دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزشزندگیتو بساز

شادی در زندگی روزمره را با چه رفتارهایی ایجاد کنیم؟ پروماگ به شما می گوید!

شاد بودن بخش مهمی در زندگی است اما برعکس اهمیتی بسیار زیادی که دارد، از دید خیلی از ما انسان ها، پنهان مانده است. اکثر ما فکر می کنیم، شاد بودن تصادفی ست و مستلزم داشتن امکانات خاص و داشتن سطح رفاهی بالایی است. اگر چه زمانی که ما با مشکلات معیشتی و مالی دست به گریبان هستیم، نمی توانیم ادعا کنیم که زندگی مان، مملو از خوشبختی ست اما هدف ما از نگارش این محتوا این است که تلاش کنیم با ذره بین خوشبینی، رگه هایی از شادی را در زندگی مان پیدا کنیم و آن را گسترش دهیم. این مقاله از پروماگ اختصاص به مقوله شاد بودن در زندگی و روش هایی برای ایجاد شادی در زندگی های عادی و روزمره مان دارد.

شاد بودن در محدوده ی قدرت ماست:

دلایل متعددی برای شاد بودن و کنترل استرس ،  بدون در نظر گرفتن موقعیت های اجتماعی و اقتصادی که در آن هستیم، وجود دارد. افراد بسیاری بدون داشتن موقعیت های خاص و ویژه احساس شادی در زندگی کرده اند و در مقابل افراد بیشماری بوده اند که با وجود امکانات رفاهی، احساس شادی و نشاط در زندگی نمی کنند.

 

شادی
ما می توانیم شاد باشیم و شادی را تجربه کنیم…

 

ویژگی های رفتاری افراد شاد :

بررسی های عمل آمده بر روی افرادی که در زندگی شان احساس شادی کرده اند، نشان می دهد که این افراد رفتار های مشابهی را از خود بروز می دهند که باعث شده زندگی را به صورت شادتری تجربه کنند:

  • توانایی برنامه ریزی زمانی و مدیریت زمان را دارند:

افراد شاد ، به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده به مقوله زمان نگاه می کنند و سعی می کنند وقت شناسی و مدیریت زمان را در دستور کار خود قرار می دهند. این افراد معمولا کارهای خود را به تعویق نمی اندازند.

  • به دنبال حل مشکلات خود هستند:

افراد شاد ، با مشکلات درگیر می شوند و سعی می کنند با افزایش مهارت ها و مشورت کردن با دیگران، مشکلاتی که برایشان ایجاد می شود را حل و فصل نمایند.

  • خود را لایق داشته هایشان می دانند:

افراد شاد ، خود را همان گونه که هستند پذیرفته اند و خود را لایق چیزهایی که بدست آورده اند، می دانند. این افراد تضاد های درونی خود را حل می کنند و عزت نفس بالایی دارند.

  • دارای مهارت های اجتماعی هستند:

افراد شاد، مهارت های ارتباطی و اجتماعی معقولی دارند. رفتار های صمیمانه، راستگویی، مهارت گفتگو و مثبت بودن در این افراد به وضوح دیده می شود و سعی می کنند رفتار اجتماعی خونگرمی نسبت به بقیه مردم داشته باشند.

  • خود را سرزنش نمی کنند:

افرادی که شادی را در زندگی روزمره خود حس می کنند، بابت شکست ها و افسردگی ها، خود را سرزنش نمی کنند. این افراد به دوران بد زندگی و شکست ها، به صورت کوتاه مدت نگاه می کنند و خود را در افسردگی ناشی از مشکلات یا شکست ها، غرق نمی کنند.

  • رفتار خود کنترل دارند:

این افراد نسبت به شخصیت و رفتار خود تعصب نشان نمی دهند و میل به تغییر در رفتار خود را دارند. افراد شاد، کنترل درونی بر روی رفتار خود دارند و باور دارند هر اتفاقی که در زندگی شان می افتد نتیجه ی برخورد خودشان با زندگی ست و سعی می کنند رفتار خود را اصلاح کنند.

بدیهی است با تمرکز و یادگیری رفتار های انسان های شاد، ما هم می توانیم نتایج مشابهی دریافت کنیم و زندگی شادتری را تجربه کنیم.

 

شادی
شادی در زندگی مقوله ای ارزشمند و شایان توجه است.

 

نتایج یک آزمایش بزرگ در ارتباط با شاد بودن در زندگی:

در سال 1977 آزمایش بزرگی صورت گرفت و طبق نتایج آن مشخص شد، انجام برخی کارها و یادگیری رفتار هایی خاص می تواند فشار های روحی افراد را تا حد قابل قبولی کاهش دهد و در نتیجه زندگی شادتری را برای آن ها فراهم آورد. در آزمایش دیگری که در پی این آزمایش صورت گرفت مشخص شد، تنها دادن این اطلاعات به افراد گروه دیگر، توانسته تا 40 درصد روی زندگی آن ها اثر مثبت گذاشته و روال زندگی شادتری را برایشان رقم بزند.

و اما این رفتار ها و دستور العمل ها چیست؟

  • زمان بیشتری را با خانواده و دوستانتان بگذرانید. وقت گذرانی با خانواده و همدلی با آن ها، فشارهای ناشی از زندگی را از روی دوش شما برمی دارد.
  • زندگی فعال تر و مفید تری داشته باشید.
  • توقعات خود را از افراد اطرافتان به حداقل ممکن برسانید.
  • آروزهای خود را کوچک کنید.
  • شخصیت اجتماعی و حرفه ای خود را توسعه دهید و سعی کنید بر روی پرستیژ اجتماعی خود، بیشتر کار کنید.
  • ذهنیت و تفکرات مثبت در زندگی تان داشته باشید و سعی کنید نگاه خوشبینانه خود را توسعه دهید.
  • نگرانی های خود را به حداقل ممکن برسانید و بر سر اتفاقاتی که هنوز رخ نداده، نگرانی به خرج ندهید.
  • به گذشته و آینده فکر نکنید بلکه به زمان حال و اکنون گرایش داشته باشید.
  • اهداف خود را در زندگی سازماندهی کنید و اصول هدف گذاری را در دستور کار خود قرار دهید.
  • از چیزهایی که تاثیر منفی بر زندگی شما دارد، اجتناب کنید و آگاهانه و هوشمندانه، آن ها را از دایره دید خود پنهان کنید.
  • رفتار کنترل گرانه بیشتری داشته باشید و سعی کنید بر خودتان، کنترل و تسلط بیشتری داشته باشید.
  • برای شادی و شاد بودن ، ارزش قائل شوید.

 

شادی

سخن پایانی:

زندگی شاد و شاد بودن چندان به سطح رفاهی زندگی شما بستگی ندارد بلکه شما با تغییر دیدگاه تان نسبت به زندگی و به دنبال آن تغییر رفتار تان ، خواهید توانست شادی را چاشنی زندگی روزمره تان کنید. ازین که این محتوا را در بخش آموزش مطالعه کرده اید از شما سپاسگزاریم. ما منتظر نظرهای ارزشمند شما در تکمیل این محتوا هستیم.

پیشنهاد می دهیم این مقالات را بخوانید:

قوانین طبیعت ؛ چگونه با اصول زندگی همراه و همگام شویم و به آرامش برسیم؟

عشق ؛ جادویی کهن که از گذشته تا به امروز ادامه دارد! چرا عاشق می شویم؟!

همسر اداری تهدیدی جدی برای از بین رفتن ارزش های خانوادگی و اجتماعی شما!.

مهارتهایی برای زندگی شاد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا