دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزشازدواجبودجه بندی زندگیزندگیتو بساز

بهبود رابطه ی زوجین ؛ دستور العمل های صمیمیت زوجین با راهکارهای پیشنهادی پروماگ….

زندگی زناشویی و رابطه ی زوجین بعد از مدتی دستخوش تغییراتی می شود و از آب و تاب اولیه خود فروکش خواهد کرد. این روالی عادی ست و همه ی زوجین، این تغییرات را حس خواهند کرد. اگرچه از بین رفتن صمیمیت در رابطه زوجین، امری اجتناب ناپذیر است اما با انجام دادن تعهدات و تکالیف زناشویی، می توان رابطه را به سمت بهبودی و امنیت عاطفی سوق داد. ما در این محتوا هفت تکلیف در باره ی بهبود رابطه ی زوجین به شما پیشنهاد می دهیم که امیدواریم با انجام دادن این روش ها بتوانید رابطه ی عاطفی خود را به نحو قابل توجهی بهبود دهید.

هفت بخش صمیمت در بهبود رابطه ی زوجین

صمیمیت عاطفی و احساسی:

صمیمیت بخش مهمی از بهبود رابطه ی زوجین است. بدون صمیمیت عاطفی، رابطه ی زناشویی سرد و بی روح خواهد شد. زوجینی که رابطه ی صمیمی با یکدیگر دارند، نسبت به یکدیگر گذشت بیشتری می کنند و لذت بیشتری را در زندگی خود تجربه می کنند.

از همسرتان بپرسید که چه رفتار هایی باید نشان دهید که او دوست داشتن شما را احساس کند؟ و در مقابل از او بخواهید، چگونه و با چه روش هایی صمیمیت و دوست داشتن اش را به شما نشان دهد؟ صحبت کردن در باب روابط عاطفی و احساسی را دست کم نگیرید چرا که نقش موثری در ارتباط و بهبود رابطه ی زوجین پیاده می کند.

نوشته های مشابه
بهبود رابطه زوجین
بهبود رابطه زوجین

زوجینی که زبان مشترکی ندارند، نمی توانند محبت و صمیمیت را از رفتار و کلام یکدیگر دریافت کنند و در نتیجه ممکن است دچار سوءتفاهم شوند و یا متوجه ابراز صمیمت همسر خود نباشند. بنابراین لازم است با پرسش کردن از همسر خود و گفتن نیازهای عاطفی، به زبان مشترکی بین خودتان دست یابید.

صمیمیت جنسی:

ارتباط جنسی، بخش مهم دیگری از بهبود رابطه ی زوجین محسوب می شود. اساسا هر زوجی که رابطه ی جنسی با یکدیگر نداشته باشند، از نظر قانونی و شرعی زن و شوهر محسوب نمی شوند. کیفیت این رابطه اصل مهمی ست که باعث قوام و پایداری رابطه ی ازدواج شما خواهد شد. با همسر خود درباره ی کیفیت رابطه ی جنسی خود صحبت کنید و نیاز ها و علائق خود را با او در میان بگذارید. این حق شماست که در بستر خانواده به نیاز های جنسی خود پاسخ دهید و از رابطه ی جنسی خود لذت ببرید.

صمیمیت جسمی:

اگر چه رابطه ی جنسی بخش مهمی از یک رابطه ی زناشویی ست اما نمی توان همه ی ارتباط بین یک زن و شوهر را در رابطه جنسی خلاصه کرد. برای بهبود رابطه ی زوجین ، لازم است صمیمت جسمی نه صرفا جنسی بین شما و همسرتان وجود داشته باشد. دست های هم را بگیرید. به چشم های یکدیگر، نگاه کنید. هم را در آغوش بگیرید و کارهایی انجام دهید که ارتباط جسمانی شما را افزایش می دهد. به عنوان مثال می توانید در کنار یکدیگر بنشینید، دستان یکدیگر را بگیرید و به یک برنامه تلویزیونی مانند خندوانه نگاه کنید و از صمیمت جسم هایتان در کنار هم لذت ببرید.

بهبود رابطه زوجین
 بهبود رابطه زوجین

صمیمیت معنوی و عرفانی:

اعتقادات بخش مهمی از زندگی هر فردی محسوب می شود. خط مشی و جهان بینی هر انسانی در زندگی، مرهون اعتقادات مذهبی ست. برای اینکه رابطه ی عاطفی زناشویی خوبی با همسرتان داشته باشید، لازم است در اعتقادات مذهبی و ارزش های اخلاقی اشتراکاتی با یکدیگر داشته باشید.

برای بهبود رابطه ی زوجین ، به غیر از اشتراکاتی مذهبی که باید بین شما و همسرتان وجود داشته باشد، باید به تفاوت های ایدئولوژیک همدیگر نیز احترام بگذارید. از همسرتان بپرسید که چگونه باید رفتار کنید تا تفاوت های مذهبی یکدیگر را ببینید و صمیمیت مابین شما کماکان حفظ شود.

صمیمیت اجتماعی:

صمیمت بین شما و همسرتان باید در روابط اجتماعی و تفریحی هم دیده شود. برای بهبود رابطه ی زوجین ، لازم است همسران با یکدیگر، صمیمیت اجتماعی در بیرون از منزل نیز داشته باشند. با همسرتان به انجام تفریحات مشترک بپردازید، با یکدیگر قدم بزنید و گفتگو کنید.

از همدیگر بپرسید چه نوع تفریحاتی را دوست دارید؟ انجام مسافرت های تفریحی، دویدن و پیاده روی، رفتن به سینما و تئاتر، ورزش های دو نفره مانند پینگ پونگ یا بدمینتون، می تواند صمیمیت اجتماعی و تفریحی بین شما و همسرتان را افزایش دهد تا رابطه ی صمیمانه تری بین شما شکل بگیرد.

صمیمیت در ارتباط:

تا زمانی که صمیمیت ارتباطی بین شما و همسرتان شکل نگیرد، نمی توانید بهبود رابطه ی زوجین را بعد از سال های اولیه ازدواج تان تجربه کنید. از همسرتان بپرسید که از رفتار شما، زبان بدن، حالت چهره و حتی نحوه ی نشستن شما چه برداشتی می کند. سعی کنید نحوی ارتباط با همسرتان را به گونه ای شکل دهید تا همسرتان از شما راضی باشد و احساس صمیمیت بیشتری با شما را تجربه کند.

صمیمیت کلامی:

کلام و صحبت کردن شما با همسرتان، بخش مهمی از صمیمیت بین شما و همسرتان را بر دوش خود حمل خواهد کرد. ارتباط کلامی مثبت، بخش مهمی از بهبود رابطه  ی زوجین است که بخش های دیگر رابطه را تحت شعاع قرار خواهد بود. با ادبیات نیکو و پسندیده با همسرتان گفتگو کنید و سعی کنید صمیمیت کلامی خود را با همسرتان حفظ کنید در عین حال شنوده خوبی هم برای همسرتان باشید. هر چه صمیمیت کلامی بین شما و همسرتان وجود داشته باشد، رابطه ی عاطفی شما قوی تر و از دوام بیشتری برخوردار خواهد بود.

بهبود رابطه زوجین

سخن پایانی:

صمیمیت بین زوجین ، مراحل و درجات مختلفی دارد. اگر می خواهید رابطه عاطفی خوبی با همسرتان داشته باشید و زندگی زناشویی شما از گرمی و حرارت روزهای اولیه بی نصیب نماند، سعی کنید در روابط تان با همسرتان صمیمیت را چاشنی رابطه ی زناشویی خود کنید. بهبود رابطه ی زوجین محقق نخواهد شد، مگر اینکه شما زبان یکدیگر را بفهمید و روش های ارتباط برقرار کردن با یکدیگر را یاد بگیرید.

سیما گودرزی هستم و از شما بابت خواندن این محتوا در وبسایت پروماگ سپاسگزارم. امیدواریم این راهکار ها و دستورالعمل ها توانسته باشد نقش موثری در بهبود رابطه ی زوجین داشته باشد.

به شما پیشنهاد می دهیم این مقالات را بخوانید:

همسر اداری تهدیدی جدی برای از بین رفتن ارزش های خانوادگی و اجتماعی شما!.

بهبود رابطه زوجین ؛ با آسان ترین راهکار هایی که پروماگ پیشنهاد می دهد…

ازدواج سفید زوجین را متوجه چه آسیب هایی در جامعه ایرانی می کند؟

زبان بدن افراد دروغگو چگونه است؟ دروغ گویی چه خصوصیات و الگوهای رفتاری دارد؟

همدلی ؛ راهکارهایی برای تقویت رفتار های حمایت گرانه و آرامش بخش در زندگی…

عشق ؛ جادویی کهن که از گذشته تا به امروز ادامه دارد! چرا عاشق می شویم؟!

6اشتباه بزرگی که زوجین در رابطه جنسی خود مرتکب می شوند

سایر مقالات بخش آموزش را اینجا بخوانید.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا