دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

بارداری و زایمانتناسب اندامخانومانه

7 روش برای تناسب اندام بانوان در دوران بارداری

تناسب اندام زنانه در دوران بارداری یکی از بزرگترین مشکلاتی است که خانم ها با آن مواجه هستند و اکثرأ هم نمی دانند که چه کاری باید انجام دهند. تناسب اندام بانوان نه تنها جنبه زیبایی دارد، بلکه برای سلامت مادر و نوزاد نیز حیاتی است. بدین ترتیب برای اینکه بدانید چطور می توان تناسب اندام زنانه را در دوران بارداری حفظ کرد، با ما در این مقاله از مجله ی آنلاین پروماگ همراه باشید تا راز این مسئله مهم را با شما در میان بگذاریم.

1- رژیم غذایی خود را برای شناختن ویار خود بررسی کنید

بله، ویار بارداری واقعی است. به عنوان مثال، برخی از خانم های باردار در طول نیمه اول بارداری هوس چیزبرگر می کنند. حال اگر یکی از این خانم ها گیاهخوار باشد، این هوس چیزبرگر خیلی عجیب است!

گرچه ویار را نمی توان همیشه نادیده گرفت، ما باید مواد مغذی ضروری بدنمان را تأمین کنیم.

شاید برخی افراد به پروتئین، چربی و آهن نیاز داشته باشند که سه ماده اصلی موجود در گوشت قرمز هستند. هرچند آماده کردن چیزبرگر برای ناهار و شام آسان است، اما باید بدانید که اثرات درازمدت آن برای شما و نوزاد شما اصلأ خوب نیست.

برای اطمینان از تناسب اندام زنانه شما و رساندن مواد مغذی به نوزاد شما، رژیم غذایی شما باید شامل چندین ماده معدنی و مواد مغذی مانند کلسیم، آهن و فولات باشد. منابع این مواد مغذی عبارتند از:

  1. برای کلسیم: سبزیجات و محصولات لبنی.
  2. برای آهن: سبزیجات، گوشت قرمز، ماهی، لوبیا، و تخم مرغ.
  3. برای فولات: غذاهای غنی شده مانند غلات، ماکارونی، نان و برنج و فراموش نکنید که ویتامین قبل از زایمان نیز مصرف کنید!

2- داشتن خواب کافی برای تناسب اندام بانوان در بارداری

در دوران بارداری ممکن است نگرانی های زیادی داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است به این فکر کنید که نتوانید پدر و مادر خوبی برای کودک خود باشید. شاید حتی شب ها را نیز بیدار بمانید و به این فکر کنید که پس از زایمان چه رفتاری باید با نوزاد خود داشته باشید. اما باید این فکر و خیال ها را کنار بگذارید و به خواب خود بیشتر اهمیت دهید. داشتن خواب کافی نه تنها به تناسب اندام زنانه شما، بلکه به سلامت شما و نوزادتان نیز کمک می کند.

برای اینکه ذهن شما و همچنین جنین شما نیز استراحت کند، می توانید چند تکنیک را به کار گیرید:

گاهی اوقات می توانید برای آرامش ذهن خود پیش از خواب 10 – 15 دقیقه مدیتیشن کنید. همچنین می توانید نگرانی های خود را با سایر خانم هایی در میان بگذارید که به تازگی زایمان کرده اند. اگر باید روز بعد چند کار را انجام دهید، تمامی آنها را بر روی یک کاغذ بنویسید، تا فکر انجام دادن تمامی آنها ذهن شما را مشغول نکند.

3- برای داشتن تناسب اندام زنانه هر روز زمانی را به داشتن تحرک اختصاص دهید

شاید قبل از بارداری به طور مرتب ورزش کنید، ولی زمانی که باردار می شوید ورزش کردن را کنار بگذارید. اما باید بدانید که ورزش کردن در دوران بارداری برای داشتن تناسب اندام بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین زمان کوتاهی را در روز به ورزش کردن اختصاص دهید. این ورزش می تواند یک پیاده روی کوتاه، رفتن به کلاس های یوگا باشد. حتی اگر گاهی اوقات زمانی برای ورزش کردن ندارید، همین کارهای روزمره مانند شام پختن و ظرف شستن می تواند تحرک خوبی برای افراد بی تحرک باشد. در حالیکه اکثر تمرینات خطری ندارند، اگر ورزش می کنید، باید حواستان باشد که به سراغ ورزش های سنگین نروید و به نوزاد خود آسیبی نرسانید.

تمریناتی وجود دارند که باید از آنها دوری کنید. هر گونه فعالیتی که در آن شما در معرض افتادن قرار می گیرید مانند کوه نوردی، باید به فراموشی سپرده شود. مطمئن باشید زمانی که در کلاس یوگا شرکت می کنید یا به قدم زدن می روید، احساس خستگی بیشتری خواهید کرد و بهتر می توانید بخوابید. به طور کلی، در هنگام ورزش کردن در دوران بارداری، به یاد داشته باشید که ورزش شما برای تناسب اندام زنانه در زمان حاملگی است. بنابراین، با انجام ورزش های سنگین به خود و نوزادتان آسیبی نزنید.

ورزش هایی که برای تناسب اندام بانوان در دوران بارداری می توانید انجام دهید عبارتند از: پیلاتس، یوگا، پیاده روی و شنا.

4- مصرف قند خود را برای تناسب اندام زنانه در بارداری محدود کنید

یک مطالعه که اخیرأ انجام شده است نشان داد که افزایش مصرف قند تأثیر منفی بر حافظه و هوش کودک شما دارد. نیازی نیست که تمامی شیرینی ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید، بلکه تنها کافی است یک برنامه داشته باشید!

به عنوان مثال، شما می توانید بسته کلوچه های مورد علاقه خود را خریداری کنید، به جای این که همه آنها را یکجا بخورید، آنها را تقسیم کرده و به عنوان مثال هر هفته یکی از آنها را میل کنید. از طرفی دیگر می توانید شیرینی هایی میل کنید که مقدار شکر آنها بسیار پائین باشد، البته برای داشتن تناسب اندام بانوان در بارداری در مصرف این نوع شیرینی ها نیز نباید زیاده روی کنید. به طور کلی باید مصرف میزان شکر و قند خود را تا جایی که می توانید کم کنید.

تناسب اندام زنانه

پیشنهاد می کنیم این مطلب را حتماً مطالعه کنید : بایدها و نبایدهای دوران بارداری که از شنیدن آنها شگفت زده می شوید

5- نوشیدن یک بطری آب برای داشتن تناسب اندام زنانه در بارداری

هیدراسیون یک امر ضروری است، به ویژه هنگامی که شما باردار هستید. آب نقش مهمی در رشد جنین کوچک شما دارد و همچنین به تشکیل جفت و کیسه آمنیوتیک کمک می کند.

از دست دادن آب بدن در هر زمانی می تواند مشکلاتی ایجاد کند، اما در حین بارداری باید از آن جلوگیری کنید. موسسه پزشکی توصیه می کند حدود 10 فنجان (2.3 لیتر) مایعات دو دوران بارداری مصرف کنید. برای این که بتوانید مقدار توصیه شده آب روزانه را برای داشتن تناسب اندام بانوان و نیز سلامت خود و نوزادتان می توانید یک بطری آب همراه خود داشته باشید! هر جایی که هستید فرقی ندارد! بطری آب خود را همراه خود ببرید! به دنبال یک بطری آبی باشید که از نوشیدن آب در آن بطری لذت می برید.

اگر از طعم آب ساده خسته شدید، می توانید از آب میوه ها استفاده کنید. نوشیدن آب به مقدار کافی، سطح انرژی شما را بالا نگه می دارد و به بهبود علائم بارداری اذیت کننده مانند یبوست کمک می کند.

6- استراحت کنید تا تناسب اندام مناسبی داشته باشید

سالم بودن در زمان بارداری به معنی ابر قهرمان بودن نیست! به بدن خود گوش دهید و زمانی که نیاز دارید، استراحت کنید. به عنوان مثال یک چرت کوتاه بزنید، بر روی نیمکت دراز بکشید و کتاب بخوانید، و یا زودتر از معمول به رختخواب بروید. با استراحت کردن، مطمئن می شوید که کودک شما به رشد خود ادامه می دهد و شما برای فعالیت های روز بعد انرژی ذخیره می کنید.

7- شما نمی توانید غذاهای دریایی بخورید

سطوح بالای جیوه موجود در ماهی باعث می شود که مصرف آن در دوران بارداری توصیه نشود. با توجه به گفته سازمان غذا و داروی آمریکا، اکثر ماهی ها بی خطر هستند، اگر در مصرف آنها زیاده روی نشود. برخی از گزینه های امن عبارتند از:

  • کنسرو تن ماهی
  • ماهی سالمون
  • خرچنگ

غذاهای دریایی فواید زیادی دارند مانند چربی های سالم که به رشد کودک کمک می کنند. تنها کافی است خوردن غذاهای دریایی را به 340 گرم در هفته تقسیم کرده و از مصرف سوشی خام دوری کنید، تا از قرار گرفتن در معرض باکتری های خاص جلوگیری شود و به تناسب اندام زنانه خود دست یابید.

تناسب اندام زنانه

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که دوران بارداری هر فرد با فردی دیگر متفاوت است. اما داشتن تناسب اندام زنانه برای همه خانم ها اهمیت بالایی دارد. ما در این مطلب در مورد تناسب اندام بانوان و کارهایی که باید برای سلامت خود و نوزادتان انجام دهید صحبت کردیم. امیدواریم مطلب ما برایتان مفید بوده باشد. از این که بار دیگر با مجله آنلاین پروماگ همراه شدید از شما متشکریم.

یک دیدگاه

  1. سلام دوستان امیدوارم خب و سرحال باشید ورزش می تونه بهون در داشتن بدنی زیبا و خوش فرم بشدت کمک منه ورش ها رو زیر نظر مربی انجام بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا