته می شود؟

همسر اداری کسی است که با او وارد رابطه احساسی شده اید. او کسی ست که به درد و دل های شما گوش می دهد و نگران سلامتی شما است. شما با او رابطه عاطفی برقرار کرده اید و نیاز های عاطفی خود را با او ارضا می کنید. شما با او می خندید و شوخی می کنید و ترجیح می دهید راز ها و ناراحتی های خود را با او در میان بگذارید و یا برای حل مشکلات خود از او کمک بگیرید. در یک کلام باید گفت، او همسر شما در محیط کارتان است که خواسته و یا در بیشتر اوقات ناخواسته، توانسته نقش همسر شما را در محیط کاری ایفا کند!

زمانی که در محیط کاری تان، همسر اداری پیدا کردید طبیعی است که بخش زیادی از نیازهای احساسی شما در محیط کاری تامین می شود . بنابراین زمانی که به منزل باز می گردید، به برقراری رابطه ی عاطفی با همسرتان احساس نیاز نخواهید کرد و این شروعی است برای یک فاجعه بزرگ…

 

همسر اداری
همسر اداری تهدیدی برای از هم پاشیدگی زندگی خانوادگی شماست.

آیا داشتن رابطه صمیمی با جنس مخالف در محیط کار دردسر ساز است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله! ارتباط افسار گسیخته و خارج از چارچوب با همکاران جنس مخالف، می تواند به اعتبار اجتماعی و بنیان خانوادگی شما لطمات جدی وارد سازد. از نظر حرفه ای، هر گونه ارتباط با همکاران جنس مخالف، که فراتر از یک رابطه کاری و خارج از عرف باشد، می تواند بنیان و کیان خانوادگی  شما را با خطر های جدی مواجه سازد.

اگر به آمارها و ارقامی که درباره ی خیانت زوجین در محیط کاری بدست آمده است، نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که خطر از آنچه شما فکر می کنید، به شما نزدیک تر است.

طبق گفته ی همه ی افرادی که با همکاران خود روابط فرازناشویی داشته اند و به همسران خود خیانت جنسی کرده اند، همه ی آن ها مدعی بوده اند که از ابتدا قصد انجام خیانت و روابط جنسی فرا زناشویی را نداشته اند. پس چرا ارتباط کاری آن ها به مرحله ی رابطه ی جنسی رسیده است؟ پاسخ اینجاست: مرز بسیار باریکی بین صمیمیت همکاران جنس مخالف با یکدیگر و ارتباط فرازناشویی وجود دارد. به جرات می توان گفت زمانی که با همکارتان وارد فاز صمیمیت و همسر اداری می شوید، جلوگیری و ممانعت از رابطه ی جنسی کار چندان راحتی نیست.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را حتماً مطالعه کنید : 4 روش ساده برای افزایش تمرکز در محیط کار 

حفظ حریم اصلی ترین راه حل برای حفظ منافع خانوادگی و شغلی:

با قاطعیت باید گفت هیچ کس دوست ندارد، زندگی خانوادگی و خصوصی اش از هم پاشیده شود. اما این اتفاق ناخوشایند برای شما اتفاق خواهد افتاد اگر روابط کاری و اجتماعی خود را کنترل نکنید. به بیان دیگر شما باید همواره از خودتان در محیط های کاری و اجتماعی محافظت کنید و اجازه ندهید روابط کاری شما به روابط خصوصی تری تبدیل شود. برای این منظور باید حد و حدود خود را با همکاران جنس مخالف خود رعایت کنید و خودتان را کنترل و محافظت کنید.

چگونه از خودمان در روابط کاری و اجتماعی محافظت کنیم؟

طبیعی است که هر شخصی با گذشت زمان به همکار خود نزدیک تر خواهد شد و به مرور، ارتباط صمیمانه ای بین شما و همکارتان شکل خواهد گرفت. اما وظیفه ی شماست که رابطه را به سمت و سوی همسر اداری داشتن و هتک حریم های رایج نکشانید:

  • از بازگو کردن صحبت های غیر ضروری و خصوصی برای همکارانتان بپرهیزید. اگر نیازمند درد و دل کردن هستید، یا از دست همسرتان ناراحتید، از دوستان همجنس خود در محیط های غیر کاری کمک بگیرید.
  • خارج از ساعت اداری با همکارانتان تماس تلفنی یا پیامکی برقرار نسازید.
  • در شبکه های اجتماعی یکدیگر مانند اینستاگرام یا فیسبوک که در آن اخبار و عکس های خصوصی و خانوادگی را منتشر می کنید، عضویت نداشته باشید.
  • از چت کردن و پیامک بازی با همکاران جنس مخالف اجتناب کنید.
  • در محیط کار، شوخی نکنید. خصوصا از انواع شوخی های جنسی و جنسیتی پرهیز کنید.
  • خارج از ساعت کاری با همکارتان در اداره تنها نمانید.
  • همیشه از لفظ خانم یا آقا برای صدا زدن همکار خود استفاده کنید و یکدیگر را با اسم کوچک صدا نزنید.
  • پوشش و حجاب رسمی داشته باشید.
  • همیشه یکدیگر را شما صدا بزنید و از ضمیر جمع برای هم استفاده کنید.
  • همسرتان را به همکارانتان معرفی کنید و در فضای مجازی خود را فردی متعهد و پایبند به اصول اخلاقی معرفی کنید.
  • از وسایل و لوازم یکدیگر مانند اتومبیل یا تلفن همراه، استفاده نکنید.
  • اجازه ندهید همکار جنس مخالف وارد حریم و خطوط قرمز ارتباط شود.
  • از دلسوزی کردن برای همکارانتان اجتناب کنید. در نظر داشته باشید که ممکن است همکار شما از خلاء عاطفی در روابط خانوادگی خود رنج ببرد و با دلسوزی های شما، ناخواسته به سمت شما کشیده شود.
  • از حریم خود دفاع کنید و در صورتی که توسط دیگران نقض می شود، ایستادگی کنید.
  • و هر آنچه که باعث می شود ارتباط شما با همکارتان از ارتباط کاری فراتر رود.
همسر اداری
داشتن همسر اداری باعث کم رنگ شدن رابطه عاطفی بین شما و همسرتان خواهد شد.

سخن آخر:

امروزه پدیده ی همسر اداری، در بین کارمندان و همکاران به شدت رایج شده است. همسر اداری تهدیدی جدید برای حفظ بنیان خانوادگی شما محسوب می شود و می تواند زندگی خانوادگی و شغلی شما را با خطر فروپاشی مواجه سازد. همواره به یاد داشته باشید که شما به همسرتان متعهد هستید و به یکدیگر قول داده اید که شریک غم ها و شادی های هم باشید. بنابراین باید از خودتان و ارزش های خانوادگی تان مقتدرانه دفاع کنید و اجازه ندهید حریم شما توسط سایر افراد مختلف حتی همکاران اداری تان نقض شود.

ازین که این محتوا را در مجله ی آنلاین پروماگ مطالعه کردید از شما سپاسگزاریم. لطفا نظرات خود را راجع به این مقاله  برایمان بنویسید.

خواندن این محتوا را به شما توصیه می کنیم:

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام دوست گرامی. ممنون از کامنت ارزشمند شما. خوشحالم که در تکمیل این مقاله به نکات ارزشمندی اشاره کردید.
    در جوابتان باید بگویم که روی صحبت من در این محتوا، با هر دو جنس زن و مرد بود. اگر چه تبعات رابطه ی فرازناشویی برای زنان در جامعه ی ما بیشتر هست، اما به نظر میرسد آقایان به علت شرایط اجتماعی در معرض آسیب بیشتری قرار دارند. البته این نظر شخصی من هست و جای بررسی دقیق تری دارد. ابدا مخالف حضور ارزشمند زنان در جامعه نیستم و اتفاقا معتقدم یک فضای کاری مختلط نسبت به یک فضای کاری تک جنسی، فضای مفیدتری برای کار و فعالیت های اجتماعی فراهم خواهد آورد. البته به شرط آنکه، حریم های رایج روابط حفظ شود!
    متاسفانه روابط افسارگسیخته زیر عنوان باکلاس بودن و تمدن وارد جامعه و فضای خانوادگی ما شده است و همین مساله باعث می شود جامعه از سمتی دچار آسیب‌ شود که اتفاقا عنوان زیبایی هم دارد!
    متاسفانه کمبود دانش در حوزه روابط اجتماعی زن و مرد و همچنین عدم شناخت کافی از آسیب های اینگونه روابط، باعث می شود که ناخواسته و نادانسته خود و ارزش های خانوادگی مان را به حراج بگذاریم. در صورتی که باید پیش از قدم گذاشتن در اجتماع، با صراحت و وضوح، با این گونه آسیب ها آشنا می‌شدیم.
    از نظر شما بهره بردم دوست گرامی.

    1. ممنون بابت مقاله و کامنت بسیار مفید، من جواب سوالم رو در کامنت شما گرفتم،
      در کل میخاستم ببینم محیط کار مختلط انگیزه بیشتری برای کارمندان ایجاد میکند، یا تک جنسیتی،
      اول با متن شما با خط قرمز هاش آشنا شدم، و در ادامه متوجه شدم اگر اصولی باشه ، مختلط میتونه بهتر باشه،

      ممنون از شما

  2. با این مطلب کاملا موافقم.جذابیتهای ذاتی بین زن و مرد کنار صمیمت و عادی شدن روابط کاری و در نهایت دردل کردن و گفتن مسایل خصوصی و خانوادگی به همکار جنس مخالف …..احتمال ایجاد یک رابطه بی هدف و “فیک”رو ممکنه رقم بزنه….خصوصا که در این رابطه هیچ خبری از مشکلات بچه .اقتصادی .اجتماعی و …درگیریهای و مشغله های خانواده وجود نداره چیزی که موج میزنه فقط ارتباط عاطفی و صمیمیته که هرچه بیشتر دو طرف رو از خانواده اصلی شان دور و به یکدیگر نزدیک میکنه….
    و متاسفانه پایان نه چندان خوشایند در انتظار آینده آنها…..
    بعنوان یک زن.با تایید راهکارهایی که در این مطلب مطرح شده ؛
    میتونم بگم .ایجاد صمیمیت بیشتر در خانه بین همسران.و بوجود آوردن تفریحات و فراغتهایی که به خانواده خوس بگذره و حرف زدن و درد دل کردن همسران با هم ….بدون درگیری و اکشن گرفتن یک طرف ….
    و….میتونه از پیامدهای *همسر_اداری *پیشگیری کنه ….
    و نمیتوان قطعا صورت مسئله را پاک کرد و کلا افراد را از کار کردن تو اجتماع منع کرد….
    بودن و حضور در اجتماع و محل کار اجتناب ناپذیره …
    استحکام و روابط خانوادگی عاطفی بین زن و شوهر….مانع نگرانی از روابط دیگر در محل کار خواهد شد…

    مطلب عالی👌👌👌
    فکر میکنم چنین مطالبی باید مورد مطالعه همه سن و همه از آقا و خانم ها قرار بگیره
    با تشکر🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا