دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزش

رضایت از زندگی چیست و چگونه حاصل می شود؟ پروماگ به شما می گوید!

یکی از مهم ترین فاکتور هایی که شما را تبدیل به یک انسان پر انرژی و شاد می کند، میزان رضایت از زندگی است. هر چه میزان رضایت از زندگی در افراد بالاتر باشد، درک احساس خوشبختی بیشتر خواهد شد. اما رضایت از زندگی، یک فاکتور درونی است و می تواند در هر فردی متفاوت باشد. شاید با دیدن زندگی لوکس و مدرن بعضی افراد، به حال و زندگی آن ها غبطه بخورید و فکر کنید، که زندگی شاد و خوشی را تجربه می کنند. اما آیا این افراد به همان میزانی که شما می نگرید، در درون خود رضایت و خوشبختی را احساس می کنند؟ ما در این محتوا قصد داریم گامی در جهت پاسخ به این پرسش برداریم و شما را با مفهوم رضایت از زندگی بیشتر آشنا سازیم. خواهشمندیم با این گپ و گفت دوستانه، همراه مجله ی آنلاین پروماگ باشید.

رضایت از زندگی یک مفهوم درونی است:

از آنجا که نقطه نظرات و ایده آل های ذهنی، در هر فردی متفاوت است، اهداف و خواسته های هر فردی متفاوت خواهد بود. حتما در زندگی روزمره خود، با افرادی برخورد خواهید نمود که دارای سبک زندگی مطلوبی هستند، اما بر خلاف تصور رایج، ممکن است این افراد در درون خود احساس رضایت نداشته باشند.

به طور کلی میزان رضایت از زندگی در هر فردی متغیر خواهد بود. هر شخصی در زندگی خصوصی خود، زمانی رضایت از زندگی را حس خواهد نمود که بتواند احساس درونی مثبت و پایداری را در جنبه های مختلف زندگی شخصی خود تجربه کند.

رضایت از زندگی به چه معناست؟

اگر چه رضایت از زندگی ، در احساس هر فرد نسبت به عملکرد و شرایط زندگی خودش خلاصه می شود، اما فاکتور های زیر نقش مهمی در بهبود سطح رضایت از زندگی افراد دارد، که البته با توجه به محیط و فرهنگی که در آن زندگی می کنیم، ممکن است متفاوت باشد:

  • وضعیت سلامت جسمانی
  • وضعیت سلامت روان
  • میزان ارتباطات اجتماعی سالم
  • میزان استقلال فردی
  • باور ها و ارزش های ذهنی

فردی که دارای رضایت درونی از زندگی است، چه ویژگی هایی دارد؟

همان طور که اشاره شد رضایت از زندگی را نمی توان با خط کش و یا معیار های قابل سنجش، اندازه گیری کرد. اما می توان گفت افرادی که سطح بالایی از رضایت از زندگی را تجربه کرده اند، نسبت به گذشته خود احساس رضایت بیشتری دارند و از زندگی کردن در شرایط اکنون خود، احساس خوشایندی دارند. این افراد نسبت به آینده احساس امید دارند و میل به تغییر و بهبود شرایط زندگی در آن ها وجود دارد و همچنین پنداره و برداشت مثبتی از دیدگاه اطرفیان نسبت به زندگی خود دارند.

 

رضایت از زندگی
همین الان دست به کار شوید! زندگی از آن شماست…

با سه راهکار ساده، میزان رضایت از زندگی را افزایش دهید:

رضایت از زندگی, هنر است و  شما می توانید در هر جایگاهی که هستید، رضایت درونی داشته باشید. تلاش ما بر این است در هر سطحی از زندگی که قرار دارید، بتوانید احساس رضایت بیشتری را تجربه کنید: 

  • از مقایسه کردن خود با دیگران بپرهیزید:

یکی از عواملی که باعث می شود احساس ناخوشایندی نسبت به زندگی خود پیدا کنیم، مقایسه ی زندگی خود با دیگران است. ما در دنیایی زندگی می کنیم که شبکه های اجتماعی به طور عموم و گسترده، در دسترس همگان قرار گرفته و با چند کلیک می توان از زندگی خصوصی افراد مطلع شد. در نظر داشته باشید که مردم همان وجهی را از زندگی خود به نمایش می گذارند، که شما به دنبال آن هستید!

یعنی امتیازات و ویژگی هایی منحصر به فرد زندگی شان، لحظات شاد و اغراق شده، تفریحات، لبخند ها و شادی هایی که، وجه مبالغه آمیز آن به نمایش در آمده است…

طبق بررسی های صورت گرفته، شبکه اجتماعی اینستاگرام به تنهایی توانسته نقش پررنگی در افسردگی جوانان ایفا کند و باعث شده است، میزان رضایت از زندگی در افرادی که از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند، به شدت کاهش یابد.

به این نکته توجه نمایید، آنچه که در زندگی دیگران می بینیم، تنها بخش کوچکی از زندگی آن هاست که خودشان تمایل دارند با ما به اشتراک بگذارند! همه ی افراد به نوبه ی خود، با مشکلاتی مانند آن چه که ما در زندگی خود با آن دست و پنجه نرم می کنیم، کم و بیش درگیرند.

  • بخشندگی را در زندگی افزایش دهید:

بخشش سطح آرامش و رضایت درونی را افزایش می دهد. نوع دوستی و داد و دهش می تواند رضایت و شادی به همراه آورد. سعی کنید در حد توانتان به انسان های اطراف خود، کمک و دهش کنید.

البته بخشش همیشه با پرداخت پول همراه نیست، بلکه می توانید با بخشیدن علم یا هنری که دارید در کارهای خیریه شرکت کنید و گوشه ای از کار را بگیرید! به درد و دل یک دوست گوش کنید، فرد کهنسالی را به مقصد برسانید و برای پرنده ها در روزهای سرد زمستان، دانه بریزید. همه ی این موارد، می تواند باعث افزایش رضایت درونی در شما شود.

  • از لحظات خود لذت ببرید و با طبیعت آشتی کنید.

سعی کنید در همین لحظه زندگی کنید و از همین لحظه لذت ببرید. شب ها زودتر به بستر خواب بروید و سعی کنید، زمان طلوع خورشید از خواب برخیزید. با طبیعت آشتی کنید و به جای استفاده از مصنوعات بشری، از لوازم طبیعی بیشتر استفاده کنید.

 پیاده روی و ورزش مداوم را در دستور کار خود قرار دهید. با ورزش کردن اکسیژن بیشتری به اندام های بدن شما خواهد رسید که باعث آزاد شدن هورمون های شادی در بدن می شود. کارایی ذهن و مغز با ورزش های منظم افزایش خواهد یافت که در پی آن اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری را تجربه خواهید کرد.

به شما پیشنهاد می دهیم این مطالب را در پروماگ بخوانید:

مشاجره و اختلاف نظر در بین زوجین ؛ جزء جدا نشدنی زندگی زناشویی!

آرامش در روابط فردی را با راهکار های پیشنهادی پروماگ، تجربه کنیم.

تصویر سازی مثبت گامی بلند در جهت موفقیت های زندگی…

 

رضایت از زندگی
زندگی به شما لبخند می زند، کافی است زبان آن را بدانید…

سخن آخر:

در کلام آخر به شما پیشنهاد می دهیم، سرچ کاملی از اندوخته های مادی و معنوی خود داشته باشید و آن ها را در کاغذی فهرست کنید. خواهید دید که چیزهای زیادی برای شاد بودن و خوشبختی دارید که شاید تا کنون توجه چندانی بدان ها نداشته اید.

ازین که همراه بخش آموزش پروماگ بوده اید، از شما قدردانی می کنیم و امیدواریم این مطلب برایتان سودمند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا