دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامت

بهترین روغن های گیاهی برای پوست و مو | نقش روغن ها در سلامت پوست و مو

سلامت پوست و مو در هر فرد باعث زیبایی و در نهایت اعتماد به نفس آن فرد می‌شود. امروزه افراد با انتخاب روش های مختلف سعی دارند پوستی شاداب و مویی سلامت داشته باشند و آگاه هستند که دعا برای پرپشت شدن موی سر فایده ای ندارد. اما  مناسب ترین گزینه برای سلامتی پوست و مو انتخاب کدام روش است؟ یکی از روش های بسیار مفید که نتایج درخشانی را نیز در پی داشته است استفاده از روغن های طبیعی می‌باشد. اما مهم ترین سوالی که عموما برای افراد پیش می‌آید این است که بهترین روغن های گیاهی برای پوست و مو چه روغن‌هایی  هستند.

برای خرید بهترین روغن های گیاهی برای پوست و مو می توانید از طریق فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی نیروان اقدام نمائید. فروشگاه اینترنتی نیروان یکی از بهترین مراکز برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی اصل می باشد و با پائین ترین قیمت و بالا ترین کیفیت، محصولات مورد نیاز خود را تهیه نمائید.

استفاده از روغن های گیاهی یکی از مناسب ترین راه حل های موجود برای داشتن پوستی شفاف و مویی با نشاط است. روغن‌ها از گیاه های مختلفی گرفته می‌شوند که به دو نوع سنتی و صنعتی تقسیم می‌گردند. این روغن ها به راحتی در دسترس مردم قرار دارند. استفاده از  روغن مو راه حل بسیار مناسب و کاربردی است که به شدت به افراد توصیه می‌شود.

نوشته های مشابه
روغن برای سلامتی پوست و مو
انواع روغن مو

بهترین روغن های گیاهی برای پوست و مو چیست؟

پوست عضو بسیار مهمی در نشان دادن شادابی، جوانی و زیبایی شخص است. اهمیت به پوست یعنی اهمیت به جوانی و شادابی. پوست به عنوان اولین مدافع در برابر عوامل بیماری زا، آلودگی ها و اشعه های مضر خورشید عمل می‌کند و به مرور زمان دچار آسیب های فراوانی از جمله لک های پوستی، چین و چروک و پیری زودرس می‌شود.

یکی از بهترین راه حل ها برای مراقبت پوستی استفاده از روغن های گیاهی متناسب با پوستتان است. مو نیز مانند پوست دچار آسیب های فراوانی مانند مو خوره و ریزش های شدید می‌شود که یکی از به صرفه ترین و کاربردی ترین روش برای درمان آن استفاده از روغن های گیاهی است. 

اما بهترین روغن های گیاهی برای پوست و مو کدام روغن است و چه خواصی دارد. چگونه میتوان بهترین و کاربردی ترین روغن را برای پوست خود انتخاب کنیم. برای پاسخ به این پرسش ها در ادامه همراه ما باشید.

سلامت پوست و مو
روغن مناسب پوست

بهترین روغن های گیاهی برای پوست

پوست به دو نوع پوست خشک و پوست چرب تقسیم می‌شود. روغن مورد استفاده برای پوست خشک با روغن مورد استفاده برای پوست چرب کاملا متفاوت است و این نکته ای است که مصرف کننده حتما باید به آن توجه کند در غیر این صورت استفاده از روغن به جای خاصیت درمانی باعث ایجاد مشکلات پوستی نیز می‌شود. اما بهترین روغن برای پوست صورت شما چه روغنی است.

روغن مخصوص پوست های چرب

افرادی که پوست های چرب دارند عموما به نسبت افرادی که پوست های خشک دارند نسبت به جوش، آکنه و جذب آلودگی های محیطی مستعد تر هستند و برای سلامتی پوست خود نیاز به تلاش و دقت بیشتری دارند. روغن مورد استفاده برای پوست های چرب متفاوت است و باید توانایی کنترل چربی پوستی را داشته باشد. روغن هایی که مخصوص پوست چرب هستند با کنترل سموم و چربی پوست به سلامت پوست بسیار کمک می‌کنند.

این روغن ها شامل روغن بادام، روغن نارگیل و روغن آفتاب‌گردان است. توجه شود تمام این روغن ها باید به صورت گیاهی تهیه شود تا بالاترین تاثیر ممکن را داشته باشند.

روغن مخصوص پوست های خشک

خشکی پوست می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد مانند تغییر فصل، کم آبی، اختلالات تیروئید و نور خورشید سبب ایجاد خشکی پوست می‌شود. افرادی که پوست خشک دارند می‌توانند با مراقبت های روزانه و استفاده از انواع ویتامین ها C،A،E،B  و… است.

اگر پوست خشکی دارید می‌توانید از انواع روغن های گیاهی استفاده کنید اما بهترین و مناسب ترین روغن ها برای پوست خشک عبارت اند از روغن کنجد، روغن کرچک، روغن زیتون، روغن بادام است.

بهترین روغن های گیاهی برای پوست و مو
بهترین روغن های گیاهی برای پوست و مو

خواص انواع روغن ها

روغن زیتون: روغن زیتون حاصل از درخت میوه درخت زیتون است و سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است. روغن زیتون خاصیت مرطوب کنند‎‌گی دارد. روغن زیتون های دارای خواصی مانند درمان خشکی، درمان جوش، خاصیت ضد جوش، خاصیت ضد چروک، درمان جوش، درمان آفتاب سوختگی، درمان سیاهی دور چشم و… است.

روغن بادام: این روغن سرشار از ویتامین E، پتاسیوم، پروتئین و همچنین اسیدهای چرب اشباع نشده است. روغن بادام به دو شکل بادام تلخ و بادام شیرین وجود دارد. روغن بادام تلخ برای پوست های چرب بسیار مفید می‌باشد و با نفوذ به لایه زیرین پوست آلودگی و مواد التهاب زایی که در پوست وجود دارد از بین می‌برد و از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند. اگر دچار جوش های سر سیاه هستید می‌توانید از این روغن برای درمان استفاده کنید.

روغن کنجد: روغن کنجد از بهترین و سالم ترین روغن های موجود در بازار است. این روغن برای تقویت پوست و مو بسیار مفید است . روغن کنجد حاوی ویتامین های E،D،B، نیاسین، مس، آهن و… است و در جوان سازی پوست بسیار موثر است.

بهترین روغن های گیاهی برای مو

مو نقش موثری در زیبایی دارد و افرادی که موهای شادابی دارند زیبایشان دو چندان می‌شود. برای درمان و پرپشت شدن مو روش های مختلفی وجود دارد، یکی از این روش‌ها استفاده از روغن های گیاهی است. سوالی که بیشتر افراد هنگام مراجعه می‌پرسند این است که بهترین روغن های گیاهی برای رشد مو چه نوع روغن هایی می‌باشند.

روغن تراپی یکی از گزینه های عالی برای درمان مو بشمار می‌آید. در روغن تراپی با نفوذ روغن در وتیکول‌ها،  مشکلات مو را درمان می‌کند و با گذشت زمان و ادامه روغن تراپی مو را به طور کامل تقویت کرده و شادابی را به آن باز می‌گرداند. روغن تراپی خاصیت های فراوانی دارد که شامل

  1. از بین بردن خشکی مو و آبرسانی به مو
  2. افزایش دهنده جریان خود در سر
  3. درمان شوره سر
  4. افزایش مقاومت مو
  5. از بین برنده عفونت های سر
  6. رساندن انواع پروتئین ها و ویتامین ها به سر و… از خواص روغن تراپی می‌باشد.
انتخاب درست روغن
انتخاب درست روغن

مفیدترین روغن‌ها برای پرپشت شدن موها

از مفید ترین روغن ها برای پرپشت شدن مو می‌توان به روغن رزماری، روغن املا، روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن اسطوخودوس است.

روغن رزماری: استفاده از روغن زیتون سبب افزایش رشد موها می‌شود و همچنین از سفید شدن موها نیز جلوگیری می‌کند. روغن رزماری برای انواع مو مفید است اما افرادی که موهای ضخیم تری دارند به دلیل آن که عموما رنگ دانه های قوی تری دارند اگر از این روغن استفاده کنند موهایشان شادابی مضاعف می‌گیرد. روغن رزماری از بهترين روغن های گیاهی براي ضخيم شدن مو می‌باشد.

روغن املا: این روغن از درختی به نام املا در هندوستان گرفته می‌شود و به اعتقاد بسیاری از افراد راز پرپشتی و شادابی موهای زنان در هند استفاده از این روغن می‎‌باشد. این روغن سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و برای درمان ریزش مو مفید است و به موها شادابی و نشاط می‌بخشد.

روغن آرگان:  به این روغن طلای مایع نیز گفته می‌شود، هر کس که به دنبال روغن تراپی مو رفته باشد حتما  فواید فراوان روغن آرگان را می‌داند. این روغن سرشار از ویتامین E و مواد مغذی فراوان است. این روغن با خواص زیادی که دارد از ریزش مو، موخوره جلوگیری می‌کند و آبرسانی قوی برای مو بشمار می‌آید. همچنین موها را در برابر اشعه خورشید محافظت می‌نماید. اگر موهای خشک و وز دارید حتما از این روغن برای درمان موهای خود استفاده نمایید. شامپو روغن آرگان از بهترین شامپو ها برای موهای خشک محسوب می‌شود.

روغن نارگیل:  روغن گرفته شده از نارگیل موهایی که دچار آسیب دیده‌گی شده باشند را ترمیم می‌کند. این روغن حاوی مواد معدنی، ویتامین ها، کربوهیدرات و اسید های چرب است. روغن نارگیل تقویت کننده مو و نوعی نرم کننده طبیعی مو محسوب می‌شود و با استفاده مدام از این روغن موهایی شاداب، نرم و پرپشتی خواهید داشت. همچنین روغن نارگیل برای صورت بسیار مفید است.

بهترین روغن های گیاهی برای پوست و مو را ازکجا تهیه کنیم؟

قطعا استفاده از بهترین روغن های گیاهی برای پوست و مو بسیار مفید است اما این روغن ها را از کجا می‌توان تهیه کرد که با کیفیت و اصل باشد. فروشگاه نیروان ارائه دهنده بهترین روغن های گیاهی برای پوست و مو این اطمینان را می‌دهد که شما از هر کجای ایران عزیز قادر خواهید بود بهترین روغن ها را برای درمان مشکلات پوستی و پرپشت کردن موهایتان با قیمتی مناسب تهیه کنید.

با مراجعه به وب سایت نیروان می‌توانید اقدام به خرید بهترین روغن های گیاهی برای پوست و مو خود کنید. بهترین روغن برای پرپشت شدن مو نیز می‌تواند کمک کنند بسیار موثری در درمان ریزش موی شما می‌باشد.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا