دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

پزشکی

تفاوت پانسمان و خدمات پرستاری در بیمارستان و منزل

همواره تفاوت پانسمان در بیمارستان و منزل یک امری آشکارا است. و همگی ما به خوبی می دانیم که اگر پانسمان را درون منزل خود انجام دهید. از کیفیت بهتری از خدمات درمانی بهره مند می شوید. و می توانید امید بیشتری به بهبودی داشته باشید. و برای آینده سلامتی خود بهتر برنامه ریزی کنید.

همچنین برخی از افراد با زدن بخیه در منزل دیگر از منزل خارج نمی شوند. و درمان زخم را درون منزل خود انجام می دهند. یکی از فواید این امر دور بودن از آلودگی های محیطی برای زخم است. که می تواند تا حد زیادی سلامت زخم را تأمین کند.

زدن و کشیدن بخیه در منزل یک امر تخصصی است. که باید توسط پرستاران ماهر انجام شود. کشیدن بخیه جزو مراحل نهایی درمان زخم است. که باید در محیط استریلیزه و به دور از آلودگی صورت گیرد. تا فرد دچار عفونت و عارضه های دیگر نشود.

نوشته های مشابه

روند درمانی هر فرد هر چه که باشد. باید به دست کادری متخصص و دارای تجربه صورت گیرد. بسیاری از مراکزی در تهران حضور دارند. که خدمات پرستاری در منزل را ارائه می دهند. اما کیفیت این خدمات بسیار اهمیت دارد. و نقش مهمی در روند مراقبتی افراد ایفا می کند.

بسیاری از افراد وجود دارند که جهت انجام امور مراقبتی لازم، از خدمات مرکز درمانی به طبیب استفاده می کنند. تمامی این افراد به خوبی از کیفیت خدمات این مرکز آگاه هستند. و در صورت نیاز به پرستار در منزل یک تماس با پشتیبانان به طبیب برقرار می کنند. و از حضور پرستار در منزل بهره مند می شوند.

اگر شما قصد دارید که پانسمان، زدن بخیه یا کشیدن بخیه خود را در منزل سپری کنید. و تفاوت چندانی میان این امور در منزل و درمان در بیمارستان احساس نمی کنید. به شما پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

پانسمان در منزل

پانسمان یک شیوه جهت مراقبت از زخم و پوست است. که می تواند از بدتر شدن شرایط پوست و زخم جلوگیری کند. و از بروز عارضه های دیگر در زخم جلوگیری کند. پانسمان می تواند موجب درمان سریع تر زخم نیز بشود. و شرایط زخم را لحظه به لحظه بهبود ببخشد.

البته ناگفته نماند که پانسمان نادرست حتی می تواند شرایط زخم را بسیار وخیم کند. بسیاری از افراد بوده اند که پانسمان خود را به افراد غیر متخصص سپرده اند. و پس از پانسمان نه تنها نتیجه مطلوب خود را دست نیاورده اند. بلکه سبب بدتر شدن زخم خود شده اند.

کیفیت تجهیزات پانسمان در منزل نیز یک عامل مؤثر دیگر است. همگی می دانیم که پانسمان نیاز به مجموعه ابزار های مخصوص دارد. که جهت پانسمان باید مورد استفاده قرار گیرد. اگر این تجهیزات از استاندارد های کافی برخوردار نباشند. نه تنها درمان حاصل نمی شود. بلکه در بعضی از مواقع شرایط درمان سخت تر می شود.

تجهیزات پانسمان شامل مواردی از قبیل بتادین، باند پانسمان، گاز پانسمان و سایر موارد می شود. که همگی باید از استاندارد های جهانی برخوردار باشند. و به تأیید کادر درمانی رسیده باشد. تعدادی از تجهیزات موجود در بازار دارای اعتبار نیستند. و استفاده از این سری تجهیزات تحت هیچ شرایط پیشنهاد نمی شود.

پانسمان در منزل

گاز پانسمان بر روی زخم قرار می گیرد. و مواد لازم بر روی گاز قرار می گیرد. تا در تماس با عارضه، بتواند اثر خود را آشکار کند. گاز پانسمان خود انواع مختلفی دارد که با توجه به شرایط زخم و پوست انتخاب می شود. تشخیص این مسئله بر عهده پرستار می باشد. که کدام گاز پانسمان می تواند اثر مطلوبی بر زخم داشته باشد.

بر این اساس بسیار اهمیت دارد که پانسمان خود را به دست چه کسی می سپارید. و قصد دارید از خدمات کدام مرکز درمانی استفاده کنید. به طبیب با به کار گیری بهترین پرستاران در زمینه پانسمان، این خدمات را به صورت شبانه روزی ارائه می کند. و افراد می توانند با اطمینان خاطر کامل از کیفیت پانسمان، در منزل خود این امر را تجربه کنند.

فواید پانسمان در منزل

تفاوت پانسمان در منزل و بیمارستان یک امری آشکار است. و اهمیت پانسمانی که در منزل صورت می گیرد. هیچ وقت بر هیچ کسی پنهان نیست. و همگی ما می دانیم که پزشکان در بسیاری از مواقع به بیماران خود توصیه می کنند. که جهت پانسمان به کلینیک ها مراجعه نکنند. و این روند مراقبتی را در منزل شخصی خود سپری کنند.

  • صرفه جویی در زمان

زمان یک گنج کمیاب است. که در زندگی هر فرد می تواند نقش بسزایی را ایفا کند. هدر دادن زمان در کلینیک های تهران جهت یک پانسمان می تواند یک کار دور از عقل باشد. زیرا این مراکز به اندازه ای شلوغ هستند که اگر فرد بخواهد به این مراکز مراجعه کند. باید ساعت ها در صف ها بماند. و نوبتش برسد تا بتواند پانسمان را انجام دهد.

این ازدحام جمعیت در منزل وجود ندارد. و بیمار می تواند در منزل خود بماند. و از بستر خود جا به جا نشود. و پانسمان را در همان بستر استراحت خود انجام دهد. این امر تنها با خدمات به طبیب امکان پذیر است. ماندن در بستر استراحت بسیار اهمیت دارد. و اگر فرد همان زمان حیاتی را در خیابان های تهران سپری کند. زمان زیادی را از دست می دهد.

  • پانسمان در محیط استریلیزه

پانسمان برای زخم ها و شرایط حساس پوستی انجام می شود. از همین جهت محیطی که در آن پانسمان صورت می گیرد. باید به دور از هرگونه آلودگی باشد. و پیش از پانسمان باید به خوبی ضدعفونی شود. اما این مسئله در بیمارستان های تهران به خوبی رعایت نمی شود.

همواره در بیمارستان ها بیماران زیادی با انواع بیماری ها رفت و آمد می کنند. همین مسئله موجب شده است که ویروس ها و باکتری های زیادی در این مراکز جمع شود. این شرایط زمینه ای جهت انتقال بیماری و عفونت ها را ایجاد کرده است. که برای بیماران دیگر می تواند بسیار خطرناک باشد.

پانسمان در محیط استریلیزه

  • پانسمان در محیط خصوصی

بسیاری از زخم ها و عارضه های پوستی در محلی قرار دارند. که بیمار از پانسمان آن بخش خجالت زده شود. به خصوص اگر پانسمان در یک محیط شلوغ انجام شود. در بیمارستان ها که یک محیط جمعی است. حریم خصوصی بیمار به خوبی حفظ نمی شود. به همین سبب عملاٌ می توان گفت بیماران در بیمارستان حریم خصوصی ندارند.

اما هرگونه اموری که در منزل جهت پانسمان صورت می گیرد. در یک محیط شخصی و بدون حضور شخصی به جز پرستار صورت می گیرد. همین مسئله سبب شده است که بیماران بتوانند با آرامش خاطر تمام روند پانسمان را طی کنند. و دیگر نگران حریم شخصی خود نباشند. این امر یکی از اساسی ترین تفاوت پانسمان در بیمارستان و منزل است.

زدن بخیه در منزل

زخم هایی که نیاز دارند که بسته شوند. تا بتوانند هر چه زودتر ترمیم شوند. باید بخیه زده شوند. بخیه زدن سبب می شود که زخم کمتر در معرض آلودگی قرار بگیرد. و بتواند سلامت خود را هر چه زودتر بازیابی کند.

زدن بخیه یک امر کاملاً تخصصی است. و بسیار حساس و ضروری است. از همین جهت پیشنهاد می شود. اگر قصد دارید جراحت یا زخم را پانسمان کنید. حتماً این امر را به یک پرستار ماهر واگذار کنید.

توجه داشته باشید که خدمات زدن بخیه در منزل به طبیب از کیفیت بالایی برخوردار است. و افراد می توانند با اطمینان خاطر بخیه زدن را تجربه کنند. زیرا این مرکز سال ها است که خدمات درمان در منزل را ارائه می کند.

کشیدن بخیه در منزل

کشیدن بخیه در منزل

همانقدر که زدن بخیه امری حساس است. کشیدن بخیه نیز از حساسیت بالایی برخوردار می باشد. و بیماران نباید تصور کنند که کشیدن بخیه کاری ساده و پیش پا افتاده است. این امر نیز مانند پانسمان و زدن بخیه باید توسط پرستار تحصیل کرده صورت گیرد.

کشیدن بخیه در منزل نیاز به تجهیزات ویژه ای دارد. که پرستاران باید با خود این ابزار را تا محل زندگی بیمار حمل کنند. و با توجه به وضعیت بخیه و شرایط آن از بهترین ابزار جهت کشیدن بخیه استفاده کنند.

کشیدن بخیه اگر به خوبی صورت نگیرد. می تواند زخم را تحت تأثیر قرار دهد. و موجب بدتر شدن شرایط شود. به همین جهت تحت هیچ شرایطی کشیدن بخیه در منزل را خودتان انجام ندهید. و اجازه دهید این امر توسط کادر درمانی به طبیب انجام شود.

تفاوت پانسمان در بیمارستان و منزل در تعرفه

بسیاری تصور می کنند که خدماتی که در بیمارستان ارائه می شود بسیار ارزان است. و سبب می شود افراد بتوانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند. اما این مسئله در ظاهر مسئله وجود دارد. و اگر هزینه های جانبی را نیز لحاظ کنیم. متوجه می شویم که پانسمان یا بخیه ای که در منزل توسط به طبیب صورت گیرد. می تواند مقرون به صرفه باشد.

زمانی که فرد قصد دارد به بیمارستان مراجعه کند. باید در سطح شهر تهران برای این جا به جایی هزینه کند. و پول زیادی را برای رسیدن به بیمارستان خرج کند. اما فرد همین هزینه و سایر هزینه های جانبی دیگر را می تواند در ازای درمان در منزل هزینه کند. اینگونه با یک حساب کوچک متوجه خواهید شد که این شیوه درمانی به چه میزان می تواند مقرون به صرفه باشد.

چرا به طبیب؟

به طبیب یکی از معروف ترین مراکز درمانی در تهران است. که تمامی خدمات خود را به صورت شبانه روزی ارائه می کند. تفاوتی ندارد افراد در کدام نقطه از تهران زندگی می کنند. افراد از هر نقطه از شهر، در هر ساعتی از شبانه روز می توانند از خدمات درمانی بهره مند شوند.

خدمات به طبیب تنها محدود به زمینه پانسمان و بخیه نمی شود. برخی از این خدمات شامل سرم تراپی در منزل، تست قند خون در منزل، کارگذاری لوله معده (ان جی) در منزل، کنترل فشار خون در منزل، تزریقات در منزل و غیره می شود.

در صورتی که قصد دارید از خدمات شبانه روزی مرکز درمانی به طبیب بهره مند شوید. می توانید در هر ساعت از روز یا شب با شماره های به طبیب که در سایت www.behtabib.com موجود است تماس حاصل کنید. تا پس از دریافت مشاوره رایگان، بتوانید از حضور پرستار متخصص در منزل خود بهره مند شوید.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا