دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

مسافرت

آشنایی با جاذبه های گردشی دبی در سال 2021 که در نوع خود بی نظیر هستند

آیا دبی در شرایط کرونا می تواند برای مسافرت امن باشد ؟

دبی شهری پیشرفته در دل صحرا با معماری فوق مدرن خیره کننده و با داشتن مگا بازارهای مدرن و زیبا، جزایر مصنوعی دست ساز توسط انسان ، ساختمانها و برج های عظیم وبلند شاید بتوان گفت مجلل ترین و لوکس ترین شهر دنیاست جمعیت این شهر هر روز در حال افزایش است.

دبی یکی از هفت شهر امارات متحده عربی است، که سرمایه گذاری های زیاد و هزینه کردن ثروت توسط دولت باعث رشد روز افزون دبی شده و این باعث جلب توجه تمام دنیا برای سرمایه گذاری، گردشگری و حتی زندگی در این شهر گردیده است. در حال حاضر دبی رتبه اول جذب توریست دنیا را دارد و به یک مکان امن و زیبا برای تفریح و گردش مبدل شده است.

اگر قصد مسافرت به این شهر مدرن و زیبا را دارد، ما در این مقاله از مجله پروماگ می خواهیم بهترین مکان ها و جاذبه های گردشی دبی را معرفی کنیم، از سواحل زیبا گرفته تا بازارهای بزرگ و جذاب، تفریحات آبی و حتی برفی در دل صحرا پس تا انتها با ما همراه باشید. 

نوشته های مشابه

جاذبه های گردشی دبی و مکان های دیدنی مدرن

 1- تماشای دریا از بالای بلندترین ساختمان دنیا

تماشای شهر دبی از بالای بلندترین برج جهان با 160 طبقه، برج خلیفه با ارتفاع 828 متر بلندترین برج بلند دنیاست، این برج یادآور فیلم ماموریت غیرممکن با بازی تام کروز است. برای رفتن به این برج زیبا بایستی از قبل رزرو انجام داده باشید، نوشیدن یک چای عصرانه در حالی که در بلندترین نقطه جهان از ویو دریا و شهر دبی لذت می برید واقعاً محشر است، پیشنهاد می کنیم در زمان رفتن به این هتل وبرج خارق العاده بهترین و زیباترین لباس خود را بپوشید.

جاذبه های گردشی دبی

2- تماشای آبنمای موزیکال دبی

این آبنما به وسعت 30 هکتار در مجاورت برج بزرگ خلیفه ساخته شده است، فواره های هوشمند موزیکال و نور پردازی های فوق العاده زیبا تماشای این آبنمای رقصان را بسیار جذاب و خیره کننده کرده است تماشای این آبنما رایگان است، اما در کنار آن قایق های پدالی و دوچرخه های آبی وجود دارد که با کرایه آنها می توانید بین آبنماها حرکت کنید.

آبنمای موزیکال دبی

3-  پیاده روی و خوابیدن در جنگل های بارانی !؟

بله در دل صحرا جنگل مصنوعی ساخته شده که در آن می توانید تجربه پیاده روی در دل جنگل بارانی و گذارندن یک شب را در این مکان زیبا و مخوف داشته باشید، در این مکان شما با حیوانات مختلف نیز آشنا شده و شب را در کنار آنها سپری می کنید، 3000 گونه درخت و حیوانات بسیار عجیب و غریب می تواند شما را شگفت زده کند، ساعت بازدید از باغ سبز Green Plants دبی از 5 بعد از ظهر شروع و تا 8 صبح روز بعد ادامه دارد.

4- یکی دیگر از جاذبه های گردشی دبی قدم زدن در بزرگترین و زیباترین باغ گل دنیا یعنی میراکل گاردن

میراکل گاردن باغی به وسعت 72000 مترمربع در حالی که بیش از 150 میلیون گونه گل و گیاه طبیعی را در خود جای داده یکی از خیره کننده ترین جاذبه های گردشی دبی است، پیاده روی در این باغ زیبا می تواند هر انسانی را به وجد آورد، تماشای مجسمه های عظیم پوشیده شده از گیاهان و نور پردازی های زیبا که رکوردهای گینس را به خود اختصاص داده اند بسیار لذت بخش است. دسترسی به این باغ از طریق مترو و اتوبوس برای گردشگران فراهم شده است.

میراکل گاردن دبی

5- گردش در پالم جمیرا یکی از مدرنترین جاذبه های گردشی دبی

یک شاهکار مهندسی که به شکل جزایر مصنوعی با طرح نخل در میان دریا خلق شده است، پیاده روی و دوچرخه سواری در جزایر مدرن واقعاً شما را تحت تاثیر قرار می دهد، اجاره ویلا و استفاده از جاذبه های گردشی دبی مختص پالم جمیرا را از دست ندهید.

6- بازدید از بزرگترین آکواریم دنیا

در حالی که در تونل شیشه ای به همراه خانواده خود راه می روید 300 گونه موجود دریایی نادر شامل کوسه های عظیم و جثه، ماهی های پیرانا و انواع خرچنگ و غیره در بالای سر و اطراف شما در حال شنا هستند، تماشای این همه زیبایی که در اعماق دریا فقط توسط غواصان امکان پذیر است برای ما که حتی شاید شنا هم بلد نباشیم بسیار جذاب و هیجان انگیز خواهد بود. علاوه بر تماشای موجودات دریایی می توانید در این مکان از تماشای موجودات صحرایی نادر نیز لذت ببرید.   

آکواریوم عظیم دبی

7- تور بازدید از برج العرب

برج العرب یکی از لوکسترین هتل های دنیاست که به شکل بادبان کشتی ساخته شده است. دور تا دور این برج با نمای شیشه پوشیده شده که این باعث شده تمام اطراف برج قابل مشاهده باشد لذا عکاسی و گرفتن سلفی تصاویر بیاد ماندنی برای شما ثبت خواهد کرد.

اکثر امکانات این برج فقط برای مهمانان آن در دسترس است . اما تورهای بازدیدی وجود دارد که از طریق آنها  می توانید از رستورانهای لوکس و مجلل ، آکواریوم زیبا و بزرگ این هتل بازدید کنید و یک چای و یا قهوه در طبقه آسمان نمای برج میل نمایید.  

جاذبه های گردشی دبی برج العرب

8- خرید در مگامال دبی

علاوه بر خرید در مگامال دبی در حالی که بوتیک برندهای بزرگ جهان از جمله شانل ، گوچی و رالف لورن در آن خودنمایی می کنند وجود رستورانهای لوکس با غذاهای متنوع از تمام دنیا ، پیست اسکیت روی یخ ، آکواریوم تونلی پر از ماهی های رنگارنگ و زیبا و 22 سینما که در آنها فیلم های روز دنیا اکران می شوند  بسیار جذاب و تماشایی است.

9- اسکی بازی در صحرا 

بله تعجب نکنید در دبی مرکز بزرگی جهت اسکی و تفریحات یخی تاسیس شده که در آن امکانات اسکی روی برف ، تله کابین ، بازدید از پنگوئن ها و سرسرهای برفی وجود دارد و یکی از مفرح ترین مکانهای تفریحی دبی می باشد. 

بازدید از جاذبه های فرهنگی و طبیعی دبی

در دبی علاوه بر جاذبه های گردشی مدرن مکان های فرهنگی و تاریخی نیز وجود دارد که می توانید با بازدید از آنها با فرهنگ و آداب و رسوم مردم منطقه آشنا شوید،  در ادامه تعدادی از جاذبه های فرهنگی و طبیعی این شهر را معرفی می کنیم.

1- بازدید از موزه اتحاد

موزه اتحاد که در زمینه های اجتماعی ، تاریخی ، علمی ، فرهنگی و نظامی امارات متحده فعال است، میراث این منطقه را که از سال 1971 شکل گرفته به معرض نمایش عموم قرارداده است این موزه در هشت بخش در سال 2017 افتتاح شد ساختمان و معماری این موزه خود یک جاذبه تماشایی است.

2- بازدید از بازار و مناطق سنتی دبی

خرید از فروشگاها و بازار سنتی عربی شامل کالاهای از جمله گردنبندهای طلا ، حلقه های طلا و دستبند ، خرید و فروش پارچه های ابریشمی ، ادویه جات سنتی و سفال را می توان نام برد

 3- رفتن به ساحل

ساحل های بزرگ و ماسه ای در شهر دبی یکی از بهترین مکانها برای لذت بردن و تماشای طبیعت و همچنین استفاده از امکانات ورزشی از جمله والیبال ساحلی ، کایت سواری و قایق سواری می باشند در کنار اینها آشپزخانه های سیار که غذاهایی از جمله همبرگر و اسنک را بعنوان میان وعده در اختیارشما قرار می دهند.

 4- رفع خستگی و گرفتن ماساژ در آبگرم سنتی

تعجب نکنید در دبی در کنار تمام امکانات مجلل و لوکس مراکز آبگرم سنتی جهت رفع خستگی و گرفتن ماساژ وجود دارد در هتل جمیرا ، سالن مجهز و افسانه ای که دارای 42 اتاق حمام آبگرم و سونا و بخار است بهمراه حمام ترکی و استخرهای حاوی آبگرم طبیعی می تواند پذیرایی علاقمندان باشد.

 5- صحرا نوردی یکی دیگر از جاذبه های گردشی دبی

ثبت نام برای یک تور سافاری در صحرا جایی که شما می توانید شترسواری کنید ، از ماشین های لوکس آفرود استفاده کنید و در بیابانهایی ماسه ای رانندگی کنید نظاره گر غروب و شب پرستاره صحرا  باشید و در کنار این کارها از خوردن غذاهای سنتی لذت ببرید.


 کلام آخر آیا دبی در شرایط کرونا برای مسافرت مناسب است ؟

امارات متحده عربی با جمعیتی کمتر از ده میلیون نفر توانسته در اولین سری واکسیناسون ظرف بیست روز 10 درصد جمعیت خود را بصورت رایگان واکسینه کند، مقامات بهداشت امارت اعلام کرده اند که قصد دارند تا پایان آوریل 2021 پنجاه درصد جمعیت این کشور را واکسینه نمایند، باتوجه به ثروت زیاد این کشور و وابستگی درآمد آن به توریست این هدف قطعاً محقق خواهد شد.

می توان گفت دبی ظرف چند ماه آینده کاملاً در برابر ویروس کرونا ایزوله می شود، شرایط ضد عفونی پروازهای این کشور و کنترل های سختگیرانه در مبادی ورودی می تواند تا حدودی خیال توریست ها و مسافران را برای رفتن به این شهر راحت نماید.

اقدامات بهداشتی دبی برای مهار ویروس کرونا

سایر اقدامات دبی برای مهار ویروس کرونا :

  • اجازه ورود و خروج ایرلاین های انحصاری شامل امارات ایرلاین و فلای دبی
  • همه مسافران برای ورود به کشور نیاز به تست PCR منفی دارند.
  • آزمون مکمل کوید پس از ورود به فرودگاه دبی.
  • استفاده از ماسک در فضاهای عمومی و مکان های گردشی با اعمال نظارت و کنترل و جریمه 3000 درهمی در صورت نداشتن ماسک.
  • ضد عفونی تمام مسافران در بدو ورود به فرودگاه و پس از آن ورود به هتل و تعویض کلیه البسه و شتشوی آنها توسط هتل.
  • کنترل اجباری دمای بدن در سواحل ، رستوران ها ، بارها ، مراکز خرید و همه جاذبه های گردشی دبی که تصمیم دارید به آنجا بروید.
  • حذف کلیه منوی رستوران ها و بارها و جایگزینی آنها با تجهیزات دیجیتال.

پیشنهاد مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا